Maximum hány órát, illetve milyen időtartamot jelölhet meg alkalmanként a szolgáltató a megjelenésre/munkavégzésre/feladatainak ellátására a fogyasztónak???
Jogosnak tartom az első válaszíró kérdését: melyik szolgáltató, és konkrétan milyen megjelenés/munkavégzés/feladat ellátás?
A kulcsszavak közt szerepel leolvasás is.
Nálam, a számlákon
• pl. a vízszolgáltató közleménye: „Következő leolvasás várható időpontja: 2022.10.26 és 2022.10.31 között.”
• pl. a villamos energia szolgáltató közleménye: „Következő leolvasás várható időpontja: 2022.09.03 és 2022.09.17 között.”
Okkal kérdeztük ketten is, hogy milyen szolgáltatóról van szó; ugyanis a jogi szabályzás nem olyan egységes, mint ahogy a kommented alapján gondolod. És az egyes közmű szolgáltatási ágakon belül sem egységes a kérdésedben felsorolt különböző tevékenységekre vonatkozó előírás.
A vízmérő tervezett, a szolgáltató által végzett mérőleolvasás közlésével kapcsolatban a következő a hatályos jogi szabályozás:
„61. § (3) A víziközmű-szolgáltató köteles legalább 5 napos időtartam megjelölésével a felhasználó figyelmét felhívni a leolvasás várható idejéről a leolvasás előtti utolsó számlában, számla mellékletében vagy egyéb módon.
(4) Amennyiben a fogyasztásmérő leolvasását végző személy az előzetesen jelzett időpontban nem tudta rögzíteni a mérőállást, köteles értesítést hagyni a levélszekrényben vagy fellelhető módon a felhasználási helyen. Az értesítésben a víziközmű-szolgáltató felhívja a felhasználó figyelmét a leolvasás második megkísérlésének idejére, annak nem megfelelősége esetén az időpont-egyeztetés lehetőségére - azzal, hogy a leolvasásra legalább heti egy munkanapon 20 óráig lehetőséget biztosít -, a víziközmű-szolgáltató időpont-egyeztetésre alkalmas elérhetőségére és a leolvasás legkésőbbi időpontjára. A leolvasás időpontja tekintetében a víziközmű-szolgáltató és a felhasználó köteles megegyezni.”
↑ 58/2013. (II. 27.) Korm. rendelet a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény egyes rendelkezéseinek végrehajtásáról
A tippem az, hogy ez a konkrét napon megjelölt időszak sikertelen leolvasás után adódott; ha nem alkalmas, akkor közölheted a szolgáltatóval.
(A 2-es válaszban írt konkrét számlaértesítésünk eleget tesz a jogszabály rendelkezésének: október 26. és 31. pontosan egy ötnapos időszak. Sőt, esetemben nem csak a leolvasás előtti utolsó számlán közlik, hanem hónapszám, a megtörtént leolvasást követő minden számlán szerepel a következő leolvasási időszak.
Más időtartam meghatározás vonatkozik az energiaszolgáltatókra, de ők is minden leolvasás után minden számlán közlik a következő, egy év múlva esedékes leolvasás időszakát.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!