Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Miért kell ennyi felesleges...

Miért kell ennyi felesleges dolgot tanulnunk? Mi értelme?

Figyelt kérdés

miért nem veszünk a valódi élettel kapcsolatos dolgokat ? (pl. több szexuális felvilágosítás,elsősegély oktatás,vészhelyzetekben a reagálás stb. )


van 1 csomó okos diák,de pl ha ilyen helyzetbe kerülnek leblokkolnak,nem tudnak semmit csinálni,még 1 csekket se tudnak kitölteni.


amúgy igen, a MAGYAR OKTATÁSt szidom.mert egyszerűen úgy szar,ahogy van.


nem azt mondom,hogy az amerikai,vagy az angol sokkal jobb.


de példát vehetnénk róluk.

ott pl (ismerősöm kinnt tanult,szal biztos forrás) ők pl körben ültek és megbeszéltek 1 verset, a srác elmondta a véleményét a versről és mondta a tanár,hogy hát igen,lehet ,hogy ezt gondolta a költő.

Magyarországon mivan?

erről szól a vers,a költő 100%ig ezt gondolta, ezt seggeld be és kész !


meg pl ott azt tanulják ami igazán érdekli őket (mindemellett mindent tanulnak,CSAK alapszinten,olyen szinten,aminek köze van az élethez)


persze,tudom,hogy az amcsik buták meg stb.

de legalább az oktatás rendszerük jó.

jobb mint a mienk.


csak tényleg azt nem értem,hogy minek ennyi fölösleges dolog? MINEK?


hogy legyen mégtöbb hülye tanár? hogy legyen mégtöbb többezer forintos tankönyv?



ÍRJÁTOK LE A VÉLEMÉNYETEKET LÉGYSZI :)


2009. nov. 9. 20:15
1 2 3 4
 21/32 anonim ***** válasza:
95%
Az iskolának az életre is nevelnie kéne ebben igazad van, viszont nagyon fontos a műveltség. Gáz ha 20percet igényel a 34-et beszorozni 44-gyel, ha a helytelent pontos j-vel írod , az irodalmi verselemzések pedig arra tanítanának meg, hogy ne szégyelld a véleményed hanem állj ki mellette! Ha jól tudom akkor 120 pontos érettségivel mehetsz tanárnak... és talán ez a gond. Milyen embereknek engedik meg, hogy példát mutassanak a tizenéveseknek? Erről viszont nem mi tehetünk... és tényleg rengeteg a fölösleges dolog. Kémiából a sok hexán-9-propánetilbutil-8-9 helyett megtaníthatnák, hogy mik azok a vegyszerek amikkel nem szennyezzük a környezetet, biológiából felvilágosíthatnának róla, hogy a barátnőm anyukája miért halt meg rákban a sok E-t tartalmazó ételtől stb. ...csak hát tényleg nem jó emberek irányatanak onnan föntről...
2009. nov. 10. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/32 anonim ***** válasza:
100%
Arról, hogy mi a fölösleges tanulnivaló: a gimnáziumban a földrajztanárom azt hitte, hogy földrajz szakos egyetemi hallgatók vagyunk, és úgy tanított minket. A két középső osztályban mindig féltem, hogy megfogok bukni, mert sok volt a vakdolgozat. Végül feladtam. Azóta sem tudok sokkal többet annál, mint amit általános iskolában megtanultam belőle, amit néha nagyon sajnálok, mert csak a nagyobb tájegységeket tudom elhelyezni a térképen.
2009. nov. 11. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
67%

Igazából az ilyen extrém esetektől eltekintve nem azzal van gond, amit tanítanak, hanem azzal a szemlélettel, ahogy tanítják. Jó lenne a természetre összpontosító szemlélet biológiából, fizikából, kémiából és földrajzból: a természet szeretete és csodálata. Jó lenne az emberi szervezetről egészségközpontúan tanulni, és földrajzból az ismerd meg hazádat és a nagyvilágot, mint az egyik fő gondolat. Matematikából elsősorban gondolkodni kellene tanítani. Nagy tudósok sírnak, hogy nincs megfelelő utánpótlás természettudományokból.


A magyar nyelv és a haza szeretetére nevelhetne a magyar nyelv, az irodalom, a történelem és a földrajz. Irodalomból nem baj, ha verseket elemzünk, mert így tanuljuk meg értelmezni a verseket. Ha nem elemzel verseket, akkor nem fogod érteni őket, és megfosztod magad egy kifejezési eszköztől. A verstanulás szinte egy külön kultúrát jelent: bármikor idézheted a költők gondolatait. A történelem az élet tanítómestere. A nyelvek fontosságát senki sem vitatja, de ha egy gimnáziumban latint kell tanulni, akkor azt szintén haszontalanságnak tartod. Nem haszontalan, ez is egy cultura. De ahány nyelvet tanítanak, mindegyiknek az adott nyelv hátterét is közvetítenie kell; és ezt közvetítik is.


