Ez mi lehet? Valami betegség szerű?
Sziasztok!
Van egy furcsa dolog nálam már kiskorom óta.
Nem tudok semmit a fejemben látni. Pl nem tudok elképzelni egy embert.
Imádok rajzolni, de nem látom előre hogy mit szeretnék.
Ha most egy barátomra gondolok, nem tudom, hogy hogy néz ki pontosan. Csak kis idő után ugrik be a kinézete pontosan.
Azt tudom, milyen színű haja van, de hirtelen látni nem látom a fejemben.
Ez mi lehet? Köszönöm előre
2.nak
Nem azzal van a bajom, hogy nem ismerem fel. Megismerem.
De ha nem vagyunk pl egy helyen és rá gondolok, nem tudom elképzelni hirtelen
Azért kérdeztem, hogy felismered-e az ismerőseidet, mert van egy olyan betegség, hogy arcvakság, de akkor nálad nem ez az oka.
Valószínűleg a képszerű, vizuális memóriádat kellene fejleszteni, mert ez felel pl. az arcvonások megjegyzéséért, felidézésének képességéért.
Itt írnak ezekről (lapozgass az oldalak között előre-hátra, mert több oldalon tárgyalják az emlékezés témát.):
Kerestem ilyen fejlesztő feladatokat, de csak gyerekeknek valókat találtam. Az alábbi oldalon van néhány:
De egy barátnő segítségével is gyakorolhatsz:
KONCENTRÁCIÓ A LÁTOTTAKRA
Instrukció:– Tekints ki az ablakon! Sorolj fel emlékezetből tíz tárgyat, amit az ablakból láttál!
MOZGÁSUTÁNZÁS
Instrukció: – Nézd meg, mit teszek! Jegyezd meg! Mutasd meg, mit tettem!A gyakorlatsort legalább kétszer mutassuk be!
TÁRGY MEGFIGYELÉSE ÉS LERAJZOLÁSA EMLÉKEZETBŐL
Instrukció:– Nézd meg ezt a tárgyat alaposan! Rajzold le!
MEMÓRIAJÁTÉK
Instrukció: – Keverd össze, majd fordítva tedd az asztalra a kártyákat! Fordíts fel kettőt! Ha ezek párok, akkor felveheted, ha nem, jegyezd meg a helyüket és tedd vissza! Ezután a másik játékos következik. A végén az nyer, akinek a legtöbb párja van. Egyéni differenciálásra is alkalmas ez a játék. Memóriakártyák készül-tek még rajzfilmhősökkel, madarakkal és geometriai formákkal.
VIZUÁLIS MINTA KIRAKÁSA EMLÉKEZETBŐL KORONGOK VAGY LOGIKAI LAPOK SEGÍTSÉGÉVEL
Instrukció: – Nézd meg ezt a mintát! Jegyezd meg! Mondd el! Rakd ki emlékezetből a padodon!
Játékos és jó fejlesztési gyakorlat a megfigyeltetést követő módosítás után a „Mi változott meg?” típusú feladat.Ennek egy jóval nehezebb változatát instruáljuk, amikor azt kérjük, hogy hátulról sorban rajzolják le, vagy rakják ki a mintát.
SZÖVEGÉRTÉS-SZÖVEGALKOTÁSLÁTÁSSÉRüLÉSAKADÁLY NÉLKÜLAlap–VII.5–Ad.GY76. KÉP MEGFIGYELÉSE, AZUTÁN A LÁTOTT TÁRGYAK SZÍNEZÉSE
Instrukció: – Nézd meg figyelmesen ezt a képet! Színezd ki azt a tárgyat, amelyiket láttad a képen!A képek azért viccesek, hogy valóban a látottak emlékezetben tartását gyakorolják, így kevésbé tudnak asszociálni. A tárgyak mindig a következő oldalon vannak. Egy részük ott volt a képen, a többi nem.
A HOSSZÚ TÁVÚ EMLÉKEZETBEN MEGTARTÁS
Instrukció: – Mondd el, mit láttál az iskolába jövet! Mondd el, hazafelé menet mi mellett haladsz el!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!