Simson S51:mi lehet a baj?
Adott egy jó állapotú 51es blokk ami rugásra indult hidegen/melegen. Egyszer csak menet közben éreztem mintha gyengülne a motor és úgy is lett. A motor erötlen volt nehezen pörgött fel ha felpörgött akkor viszont fulladt és durrogott a kipufogó. Ebből következtettem,hogy valószínűleg a gyújtás elálítódott és ez miatt fullad és durrog. A gyújtást be állítottuk úgy hogy a felső holtponttól 2mm-re gyűjt.de így is nagyon nehezen indult el és ahogy bemelegedett elkezdett fulladni és durrogni azóta el sem indul.Miközben a gyujtást állítottuk akkor vettem észre hogy a kipufogócsonkon csorog a benzines olaj. Esetleg szimeringes lenne merült fel a kérdés de kb fél éve volt benne cserélve és alig ha mentem vele 40-50 km-ert. Nem tudom mi lehet a baj remélem hogy valaki tud majd nekem segíteni.
A válaszokat előre is köszönöm!
Tisztelt kérdező!
A motor nehezen indul, akkor az alábbi gondok merülhetnek fel, valóban szimering hiba, gyújtás beállítás, vagy a gyújtóberendezés hibája, vagy a karburátor beáll0ltás és esetleg elkoszolódás okozta dugulás, vagy a kompresszió jelentős csökkenése okozhatja.
Lépésenként érdemes ellenőrizni és kizárni a problémákat, hogy a motor üzembiztos legyen.
Én az alábbi lépéseket tenném.
Első feladat, ami az S51 blokk esetén ja legegyszerűbb kizárni hogy a motor fals levegőt szívjon, mivel M531, M541 KF. blokkal szerelték, igy a szimeringek cseréje könnyű és olcsó megoldás. Következő lépésben ha van rá mód a kompresszió végnyomást lenne érdemes ellenőrizni, tudom otthon nem mindenki rendelkezik ehhez kompresszió mérővel, de erre is van megoldás.
A következő feladat a gyújtóberendezés állapotfelmérése, gyújtás pontos beállítása.
Nem tudom mennyire ismeri a Simson gyújtást, de kérem az alábbiak szerin járjon el.
Az előgyújtás szög a felső holtponttól 1,8mmm re kell beállítani, a megszakító maximális nyitási hézag 0,4 mm kell legyen. ha ez rendben akkor a motornak el kell indulni. A karburátor beállítását és a levegő keverék pontos meghatározását csak üzem meleg motor esetében lehet tökéletesen megoldani.
Első lépésben be kell állítani az üzemanyag szintet a gyári értéknek megfelelően a síbertű helyzetét. ha 16N3 karburátor van a motoron, N3 karburátor belsejében van egy furat, ennek a járatnak a keresztmetszetét lehet állítani a függőlegesen álló "nagy" csavarral a súberház mellett. Ezt alapjárati levegőcsavarnak nevezik, addig kell állítani, amig stabil alapjáratot nem kapunk. Vigyázni kell arra, hogy a tolattyú teljesen zárt állapotban legyen, tehát a gázbowden 1-2 mm holtjátékkal rendelkezzen.
Remélem tudtam segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!