Az ének és a rajz is kultúrát közvetít, értelmezni tanít. Mi nem jutottunk tovább művészettörténetből a huszadik század kezdeténél, ezért nem értem a modern művészetet, csak a klasszikusokat.


Nem tagadom, hogy hasznos lenne mindaz, amit javasolsz; és vannak még más dolgok is, amik hasznosak lennének. De ha azt mondják a fejesek, hogy a gyerekek túl vannak terhelve, akkor nemlehet új, gyakorlati dolgokat tanulni.

2009. nov. 11. 13:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
27%
Régebben tanultunk geometriát, és pl háromszög szerkesztése... ez már mennyire, de mennyire túl van bonyolítva, nem is beszélve róla hogy tényleg qrvára felesleges! Szerintem elég ha megtanulunk összeadni/kivonni/szorozni/osztani/és netán a törteket is. Meg irodalomból az hogy ki mit írt, az engem hol a f-szba érdekelne, és minek kellene nekem ez az életbe? Minek kellene tudnom Gárdonyi Géza születését? Az enyémet is alig bírják megjegyezni, nem hogy még egy rég meghalt emberkének megkelljen. Én azt mondom, mindigis puskáztam, nem tanultam aztán semmit. Mármint ami érdekelt megtanultam. Aztán még ott van a sok kamu a történelemben, hát besz-rok. Énekre meg járjon az aki akar énekes lenni, ki a szart érdekel Mozart... Jézusom. Inkább lennék egy hülye amcsi, mint hogy egy férrekurt magyar!
2010. febr. 22. 00:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim ***** válasza:
Háhá, törölték a kérdésem, pedig csak véleményt írtam :P
2010. febr. 23. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
100%
Milyen kérdésed törölték? Ha véleményt írtál, akkor nyilván azért, mert a kérdésnek (ahogy a neve is mutatja) kérdésnek kell lennie, nem véleménynek. De nem értem, mi köze ennek a kérdésnek ahhoz, hogy neked törölték egy kérdésedet.
2010. febr. 23. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 anonim ***** válasza:
76%

Én látom a véleményed, bár nullára van pontozva.


A mit miért ügyében pedig olvasd már el, hogy mit írtunk! Köszönöm.

2010. febr. 23. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/32 anonim ***** válasza:
Mármint válaszomat törölték :D
2010. márc. 4. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 anonim ***** válasza:
24%
Szerintem ott van a válaszod, ha a tiéd az a nulla százalékos, szuper értelmes iromány.
2010. márc. 4. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/32 anonim ***** válasza:
79%

14 éves vagyok és megvan a magam véleménye az oktatásról.Pocsék.Minden szív és lélek nélkül tanítanak rengetegen,csak ami a tankönyvben van benne.Túlontúl sok a matek.Kevés a rajz,művészettörténet.Kévés az énekóra.

Az én véleményen az hogy MINDEN TANTÁRGYRA SZÜKSÉG VAN.

Ha nincs emelt szintű fizika,nincsenek fizikusok.

Ha nincs emelt szintű matek,nincsenek matematikusok.

Ha nincs emelt szintű kémia,nincsenek kémikusok.

Ha nincs ezerféle vers amit meg kell tanulni,nincsenek irodalomtudósok.

Ha nincs rajz,művelődéskultúra nincsenek festők,grafikusok,művészek.

Ha nincs földrajz amiben például tudnod kell hogy merre van Finnországban Kauhava,nem lennének földrajztudósok.

Minden tantárgy hasznos valakik számára.Ez nézőpont kérdése.

Az viszont igaz,hogy a gyerek képessége,az hogy melyik tantárgyból kiemelkedő már alsóban feltűnhet,vagy a felső kezdetén,és valahogy azt a gyereket többet kéne vele foglalkoztatni.

Számomra csak az a felesleges,hogy van egy tantárgy például énektörténelem,az osztályból öten nagyon jók benne,a többi 18 meg sík hülye hozzá,de akkor is mindenkinek meg kell tanulnia J.S.Bach teljes életrajzát,pedig mindenki tudja hogy mind elfelejtik.

Vagy matek.Minek az osztály másik felét a törtek osztásával kínozni amikor nyilvánvaló hogy nem erre születtek?

Az az álomiskolám,hogy miután a lelkes tanárok kioktatták a kiskölyköket alsóban és kiderült hogy ki miben jó,a gyerek maga szerkesztheti meg az órarendjét,vagy a tanárok testre szabják nekik.Mindnek.Mindenki a maga órájába ül be.Olyan hogy akiknek az első óra azonos,mondjuk nyelvtan,beülnek a 80-as terembe.Akiknek a második óra azonos,ének,lemennek a 6-os terembe.Még nincs kiforrva az ötlet,sok lenne azért így a kavarodás,de ha megérne sokkal jobb lenne mint a jelenlegi oktatási rendszer.

2010. márc. 17. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!