Színdarab írás és a forgatókönyv formailag, lényegében ugyan az?
Hasonló, de mégsem ugyan az. A forgatókönyv több helyszínnel "dolgozik" míg a színdarabnál bele kell kombinálni a színpad adta korlátokat. Mármint öt-tíz percenként nem rendezheted át a színpadot, legtöbbször egy felvonás alatt egyetlen beállítással dolgozol. De ennél is annál is, el kell képzelni, amikor írod. h nagyjából azért mit fognak látni a nézők, értem ezt a díszletre.
A forgatókönyvnél szokás jelölni, azt hogy külső vagy belső a jelenet, mármint hogy szobában, vagy odakint forgatsz. Szokás jelölni a napszakot h éjszakai vagy nappali jelenetről van-e szó és mondjuk azt is, ha a szereplőnek csak a hangja hallatszik. No és a képkivágásokat.
Színpadnál mindig totállal dolgozol, ez azt jelenti, hogy a gesztusok is nagyobbak, szélesebbek, mert pl ha a szereplőd színháznál rágyújt egy cigira, az utolsó sorban a mozdulatot nem fogják látni. Ezt mind bele kell kombinálni. Remélem, tudtam segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!