Az oldalon a hasznos és haszontalan pontozást sokan miért szimpatikus és unszimpatikus vagy egyetértek és nem értek egyetnek értelmezi?
A legtöbb válasznál azt veszem észre, hogy azokat pontozzák le, akik nem értenek egyet a többséggel. Itt most nem az olyan válaszokra gondolok, hogy valaki nem ért egyet a többséggel abban, hogy van-e gravitáció, hanem értelmes dolgokra gondolok. Például, ha feltesznek egy szubjektív véleményre vonatkozó kérdést és valaki válaszol rá, de nem tud azonosulni a többségi véleményárra, az miért haszontalan rögtön? Vagy ha valaki próbál objektív maradni, miért rögtön haszontalan? Láttam már olyan kérdést, ahogy véleményeknek megfelelően ezerféle választ lehetett volna adni és volt olyan válaszoló, aki az objektivitás keretein belül le is írta, hogy ez mindenkinek a véleményétől függ. Jól le is pontozták. Aztán az amúgy hasznos válasz "0%-ban hasznos" lesz az oldal szerint. A legérthetetlenebb, amikor valaki dob az ilyen válaszokra egy "hasznost", kicsit megemelkedik a hasznossági százaléka, aztán pár perc múlva valamelyik "észkombájn" megint lenullázza.
Miért jó ez? Ennyi ember nem tudja a szavak jelentését?
1. 15 évig felfelé-lefelé mutató kezek voltak a mostani értékelőgombok helyén, klasszikus like-dislike értelmezésben.
2. "Hasznos számodra ez a válasz?" szöveg van az értékelés előtt, ami érzelmi alapú döntésre utal. Nem azt kérdezi, hogy a kérdés szempontjából hasznos, segítő volt-e a válasz, hanem hogy neked tetszik-e.
3. GYIK leírása:
"Ha már valaki megfogalmazta előtted, amit te szerettél volna, ne írd le még egyszer ugyanazt, csak egészítsd ki az újabb információkkal! Ha egyetértesz egy korábbi véleménnyel, értékeld le az ikonok segítségével!
Ne a válaszokra válaszolj, hanem a kérdésre! Mások válaszáról a véleményed a válasz értékelésével fejezheted ki. [...]
Ha egy válaszról el tudod dönteni, hogy hasznos vagy sem, az alatta lévő ikonokkal fejezheted ki véleményed. "
Ezek mind szubjektív és vélemény alapú pontozás használatáról tájékoztatnak, és így javasolják az oldal használatát.
#10
Nem mindenre érkezik tömegével kérdés.
Egy kérdést meg elolvasni, értelmezni és javítani/törölni/kiengedni nagyjából fél perc.
Minden esetre a színvonalon sokat javítana, de ha nem, hát nem!
#12.
Most megszámoltam, 27 főkategória van az oldalon.
Ebből:
1/12 alkategória
2/7
3/16
4/6
5/8
6/10
7/11
8/12
9/9
10/28, tovább nem számoltam.
Mai napon a 10/1-es alkategóriában 3 kérdés érkezett. Ez csak próbaszerű mintavétel volt, mivel e kategóriában jómagam fizikailag sem lehetnék érdekelt. És hol vannak még a továbbiak!
Szerinted hány moderátor tudná (ha csak az értelmezési oldalát nézzük) ellátni ezt a feladatot?
#13
Hát köszönöm, hogy ennyit fáradtál, de nem kellett volna!:)
Részemről egy kósza gondolat volt, amit aztán el is ejtettem, mert valójában nem is nagyon érdekel, nem enyém az oldal.
(Azt igazán nem mondhatod, hogy erőszakoskodtam.)
Nem tudom hány moderátor tudná ellátni ezt a feladatot, de még egynek sem emberfeletti egy rápillantás.
Szerinted egy gyárban egy futószalagi meós hány darabot néz át egy műszak alatt?
...de mint mondtam, csak egy gondolat volt...
Ott van kint a főoldalon, hogy napi átlag 1800 kérdés és 15000 válasz érkezik. Senki nem fogja ezeket tételesen ellenőrizni, és úgy moderálni hogy csak a kérdésre jó választ adó kommentek maradjanak meg. Ez nem egy szakfórum, ahol a témához értő emberek képesek megvizsgálni és dönteni a válasz hasznosságának mértékéről. Főleg nem egyesével százas nagyságrendű témában tízezres mennyiségű választ egyesével mérlegelni és még moderálgatni is. Erre sem a jelenlegi, sem tízszer ennyi moderátor nem lenne képes, és ez nem is moderátori feladat.
Pont azért vannak az értékelőgombok, hogy az olvasó döntse el, hasznos-e a válasz. Jó nagy hisztéria lenne abból, ha 1 embernek kellene eldönteni hogy hasznos volt-e a válaszod, majd törlés után még jönne napi 500 panasz, hogy milyen alapon merték törölni a választ, ami szerinted hasznos és fontos volt.
"Ha enyém lenne az oldal, eleve a kérdések csak moderálás után kerülhetnének ki és a moderátor állítaná be, hogy pontozható vagy sem."
Ha így üzemeltetnél oldalt, elég gyorsan megszűnne érdeklődés hiányában, nem használná szinte senki, mert erősen túlmoderált lenne. Ezt is oldalt is egyre nagyobb mértékben a trollok és provokátorok tartják el, akik a vitákat és a sok kommentet generálják, a sok frusztrált és napi stresszt levezető ember pedig ide jön fel egy kicsit kiadni a gőzt, és addig sem a nyomorúságos életével foglalkozik, hanem máséval. Ha ez mind eltűnne, ezek az emberek is lelépnének. Van egy komoly gazdasági érdeke az üzemeltetőnek abban, hogy szelektív legyen a moderáció és nem mindent töröljenek.
#15
Állj! Állj! Állj!
Hol írtam egy hanggal is, hogy a VÁLASZOKAT moderálják? Idézd légy szíves!
Azt írtam, hogy a KÉRDÉSEKET nem kellene moderálás nélkül kiengedni.
És most már tényleg nem kellene hergelned magad, mert még megárt!
Azzal a kérdéssel fejezted be, hogy „Ennyi ember nem tudja a szavak jelentését?”.
Például az, aki az oldalon, a használók által végzett válaszértékelést a kérdésében pontozásnak nevezi, lepontozásról ír.
Van a Gy. k.-n pontozás (kérdésért, válaszért, értékelésért, szavazásért, kérdés- és válasz törlésért), listák is az első 500, legtöbb pontot elérőről, a pontozás ismertetésével, például: https://www.gyakorikerdesek.hu/toplista
Például ilyen az, ha valahol pontozással lehet értékelni: [link]
És például, van, aki legalább még egy esetben nem érti a szavak jelentést. Erről a 11-es válasz írója írt; míg te a válasz hasznosságáról írsz, és azért bírálsz másokat, mert nem eszerint értékelnek, a Gy. k. ennek értékelésére nem is ad módot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!