Jogilag kérheti-e egy internetes webshop a felhasználóit arra, hogy egy hibás terméket semmisítsenek meg mielőtt a termék árát teljes mértékben visszautalná kártérítésként? Jogilag ezt megengedi vagy tiltja bármilyen jogszabály?
Nem. Az elállás szerint vissza kell küldened a terméket, hogy visszakapd az árát. Ha nem küldöd vissza akkor nem álltál el, ha nem álltál el akkor nincs mire pénzvisszafizetést teljesíteni. Az elállás az nem csak annyi, hogy fogod és visszaküldöd a terméket, hanem kitöltesz egy olyan nyilatkozatot, ami által egyrészt könyvelve van az elállás ténye, másrészt mindkét fél igazolni tudja, hogy itt ilyen eljárás történt.
"Ahhoz, hogy a fogyasztó élhessen ezzel a 14 napos elállással, vannak kötelezettségei. Alapvetően kétféle kötelezettsége van a fogyasztónak az elállás kapcsán. Az egyik a bejelentési kötelezettség, a másik pedig a visszaküldési kötelezettség."
"A webáruház élhet a visszatartás jogával. Ez azt jelenti, hogy a webáruház nem köteles visszafizetnie a termék árát és a szállítás költségét amíg a termék vissza nem érkezik hozzá vagy addig, amíg a fogyasztó kétségbevonhatatlanul igazolja, hogy a terméket feladta a webáruház számára."
Ha nem vagy hajlandó visszaküldeni a terméket bármilyen okra hivatkozva, nem fogják visszafizetni a pénzed, mert nem álltál el jogszerűen.
Egy áruház nem fog és tud olyat kérni, hogy semmisítsd meg a terméket, mert te nem tudod hitelt érdemlően bizonyítani ennek megtörténtét. (Ez pont olyan hülyeség, mint hogy bizonyítsd be, hogy nem kaptad meg a terméket. És hogy? Lefotózod az üres tenyered?) Én a helyedben jogszerűen elállnék amíg benne vagyok a törvény adta és ÁSZF-ben leírt minimum 14 napban. Mert ha kifutsz belőle, akkor garantáltan nem kapod vissza a pénzed. Ha pedig drágább a postaköltség mint a termék, akkor ne állj el, hanem tudd be tanulópénznek.
Mint a 4-es is írta, vannak szabályok. De nézd át a weboldalukat, mert lehet, hogy vállalták ilyet. Elvileg nem tűnik egy nagy akadálynak. Nem tudom persze mit kérnek, talán egy rövid videót, vagy néhány fényképet.
Nézd át még a szerződést, és mindent amit papíron is kaptál, hogy mi van benne.
Amúgy lehet, hogy nekik így éri meg jobban, mert tényleg drágább a vissza küldés. Ha fényképet kérnek és az lég nekik, akkor ollóval például vágd szét, csinálj több képet is.
Másik a kérésben ami még lehet, hogy ha ez alsónemű, akkor higiéniai okokból is kérhetik, mert azt amúgy sem adják el senkinek. Nem kockáztatnak vele.
Szerintem nem nagy kérés, csinálsz képeket és elküldöd. Csak legyen neked emailed, hogy ezt ők kérték! Tudd igazolni és okés. Utána meg visszatérítik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!