Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » Miért csökken Debrecen népessé...

Miért csökken Debrecen népessége és miért van mégis egyre több lakás?

Figyelt kérdés
Sziasztok! A KSH ( [link] ) Debrecenre vonatkozó adatait nézegetve (bár biztosan igaz más városra is) azt vettem észre,hogy a debreceni népesség évről évre fogy, vagy jóindulattal stagnál, viszont a lakások száma évről évre több százzal növekszik. Azt tudom,hogy az egyetemnek rengeteg polgára van, mégis indokolatlannak tűnik a kicsivel több,mint 200 ezer lakoshoz a majdnem 100 ezer lakás. Vagy létezne, hogy ilyen sok ember lakik a városban albérletben,más lakcímmel? Előre is köszönöm a válaszokat!

2021. máj. 5. 12:54
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Debrecenben rengeteg az albérlet, mert hatalmas a kereslet rá!

A lakosság létszáma azért fogyatkozik, mert sokan költöznek az agglomerációba (mint ahogy pl. Budapest esetében is).

Gépkocsiból is Debrecenben van magasan a legtöbb.

2021. máj. 5. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
20%
Magyarországon szinte az összes vidéki város lakossága csökken, a kivételek közé néhány dunántúli város esik ahol vannak rendesen fizető munkahelyek és az életkörülmények is jobbak, ilyen például Győr vagy Sopron. De kelet-magyarország nagyon nem ilyen ezért már az is hatalmas eredmény, hogy Debrecenben is csökken ugyan a lakosság száma, de legalább nem drasztikusan, mint például Miskolcon. Az egyik lakosságcsökkentő tényező valóban az agglomerációba való kiköltözés Debrecenben esetében is, de nagyobb részben inkább az elvándorlás a jellemző. Nagyon sokan költöznek el a városból a fővárosba, dunántúlra vagy külföldre is, jobb állások, jobb életkörülmények reményében. Ezt tapasztalatból is tudom, mivel a rokonaim, ismerőseim kollégáim, barátaim nagyobb része ezt tette. Lakást viszont nem csak debreceniek vesznek itt, hanem befektetési céllal a környező településeken élők, de még erdélyiek is. Az egyetem és a hátrányos helyzetű országrészhez képest több munkahely miatt sok az albérlő is ezért és a családtámogatási pénzek miatt a lakáspiac még fejlődik, sok debreceninek több lakása is van amiket kiad, vagy csak egyszerúen ebben tartja a pénzét miután az infláció miatt nincs értelme a banki befektetésekkel foglalkozni.
2021. máj. 9. 02:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
87%

"a kivételek közé néhány dunántúli város esik ahol vannak rendesen fizető munkahelyek és az életkörülmények is jobbak,"

A Dunántúl nyugati városai (Sopron, Győr, Mosonmagyaróvár) Ausztria cselédszobája. A látszólagos jólét az ott keresett pénzeknek köszönhető.

A győri Audin, és néhány vállalaton kívül ott sem fenékig van a tejföl, mert egy országon belül ugyanaz azok a gazdasági marhaságok érvényesülnek, mint szerte az országban. Az életkörülmények egyáltalán nem kiugróak Egerhez, Szegedhez, Nyíregyházához, Kecskeméthez vagy épp Debrecenhez viszonyítva! Sőt!

Miskolc azért rossz példa, mert Miskolc alól elherdálták a kohászatot és a gépipart, ahol 30-40 ezren dolgoztak... (a DIGÉP precíziós, minőségi gép és fegyvergyártása a mai napig hiányzik az országnak - és ebbe a cipőbe kényszerítették Ózdot is!

Debrecent nem kell félteni, ma az országban (pillanatnyilag) a legjobb, legfejlődőképesebb és legjobban infrastrukturált városa - Budapest után.

2021. máj. 9. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek! Két dolog jutott még eszembe. Az egyik, hogy van-e ilyen statisztika vagy becslés, hogy mennyien laknak Debrecenben albérletben, akiknek nincs debreceni lakcímkártyájuk. A másik, hogy a BMW gyár, illetve a beszállító cégek megépülését követően várható-e szignifikáns népesség növekedés?
2021. máj. 9. 14:14
 5/10 anonim ***** válasza:
82%

Debrecenben - ugyanúgy mint a többi városban - csak az állandó lakosok vannak statisztikailag nyilvántartva.

