Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Jogilag kérheti-e egy internet...

Jogilag kérheti-e egy internetes webshop a felhasználóit arra, hogy egy hibás terméket semmisítsenek meg mielőtt a termék árát teljes mértékben visszautalná kártérítésként? Jogilag ezt megengedi vagy tiltja bármilyen jogszabály?

Figyelt kérdés

2022. jún. 6. 12:52
 1/7 anonim ***** válasza:
55%
És hogy kellene hitelesen bizonyítani a megsemmisítés tényét? Ha nem lehet, vagy nem ellenőrzi vissza, mégis miért kér ilyet? Ennek semmi értelme. Te visszaküldöd a terméket, és miután megkapták, visszatérítik az árát az elállásnak megfelelően.
2022. jún. 6. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 TappancsMancs ***** válasza:
Jól érteni? Neked kellene megsemmisíteni a terméket és közben visszautalják az árát? Milyen termékről van szó egyébként? Talán várd meg a visszatérítést és utána semmisítsd meg.
2022. jún. 6. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Például egy ruhadarab esetében amennyiben a méret nem az volt amit rendeltem. A visszaküldés postai ára többe kerülne mint maga a termék. A terméket ha megsemmisítem, ezzel lehetetlenné téve a használatát a webshop visszautalja a termék árát. Ezt megértem abból a szempontból, hogy ha nem semmisitem meg vagy nem teszem használhatatlanná akkor a terméket is meg a pénzt is elveszti az eladó. Viszont magyarországon kérhet-e ilyet egy cég, hogy a terméket semmisítsem meg?
2022. jún. 7. 16:00
 4/7 anonim ***** válasza:

Nem. Az elállás szerint vissza kell küldened a terméket, hogy visszakapd az árát. Ha nem küldöd vissza akkor nem álltál el, ha nem álltál el akkor nincs mire pénzvisszafizetést teljesíteni. Az elállás az nem csak annyi, hogy fogod és visszaküldöd a terméket, hanem kitöltesz egy olyan nyilatkozatot, ami által egyrészt könyvelve van az elállás ténye, másrészt mindkét fél igazolni tudja, hogy itt ilyen eljárás történt.



[link]

"Ahhoz, hogy a fogyasztó élhessen ezzel a 14 napos elállással, vannak kötelezettségei. Alapvetően kétféle kötelezettsége van a fogyasztónak az elállás kapcsán. Az egyik a bejelentési kötelezettség, a másik pedig a visszaküldési kötelezettség."

"A webáruház élhet a visszatartás jogával. Ez azt jelenti, hogy a webáruház nem köteles visszafizetnie a termék árát és a szállítás költségét amíg a termék vissza nem érkezik hozzá vagy addig, amíg a fogyasztó kétségbevonhatatlanul igazolja, hogy a terméket feladta a webáruház számára."


Ha nem vagy hajlandó visszaküldeni a terméket bármilyen okra hivatkozva, nem fogják visszafizetni a pénzed, mert nem álltál el jogszerűen.

Egy áruház nem fog és tud olyat kérni, hogy semmisítsd meg a terméket, mert te nem tudod hitelt érdemlően bizonyítani ennek megtörténtét. (Ez pont olyan hülyeség, mint hogy bizonyítsd be, hogy nem kaptad meg a terméket. És hogy? Lefotózod az üres tenyered?) Én a helyedben jogszerűen elállnék amíg benne vagyok a törvény adta és ÁSZF-ben leírt minimum 14 napban. Mert ha kifutsz belőle, akkor garantáltan nem kapod vissza a pénzed. Ha pedig drágább a postaköltség mint a termék, akkor ne állj el, hanem tudd be tanulópénznek.

2022. jún. 7. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 TappancsMancs ***** válasza:

Mint a 4-es is írta, vannak szabályok. De nézd át a weboldalukat, mert lehet, hogy vállalták ilyet. Elvileg nem tűnik egy nagy akadálynak. Nem tudom persze mit kérnek, talán egy rövid videót, vagy néhány fényképet.


Nézd át még a szerződést, és mindent amit papíron is kaptál, hogy mi van benne.


Amúgy lehet, hogy nekik így éri meg jobban, mert tényleg drágább a vissza küldés. Ha fényképet kérnek és az lég nekik, akkor ollóval például vágd szét, csinálj több képet is.


Másik a kérésben ami még lehet, hogy ha ez alsónemű, akkor higiéniai okokból is kérhetik, mert azt amúgy sem adják el senkinek. Nem kockáztatnak vele.


Szerintem nem nagy kérés, csinálsz képeket és elküldöd. Csak legyen neked emailed, hogy ezt ők kérték! Tudd igazolni és okés. Utána meg visszatérítik.

2022. jún. 7. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Egy videó elég volt amin le van videózva az termék majd annak a használhatatlanná tétele (ollóval szétvágva). A videót a webáruház elfogadta és a pénzt visszautalta néhány napon belül.
2023. okt. 14. 09:49
 7/7 anonim ***** válasza:
Ritka nagy hülyeség. Ha nem kell neked a termék, akkor visszaküldöd és újra el tudják adni. Így bukták a terméket és a pénzed is. Vagy ha nem jó a méret és drágának tartod a visszaküldést, el tudtad volna adni egy piactéren.
2023. okt. 14. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!