Kezdőoldal » Egészség » Mentális egészség » Mi akadályoz meg a jó eredmény...

Mi akadályoz meg a jó eredmények elérésében?

Figyelt kérdés

Üdvözlet!


A problémám a következő lenne:

Borzalmas eredményeket érek el az iskolában, de ez nem egyeztethető össze az életstílusommal vagy egyáltalán önmagammal. Szabadidőmben szinte alig járok el itthonról, tudományos könyveket olvasok, dokumentumfilmeket nézek. Habár teljesen nem, de nagy vonalakban értem pl. Stephen Hawking elméletét a világmindenség kialakulásáról. De ez csak 1 példa volt, a legcifrább elméleteket is képes vagyok értelmezni és elcsodálkozni rajtuk, esetleg kitalálni újakat, egyszóval nem vagyok hülye, de azt tapasztalom, hogy rengeteg mindenki van körülöttem akik viszont nem értik őket. Az a sok képlet amit a fizikában használnak valójában csak megnevezések, jelölések halmaza, amiről úgy gondolom, hogy képes lennék teljes mértékben felfogni, mégis a számolásoknál felülbírálom magam, legfőképp dolgozatoknál. Egyébként osztályelsők keresik a társaságom, de ez kölcsönös és idősebbekkel is megtalálom a közös hangot 1-1 témával kapcsolatban. Ez valójában már egy elég régi kérdésem, amire azóta sem találtam meg a választ, olyan egyszerű és megtanulható világ lenne ez, de mégis valami akadályoz.



18/F


2011. dec. 18. 10:59
 1/5 dömötör12345 válasza:

.

. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,

. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,

. . . . .. . . . . . ..,. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”,

. . . . . . . .. .,. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}

. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,`^`.}

. . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,”. . . .

. . . . . . .. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . `. . . .

. . . . . . . __.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,`. . . .. .

. . . . . . (_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,`. . . . _

. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; . .. .}

. . .. . .((. . ,.~_. . . .”=-._. . .“;,,.`. . ” . . . .. .. ..

. . . .. . .`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ..

. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”

. . . . . ...`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ... .

. . . . . . `~.-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..,......,__

,,_. . . . . }.-._. . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . ..`=~-,

. .. `=~-,__. . . `,. . . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . .`=~-,,.,. . . . . . . . . . . . . . . .

. . . . . . . . . . . . . . . . `,, . . . . . . . . . . . . . `. . . . . . ..__

. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`--==``

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _. . . . . ._,-%. . . ..`...

2011. dec. 18. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Ne picard-facepalmozz, láttam eleget, amikor bedaráltam a teljes star trek sorozatot. :)


Itt most nem a lúzerség vs. nemlúzerség(egyébként nem vagyok az) a központi kérdés, hanem az, hogy elérhetnék valamit, de valami megakadályoz ebben...

2011. dec. 18. 11:19
 3/5 anonim ***** válasza:

Kikell tűzni a célokat !


AZ ne tévesszen meg, hogy most egy mesterségesen összeterelt diákhalmaz tagja vagy. Most tőlük függ a saját megítélésed, azt figyeled, szót értesz-e velük, elfogadnak-e.


Az életben egyrészt magadnakkellmegfelelned,másrészt egy sokkal heterogénebb csoportnak (család,szomszédok, munkatársak, társadalom).


Tűzd ki, hogy Milyen foglalkozást akarsz űzni, ahhoz milyen tárgyakból kell kimagaslónak lenned.


Feküdj rá a mostani mérésieremények jó elérésére (=osztályzatok). Ne a gyerekek, hanema tanároktársaáságát keresd.

Most nem a hülyébbeknek kell tetszelegned, hanem az okosabbaktól tanulnod. A kiválasztott tárgyakból járjál versenyekre. Érj el kiemelkedő eredményeket.


ha 18 vagy, mész tovább tanulni?

A gimis társaság máris felbomlott.látod ???!!!!!

2011. dec. 18. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Nem akarod magad hülyének tartani, tanulsz, csak nem azt, amit kéne. Az alapelmélet erről az, hogy félsz megméretni magad, ezért eleve nem is készülsz órákra, és rossz jegyeket szerzel, de nem úgy, hogy a maximumot beleadod, és csalódásként ér az, hogy mégsem kapsz jó jegyet,- ez lenne az alapfélelmed, - így eleve a rosszra készülsz fel és ha véletlenül mégis jobb jegyet kapsz, azt saját önkéntes zsenialitásodnak tudhatod be.

A tanárok egyébként sokszor nem a tudást értékelik, vagy azt, hogy mennyire vagy érett, milyen önálló a gondolkodásod. Ledarálnak egy anyagot, és aki ügyesen bemagolja, az ötöst kap. Megoldás lehet az, hogy átolvasod ezt az anyagot és találsz benne valami érdekeset, és beépíted a tudásbázisodba, valamire még jó lesz alapon. Vagy bemagolod te is, aztán elfelejted. Persze ez idő és munka, de a jegyek fontosak, hacsak nincs haldokló milliomos nagybácsikád, vagy biztos protekciód. Egyébként ha szeretnél tudományos kutatást fojtatni, vagy hasonlót, akkor az iskolai tanulásra is rá kell gyúrnod, mert akik nem ismernek, ez alapján ítélnek meg.


Magyar irodalmat tanulok, egyik tanárunk mindig arról áradozik, hogy József Attila mekkora zseni volt, értette a relativitáselméletet, stb. Kit érdekel? Attól még egy élhetetlen senki marad néhány tűrhető verssel, és egy egyetemet sem volt képes elvégezni a teljesítménygátlása miatt, - holott legalább 4-be belekezdett. (És tévhit, hogy kirúgták, nem történt semmi ilyesmi, egyszerű megrovás és beváltatlan fenyegetés volt az, amit Horger Antal művelt.)

2011. dec. 19. 01:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim válasza:
Azt ,hogy ki mennyire okos nem az határozza meg ,hogy milyen tanuló az iskolában. Egyrészt a mai oktatás és nem csak Magyarországról beszélek egy nagy 0. Nem a kreativitásról szól, se nem érdekes ,sőt egy része hazugság lásd történelem. Hiszen a történelmet a győztesek írják kedvük szerint, ebbe most ne mennyünk bele. Manapság csak leadja a tanár az anyagot aztán seggeld be! Itt az győz akinek jobb a memóriája és könyebben megjegyzi a dolgokat ,amik egyépként nem lenne nehéz ,csak lehet h a te agyad egyszerűen nem akarja befogadni mert nem látod értelmét ,vagy teljesen feleslegesnek találod, egyszóval nem köt le. Viszont ezek a dolgok amikró írtál nagyon is érdekes dolgok és ha hiszed ha nem egy kitűnő tanuló fel sem fogná:) Az ő agya csak egy winchester :D A tied meg alkot, kreatív ,töbet akar mint sem ,hogy ilyen száraz fölösleges dolgokkal teletömjék amit hipp-hopp el is felejtesz. Szerintem nyugodtan érdeklődj tovább az ilyen dolgok terén, gondolkodj ,láss át olyan dolgokat amit mások nem fognak! Ami akadályoz az meg szerintem maga az oktatási rendszer. Nem fogsz tudni érvényesülni amíg ilyen értelmetlen "ki tud jobban seggelni" felfogás megy. Természetesen szükség van arra is. De már csak akkor ha teljesen elmélyültél egy adott területen és másképp nem megy a dolgok megértése ezen teületen. Úgyhogy próbálj meg bekerülni valami olyan helyre ahol ezekkel a dolgokkal foglalkoznak és még bármio lehet belőled :)
2012. jan. 23. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!