A sok ünjelölt pénzügyi tanácsadó akiket pl a yotobon lehet látni valójában is olyan jól állhatnak anyagilag mint ahogy mondják?
Épp olyanok, mint a motivációs trénerek vagy agyon nyálazott influenszer réteg.
Előadják, mutogatják magukat és abból lesz lovetta, nem abból, hogy milyen ügyesek az életben s milyen sokra vitték.
Ott a pont, amit egyes írt...
Alapon, aki jó pénzügyi tanácsadó stb., azok nem szorulnak rá a youtube-ra és tisztességes megbecsült helyük van.
Az olyan youtuberek teljesen más szinten vannak, akik tényleges karrier mellett a youtube-t felhasználják, mint marketing reklám.
Lásd: rossdraws
Pl az alkotók teljesen mások és értékelhetőek.
Pár ilyen "nagy pénzügyi tanácsadóra" ránéztem.
A legtöbb elavult, nem napra kész, az amiről hablatyolnak... fellelhető bárhol a neten, napi cikkekben stb.
Semmi hűha dolgot nem mondanak.
Max azoknak új, akik lusták kutakodni, informálódni, egy napra kész könyvelővel egyeztetni, a NAV-hoz bemenni kérdezni stb.
A videók minőségéről, megjelenéséről ne is beszéljünk... Kritikán aluli.
Holott marketing alap a képek, videók, weblapok igényes megjelenése...
A kedvencem, amikor kézműves marketinget prédikáló emberke beszél ezekről, ám önmaga kritikán alulian vezeti mindazt.
Pl ratyi telefonos felvétel, alulnézetes, toka-nézet, igénytelen haj és környezet stb.
Ajánlom kerüld az ilyeneket.
Ha pedig kérdésed van a megfelelő helyen, megfelelő embert kérdezz.
Pl NAV-ban is nagyon rendesek, segítőkészek, és ha tetszik nekik akár az elképzelésed s arról informálódsz, még lelkesebbek is. Olykor kitérnek pl a termékre mi is lenne.
Vannak első vásárlók a navtól.
Ha bankkal kapcsolatos kérsésed van, akkor oda mész, akár több helyen is meghallgatod milyen lehetőségeket kínálnak s a legjobbat választani stb.
AZ a mondás, hogy aki ért hozzá az csinálja, aki meg nem az tanítja.
Nyilván nem nehéz belátni miért, ha tényleg értene hozzá meg tudna gazdagodni belőle, és nem kéne aprópénzért kalapoznia yutubon...
Nem véletlenül írta Shakespeare, hogy színház az egész világ. Ez mindenre igaz, nem csak a közösségi és hagyományos médiára, hanem a környezetedben luxus holmikkal menőző alakokra, akik többet költenek a gazdagság látszatára, mint amennyi pénzük megtakarításban van, ami valóban gazdagságot jelenthetne számukra.
Olvass kicsit utána, hogy Milliomos a szomszédban és megtudod, mire jutottak a bankok, akik szerettek volna milliomos ügyfeleket találni a szolgáltatásaikhoz. A legtöbb olyan helyen marhára nem találtak ténylegesen milliomosokat, ahol mindenki drága dolgokat vesz, mert a legtöbb milliomos nem költ felesleges hülyeségekre, hanem megtakarít és kamatoztatja, befektetésekben, üzletben szaporítja a pénzét. Akik meg elköltik a pénzüket a gazdagság látszatára, mutogatására, azok általában sosem gazdagodnak meg igazán.
A hagyományos média és különösen a bárki által könnyen hozzáférhető közösségi média csak megkönnyíti, hogy az emberek még inkább tudják gerjeszteni a látszatot magukról. Egyúttal megnehezíti, hogy mások meg tudják különböztetni a látványt a valóságtól és hogy le tudják leplezni a látszat mögött rejlő igazságot.
Ezzel él vissza nagyon sok ember és üzlet a közösségi médiában. Minél inkább előadod, hogy te mennyire menő üzletember vagy, annál nagyobb az esélye, hogy sokan elhiszik rólad és ennek hatására idővel talán tényleg azzá is válsz, hiszen ettől jobban fog menni az üzleted.
Ezzel a lehetőséggel nagyon sok kókler is él. Ő maga nem ért igazán hozzá, ami tudást árul, de abból nagy pénzt csinál, hogy mások bedőlnek neki. De nem csak ilyenek léteznek. Nem minden átverés. Csak egyre nehezebb megkülönböztetni egymástól a csalást és a valóságot.
Egyáltalán nem kizárt, hogy valakinek tényleg jól is menjen az üzlet mellette, hogy a YouTube-os "bohóckodás" még több pénzt és még jobban menő üzletet eredményez neki.
Attól, hogy az üzlete YouTube nélkül is sok milliót termel valakinek, még nagyon is racionális üzleti döntés lehet, hogy ha van egy kis affinitása a szerepléshez, tanításhoz is, akkor ezzel akár meg tudja sokszorozni a bevételét.
Ha csak 1-2 milliót sikerül valakinek az influencerkedéssel berántania (akár csak évente, nem is havonta), akkor is milliós bevételről mondana le, ha nem élne a lehetőséggel.
Viszont valószínűleg azok vannak kisebbségben, akik tényleg értenek is a dolgokhoz és nem csak úgy csinálnak. Megkülönböztetni meg lehetetlen őket azoktól, akik csak úgy csinálnak.
Ha még a Dunning-Kruger hatásnak is utána nézel, akkor azt is tudni fogod, hogy még az is könnyen lehet, hogy valaki nem is tudja magáról, hogy valójában mennyire nem ért ahhoz, amiről szövegel. Eléggé jellemző az emberekre, hogy előbb kezdik el magukat nagyon hozzáértőnek tartani, mint valójában elérnék azt a tudásszintet, hogy valóban értsenek is hozzá...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!