Vannak szép ruhák, kiegészítők, ékszerek, stb… Ezek lényege az, hogy szép, hogy passzol az illető személyiségéhez. Hogy egy noname kínai gyártmány, az nem nagyon fog senkit érdekelni, ha vizuálisan szép.
Vannak kényelmes, praktikus holmik. Ezeknek meg ez a lényegük.
Aztán vannak roppant drága, márkás ruhák. Ennél nem feltétlenül az elsődleges szempont az, hogy szép legyen vagy praktikus, kényelmes – az sem baj persze –, a lényegük inkább az, hogy drágák és jól felismerhetők. Egy Louis Vuitton táska azért drága, hogy drága lehessen. Itt a lényeg nem is feltétlenül az ezen termékek választásában, hogy az adott dolog önmagában szép legyen, vagy passzoljon az illető személyiségéhez, esetleg kényelmes, praktikus legyen, hanem az, hogy ez a választás megmutassa, mennyi pénze van az illetőnek erre áldozni.
A replika a két szék között a pad alá esete. Önmagában lehet, hogy nem annyira szép, vagy nem annyira passzol valakinek a személyiségéhez, stílusához, nem is feltétlenül praktikus vagy tartós, tehát ilyen szempontból lehet rosszabb választás, mint egy noname termék. Viszont a kontextusból – főleg ha ismerősről van szó – le fog jönni, hogy nem, ez nem eredeti, tehát drágának sem drága.
Tehát lesz egy szépnek nem feltétlenül a legszebb, drágának nem drága valami. Viszont az, hogy valaki módosabbnak akarja eladni magát, mint amilyen valójában, az kelteni tud egy negatív benyomást.
Nincs replika.
Eredeti van vagy hamisítvány.
A hamis guccsit becézgetheted replikának, majenemeredetinek, drágaszágnak - attól az még hamisítvány marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!