Elfelejtettem befizetni a Tb-met két nap késéssel. Még elfogadják ha 14. utalok?
Két nap miatt nem fognak reklamálni.
Nyugodtan utald, és más teendőd nincs.
6 hónap után kapcsolják le a TAJ számodat, 3 havi tartozás után is még csak kiértesítenek :D
Nem lesz gond semmi ha késel kicsit
Bocsi az off-ért, de a kiértesítés 3 hónap után amit írsz az ügyfélkapu tárhelyre érkezik vagy postai levélként?
Mert nekem most lett sajnos 3 havi késés, de semmit sem kaptam 🤷♀️
Akkor gondolom csak simán fizessem be ugyanúgy a 24 ezret a szokásos számlára amire a 8000 et szoktam
Igen, fizesd be simán amire szoktad, ha csekken akkor a csekkre azt az összeget írod rá amit befizetsz, vagy utalsz
Érdekes h 3 hó után semmid nem jött
Muteromnak is van ügyfélkapuja, mégis postán kapja az értesítést.
Ha fizetned kell és tudod hogy kellene de nem értesítettek, én azért bedobnék feléjük egy T1011U nyomtatványt a fizetési kötelezettség kezdetével
ha 3 hónap alatt értesítés nem ért oda akkor passz... Én beadnám ÁNYK-n vagy ONYA-n át az eü.szolg. járulék bejelentkezést eredeti dátumtól
meg egyzetetném az ügyfélkapun (ha van, írtad hogy tárhelyre kapod-e, tehát ezek szerint van) egy TAJ-nyilvántartással összefüggő szolgáltatásokba biztosítási jogviszonyt is, lehet hogy valmai régebbről nincs lezárva, addig nyitott jogviszonynak érzékeli a NEAK is, és a NAV-hoz se fog ezért átmenni semmi, pedig valójába ugye nem. Akkor azt le kellene zératni meg meg kéne nézni ott is, nincs e valami régebbről nyitva hagyva
Azt írta a #3 válaszoló hogy 3 havi tartozás után értesítenek, ezért írtam, hogy még nem ért ide.
Augusztus 12. a 3. tartozás, és, hogy most még azóta csak 4 nap telt el.
3 havi tartozás után kiértesítenek :D
Igen, ki értesítenek
Viszont amire a kérdező gondol, az szerintem az, hogy abszolút semmilyen értesítést nem kapott a fizetési kötelezettség kezdetéről sem
Márpedig ha tudja hogy fizetnie kellene, és nincs semmilyen jogviszonya akkor kellett volna értesítést kapnia már a fizetés kezdetéről is
Mivel nem kapta meg egyáltalán, valamilyen oknál fogva a NAV nem érzékeli hogy fizetnie kellene. Ezért kellene a kérdezőnek megnéznie ha van ügyfélkapuja, a biztosítási jogviszonyait is a NEAK-rendszerébe a taj nyilvántrtással összefüggő szolgáltatásokba
Lehet van egy nyitott jogviszonya, ami korábbról nyitva maradt, mert elfelejtették kijelenteni vagy bármi más ok miatt nyitott maradt. Az a jogviszony már egy lezárt jogviszony, viszont amig adminisztratíve nyitott, addig a NAV is nyitottnak fogja érzékelni, mert honnan tudja ha nem történt meg a kijelentés hogy valójába ott dolgozik-e még vagy nem. Ha nyitva maradt, közbe pedig már lezárult, akkor ugyanazon menüpont alatt (taj-nyilvántartással összefüggő szolg.-ok) lehet is üzenni a NEAK-nak hogy nyitva maradt, zárják le (azonosító adatokkal stb. megadva). célszerű megtenni, mert igen, így el lehet mondjuk sinkofálni a fizetést akármeddig, viszont az már egy lezárt jogviszony, mégha technikailag nyitva is maradt. Így már nem létező jogviszony. Ha viszont akármikor eszébe jut a munkáltatónak hogy hoppá beküldöm rá a kijelentést mert elfelejtettem, vagy a NEAK zárja le, bármikor, akkor viszont onnantól visszamenőleg is előírják a fizetést mivel hirtelen már lezártnak érzékeli. Esetlegesen hónapok után is hirtelne sok tartozást felhalmozva ezáltal, mert ugye azt visszamenőleg előírják ám.
Célszerű lenne megnézni mi a gond.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!