Erre jönnek rá a középiskolai és az egyetemi kollégisták, azok, akik albérletben laknak, mert a városban dolgoznak (tervezők, pilóták, stewardessek, szakmunkások stb. stb,) a Bocskai Dandár katonái, a Készenlétisek tagjai, akik a Sámsoni úti laktanyában állomásoznak stb.

Nyílván a BMW megépülése is ugyanúgy növekedést fog eredményezni, mint történt ez Győrben, Kecskeméten. Valami szakfolyóiratban olvastam, hogy a fejlesztések 100 ezer diákkal számolnak (most ez a szám 70 ezer) és 300 ezres lakossággal kalkulálnak. Ez utóbbi a nagy befektetési láz ismeretében nem is olyan elrugaszkodott kalkuláció.

2021. máj. 9. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
82%

Lassan az agglomerációban is horror áron lehet lakhatást vásárolni!

Sokak szerint több közeli települést is Debrecenhez fognak csatolni, és helyi járatú buszok fognak járni, mit pl. Józsára vagy Bánkra stb.

Az, hogy jó-e ez, az majd elválik. De izgató ez a pezsgés.:)

2021. máj. 9. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:

#5-ös: Azzal tisztában voltam, hogy a ksh csak a debreceni lakcímmel rendelkezőket számolja, csak arra voltam kíváncsi, hogy nincs-e egy nagyvonalú becslés, de nagyon köszi a választ! Egyébként én úgy olvastam, hogy 2040/50 körülre szeretnék elérni a 250 ezres népességet.


#6-os: Ez nekem teljesen új, hogy környékbeli kisebb városokat csatolnának Debrecenhez! Megkérdezhetem, hogy honnan hallottál erről és melyik városok esetében?

2021. máj. 9. 20:46
 8/10 anonim ***** válasza:
82%

Települést írtam...:)

A környék közeli települései is szeretnének részesedni a debreceni lendületből, mert más kitörési pontjuk nem nagyon van.

A Déli Ipari Park terjeszkedése is nagyon fel fog gyorsulni, most hogy végre az infrastruktúra nagyrészt elkészült, épülhet a buszgyár és a bejelentett beruházások - így lassan Mikepércs alatt találják magukat. Mikepércs, Bodóháza, Sáránd közel van, és szinte egybeépültek. Ők, meg Bocskaikert, Elep, Nagyhegyes sokkal jobban járna, ha csatlakozna (lásd: pl. Józsa) Ezekről Mikepércsen, és Bocskaikertben hallottam suttogásokat.

Régebben hallottam olyat is, hogy Hajdúsámson is csatlakozna, de egy ideje erről nem hallottam semmit, bár elég logikus lenne.

(Különben Mikepércs, Bocskaikert és Nagyhegyes nagyjából megfelelne a városi előírásoknak)

Logikus lenne még Ebes csatlakozása, de az nem fog, mert nagyon jól el van Szoboszló és Debrecen között, nagy adóbevételekkel, bár most már a MOL nem akkora üzlet mint régen volt...)

2021. máj. 9. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
15%
Gyerekek, ez a 250 meg 300 ezres lakossági létszám egy akkora sci-fi mese, mint a Star Wars. Itt ekkora népesség növekedés tényleg csak akkor elképzelhető ha a fél Hajdú-Bihar megyét Debrecenhez csatolják, de még akkor se. Ez a nagy sikertörténet amit a városvezetés próbál beadni a debrecenieknek egy hatalmas nagy kamu. Nézzétek már meg mekkora állami támogatással jönnek ide a cégek, nagy kínkeservesen és mennyibe kerül az államnak egy munkahely létrehozása ezeknél a cégeknél. A BMW meg ma már egy szitokszó annál aki látja is mi történik. Lényegében csak a NER vállalkozásoknak ad munkát még évekig amíg építgetik ott a környéket. Ráadásul az eredeti tervek szerinti ezres induló létszám se tűnik már tarthatónak, mivel az elektromos autógyártás jóval kevesebb munkaerőt kíván. Ha egyáltalán valaha is beindul. Lehet kicsit pesszimistábban látom a dolgokat, de lehet közelebb vagyok a valósághoz mint ezek az elrugaszkodott számok, meg mesébe illő fejlődés történet.
2021. máj. 11. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a válaszát!


#9-es: Sajnos én is inkább pesszimistán látom ezeket a számokat, ezért is tettem fel a kérdést. Reméljük megfordulnak a tendenciák!

2021. máj. 11. 13:17

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!