Mért butultam el? Régebben okosnak hittem magam, mostanában egyre kevésbé érzem így.
gimnáziumig nagyon jól teljesítettem, 10 évet kitűnő voltam, két évet jeles.
tanulmányi versenyeken kedvenc tárgyamból megyei/területi helyezett voltam mindig, országosan középmezőny (4-5 x) (a tanárom nem segített a felkészülésben)
a másik tárgyból volt h megyei helyezett, de nem mindig.
az évfolyam első 3 tanulójában benne voltam. Nem egy túl neves gimi...
érettségim kitűnő, 1 kivételével (emelt nyelv, csak h kapjak nyelvvizsgát) 90% felett. a szóbelik 100%-ak.
pedig érettségire nem is készültem.
Most egyetemen (BME) meg nagyon szarul megy. szeretem, ez érdekel, élvezem is (többnyire) viszont buktam már párszor, és szar az átlagom.
szóbeliken szerncsétlen vagyok, nem tudom magam előadni.
a tanulás se megy, inkább számítógépezek (ha baromi jól felelek, van h arra is 2-est kapok. nem teljesen objektív az osztályzás, de valamiért nem tudok bevágódni. (nem azt mondomh szemét a tanár, én nem tudok jól előadni. még ha nagyon tudom az nayagot, akkor sem)
IQ tesztet is amit csináltam, volt ami 110-et adott ki(igaz 15 perc helyett 5 perc...ilyen melyik illik oda típus, és minden választ meg tudtam vna indokolni)
gimiben amit csináltam vmi 135 körüli volt...
vannak néha baromi jó ötleteim, de ez kevés...mért nem tudok jól tanulni,
Mért van ez? mit tudok csinálni?
21/L
a BME elégszigorú suli. és most azt veszem észre, hogy az oktatás is "száraz", nincs mi motiválja, felkeltse a diákok érdeklősét. így nem szívesen tanulnak.
szerintem nálad is ez van: a pozitív visszajelzések hiányában elvesztetted az érdeklődésed. de attól még nem vagy butább, mint régebben :)
Nem butultál el. A BME teljesen más struktúrájú tudást igényel, mint a középiskola. Tapasztalatból mondom. Én villamosmérnökként végeztem 12 éve. Volt az évfolyamunkban egy srác, aki a Fazekasból (vagy az Apáczaiból) jött, tiszta kitűnő volt - és úgy bukott meg digitális technikából minden számonkérésen, hogy csak. Ki is kattant, pszichiátrián kezelték, aztán elég gyanús körülmények között a kelenföldi alagútban elütötte egy vonat... (Ezt nem azért meséltem el, hogy megijedj, ellenkezőleg. Azért mondtam, hogy próbáld könnyebben venni ezeket a kudarcokat.)
A BME-n (legalábbis ami a Villanykart illeti) minden matek. Csak különböző mázakkal van lekenve, de mind ugyanazt az analízis és diffegyenlet megoldás eszköztárat használja. Én sosem voltam igazán jó matekból, bár a 4-es mindig, az 5-ös gyakran megvolt. Ez a BME-n sajnos tényleg kevés.
A másik a szemlélet. Az ember hozza magával az általános és a középsuliból, hogy a tanár a két lábon járó szentség, hozzá nem lehet szólni, a puszta léte akkora tiszteletet érdemel, hogy meg sem mukkanunk a közelében. Ráadásul "élet-halál ura", tehát mindemellett még félünk is tőle. Ezt az egyetemen még határozottabban érzi az ember, miután ugyanarra a teljesítményre a szóbelin mondjuk 1 jeggyel rosszabbat kapott, mint a mellette vizsgázó másik...
Na ezt az érzést kell leküzdeni, és kvázi egyenrangú félként menni be vizsgázni, azaz beszélgetni. Amikor ezt sikerült megvalósítanom (4 évvel az egyetem elkezdése után - 7 évig jártam oda, mire mérnök lett belőlem), egy egészet ugrott felfelé az átlagom.
Ráadásul az egyetemen rengeteg tudás van az oktatóknál, aminek az átadására nincs lehetőség az oktatási kereteken belül. Ez mind ott is marad, ha az ember féli az oktatókat, mivel nem fog velük beszélgetni. És igazából ezért a tudásért érdemes egyetemre járni. (Én is elcsesztem, csak töredékét "hoztam el" a lehetségesnek.)
Írhatsz privátot is, ha gondolod. Írd meg, milyen kar és szak, és hogy milyen tudásanyaggal van problémád. Megpróbálok segíteni.
"Most egyetemen (BME) meg nagyon szarul megy. szeretem, ez érdekel, élvezem is (többnyire) viszont buktam már párszor, és szar az átlagom."
A BME-n bukni teljesen mást jelent, mint gimnáziumban bukni. A BME-n a kettesért meg kell dolgozni, gyakran többet, mint amennyit gimnáziumban az 5-ösért kellett.
"szóbeliken szerncsétlen vagyok, nem tudom magam előadni."
Ez idővel fejlődni fog, meg egyébként fejleszthető, vannak erre tréningek, gyakorlatok szerintem, ha nagyon zavar.
"a tanulás se megy, inkább számítógépezek"
Ha veszélyes mértékben nem tudod magad rávenni a tanulásra, akkor szerintem keress pszichológust, ne menjen rá az életed (a jövőd) erre. De amúgy sokat segít, ha jobb a hangulatod, pl. mert amúgy boldog vagy. A számítógépezés pl. nem boldog időtöltés, hanem csak arra van, hogy múljon az idő, hátha történik végre valami. Ha lenne valami sport, vagy hobby, amiben jól éreznéd magad, vagy lenne barátod stb., akkor jobban éreznéd magad és a tanulásra is jobban tudnál koncentrálni.
"ha baromi jól felelek, van h arra is 2-est kapok. nem teljesen objektív az osztályzás"
Nyugodj meg, a BME-n igenis vannak szemét alakok a tanárok között.
Különben ha komolyan úgy érzed, hogy butulsz, akkor vizsgáltasd ki magad. Még egy depresszió is lehet ilyen hatással, vagy egy pajszmirigy-alulműködés, meg sok más betegség.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!