A simson S50b-m leáll mikor felmelegszik, pedig már mindent cseréltünk benne! Miért lehet ez?
Tisztelt Kérdező!
Simsonés más keleti motorok restaurálásával foglalkozom, ne hobby szinten. Az egyik leghálásabb és általam legjobban szeretett motorblokk típusról tett fel kérdést, ha nem sértem meg vele szívesen leírom az általam javasolt lépéseket, hogy egy kiváló és üzembiztos motorja legyen.
M53 blokk előnye és egyben hátránya az olajban futó főtengelycsapágy megoldás, mely elnyűhetetlenné egyben nehezebben javíthatóvá teszi a blokkot, de annyira nem komplikált, csak talán időigényesebb, de idő szokott lenni.
Engedje meg, hogy egy mondatára reagáljak, miszerint -A motor ált kb 10 évig - mielőtt őrült alkatrész cserébe kezdene néhány fontos döntést meg kell hozni és fel kell mérni a motor állapotát.
Érdemes ki indulni a gyertyakép vizsgálatából, ha olajos akkor esélyes a motor a szimering cserére ez esetben kell egy nagy felújítást elvégezni.
A gyertyakép szép ősz barna, vagy inkább szegényes keverékre utal, vagy beégettek a pólusok akkor az első a gyújtóberendezés átvizsgálása. Érdemes az elemeket ellenőrizni multiméterrel. Gyárilag trafó nélküli gyújtó tekercsel szerelték ezt a blokkot.
a szekunder tekercs is az alaplapon van, a primerrel egy "egységben", és trafó nélkül, itt van kivezetve a gyújtókábel. Ennek a fajtának a tekercs szigetelése szokott problémát okozni, ha megsérül zárlatot okoz, csak cserélni lehet, javítani nem. Ha a hiba ez, akkor érdemes külön trafós tekercset berakni a helyére és trafót felszerelni. Kondenzátor kivezetése nagyon helyes döntés volt.
Ha külön trafó van már a motoron akkor érdemes a trafót multiméterrel megvizsgálni, mérési pontok és értékek az alábbiak:Primer (1-es, 15-ös pontok között mérve) kb. 4 Ohm, Szekunder (1-es/15-ös és a gyújtókábel kivezetése között mérve) kb. 9-9,5 kOhm. Ha nagy eltéréseket tapasztalunk, akkor valószínű, hogy a trafó nem tökéletes. Ha picit tér el, az a multiméter pontossága miatt is lehet.
Megszakító ellenőrzése: szemrevételezve, hogy nincsennek "beégve" a pogácsák. Amikor nyit a megszakító akkor jön létre a szikra, még helyesen beállított előgyújtás és hézag esetén is beéghet a megszakító!
Kondenzátor ellenőrzés: Nagyon helyesen ki lett vezetve, fontos a stabil test pont!
Gyújtás beállítás: felső holtpont előtt 1,8 mm a helyes előgyújtás, a megszakító hézag 0.4 mm legyen max.
Ha jól emlékszem, akkor a légrés a tekercsmag és a lendkerék között a gyári hézag 0,15 -0,20 milliméter között van, ezt sokan elfelejtik ellenőrizni, pedig nagyban befolyásolja a szikra minőségét.
Remélem tudtam segíteni!
Tisztelt Kérdező!
Milyen a szikra képe?
Mert ezeknél a gyújtótekercseknél gyakori hiba, a teljesen új alkatrészeknél is, hogy nem tud megfelelő gyújtófeszültséget generálni, ilyenkor a motor néha nem is indul, bár szikra van. A lila színű szikra az, ami a benzint könnyedén, határozottan képes meggyújtani, a kék színű már éppenhogy, zöldes, sárgás pirosas, fehéres, szikrák, már a gyújtóberendezés komolyabb problémájáról árulkodnak.
Javasoltam a külső trafós gyújtóberendezést és nem véletlenül. A másik fontos probléma, hogy az üzemanyag helyes beállítása csak tökéletesen működő gyújtásbeállítás után lehetséges.
Szerintem itt komoly gond nem lehet!
Gyújtás vezeték forrasztási pontjait a megszakító csatlakozását, annak rögzítését kell alaposan ellenőrizni.
Ez jó motor lesz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!