Szerintetek mennyire korrekt dolog a HR részéről, ogyha elutasít nem ad semmi visszajelzést?
Végzős mesterszakos egyetemista vagyok, tény, hogy sok munkatapasztalatom nincs, összesen 2. Viszont nem értem, hogy én aki veszi a fáradtságot, megírja a CV-t meg a cover lettert, kitölti az online tesztet, már ha eljutok odáig, aztán meg kapok egy ilyen levelet, hogy unfortunately we decided to proceed with another candidate. De hogy miért, vagy esetleg miben tudnék fejlődni, azt sosem írják le.
Ennyire elfoglalt a HR, vagy egyszerűen ennyire semmibe veszik az emberi erőforrást, ami amúgy a munkájuk...
Nem sikerult megertened amit elso valaszolo irt??? Lehet hogy a felfogokepesseged miatt nem vesznek fel?
Gondolj bele, egy allasra jelentkezik 30 ember, nem fognak a 27 kiesonel egyeni emailt irogatni. Fogadd el hogy az oneletrajz alapjan ki lettel szurve.
Egy cég üzleti alapon működik. A munkavállalók nyilván fizetést kapnak, így az, amivel a munkavállalók az idejüket töltik, az pénzbe kerül.
Ha a HR-es ír egy levelet, hogy „Sajnálattal közöljük, hogy a jelentkezését elutasítottuk”, arra időt szán, tehát pénzbe kerül. És mi az a bevétel, ami ezt kompenzálja? Semmi. Ha egyáltalán nem értesítenének, hogy nem kaptad meg az állást, attól nem fogják kevesebben megvásárolni a terméküket, szolgáltatásukat, nem kell lejjebb vinni az áraikat, nem keletkezik semmiféle káruk belőle. Tehát teljesen érthető az is, ha egyáltalán nem válaszolnak. Miért tennék? Neked fontos ez, és nem nekik, és mivel te nem lettél munkatárs, idegen vagy, akinek az érdekeit nem kell szem előtt tartaniuk.
> én aki veszi a fáradtságot, megírja a CV-t meg a cover lettert, kitölti az online tesztet
Ez neked is fontos volt. Nem csak értük, magadért pont annyira tetted ezt.
> De hogy miért, vagy esetleg miben tudnék fejlődni, azt sosem írják le.
Miért írnák le? Alkalmasint lehet, hogy üzleti titok. De ők nem a tanáraid, akiknek meg kellene mondaniuk, hogy miben nem vagy jó, és miben kellene fejlődnöd.
~ ~ ~
Kicsit analóg példa a másik oldalról. Bizonyára a ti postaládátokba is bedobnak reklámújságokat. Ők is vették a fáradságot, hogy megtervezzék, kézbesítsék. Mondjuk van egy cég, aki nyílászárókat értékesít, és ilyen jellegű reklámot kapsz. Te sem írsz nekik, hogy, bocs, de jelenleg nem akarok ablakot cserélni. Illetve nem írod meg neki, hogy hát de, akarsz ablakot cserélni, de hát sajnos egy másik céget választottál, mert egy kicsit olcsóbbak, nagyobb a választék, és náluk pont nem lehet olyan ablakot kapni, ami megfelelne az elképzelésednek, persze ha bevették volna a kínálatban az XYZ-1234 típusú ablakot, akkor talán mégis őket választottad volna.
~ ~ ~
Egyszerűen onnantól kezdve, hogy eldőlt, hogy téged nem vesznek fel, a cégnek semmiféle érdeke nem fűződik ahhoz, hogy veled kommunikáljon, veled bármilyen információt is megosszon. Még azt sem, hogy ez a döntés megszületett. Innentől már minden kizárólag csak a te érdeked. Nyilván ha kérdezel, akkor valószínű válaszolni fognak, de ez innen már nem közös érdek, hanem kizárólag a tied, neked kell kezdeményezni. Aztán ha van kedvük, idejük, és nem sérti az érdekeiket, akkor *talán* válaszolnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!