Mi akadályoz meg a jó eredmények elérésében?
Üdvözlet!
A problémám a következő lenne:
Borzalmas eredményeket érek el az iskolában, de ez nem egyeztethető össze az életstílusommal vagy egyáltalán önmagammal. Szabadidőmben szinte alig járok el itthonról, tudományos könyveket olvasok, dokumentumfilmeket nézek. Habár teljesen nem, de nagy vonalakban értem pl. Stephen Hawking elméletét a világmindenség kialakulásáról. De ez csak 1 példa volt, a legcifrább elméleteket is képes vagyok értelmezni és elcsodálkozni rajtuk, esetleg kitalálni újakat, egyszóval nem vagyok hülye, de azt tapasztalom, hogy rengeteg mindenki van körülöttem akik viszont nem értik őket. Az a sok képlet amit a fizikában használnak valójában csak megnevezések, jelölések halmaza, amiről úgy gondolom, hogy képes lennék teljes mértékben felfogni, mégis a számolásoknál felülbírálom magam, legfőképp dolgozatoknál. Egyébként osztályelsők keresik a társaságom, de ez kölcsönös és idősebbekkel is megtalálom a közös hangot 1-1 témával kapcsolatban. Ez valójában már egy elég régi kérdésem, amire azóta sem találtam meg a választ, olyan egyszerű és megtanulható világ lenne ez, de mégis valami akadályoz.
18/F
.
. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”,
. . . . . . . .. .,. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .,
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,`^`.}
. . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,”. . . .
. . . . . . .. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . `. . . .
. . . . . . . __.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,`. . . .. .
. . . . . . (_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,`. . . . _
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; . .. .}
. . .. . .((. . ,.~_. . . .”=-._. . .“;,,.`. . ” . . . .. .. ..
. . . .. . .`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ..
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ...`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ... .
. . . . . . `~.-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..,......,__
,,_. . . . . }.-._. . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,__. . . `,. . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . .`=~-,,.,. . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . . . . . . . `,, . . . . . . . . . . . . . `. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _. . . . . ._,-%. . . ..`...
Ne picard-facepalmozz, láttam eleget, amikor bedaráltam a teljes star trek sorozatot. :)
Itt most nem a lúzerség vs. nemlúzerség(egyébként nem vagyok az) a központi kérdés, hanem az, hogy elérhetnék valamit, de valami megakadályoz ebben...
Kikell tűzni a célokat !
AZ ne tévesszen meg, hogy most egy mesterségesen összeterelt diákhalmaz tagja vagy. Most tőlük függ a saját megítélésed, azt figyeled, szót értesz-e velük, elfogadnak-e.
Az életben egyrészt magadnakkellmegfelelned,másrészt egy sokkal heterogénebb csoportnak (család,szomszédok, munkatársak, társadalom).
Tűzd ki, hogy Milyen foglalkozást akarsz űzni, ahhoz milyen tárgyakból kell kimagaslónak lenned.
Feküdj rá a mostani mérésieremények jó elérésére (=osztályzatok). Ne a gyerekek, hanema tanároktársaáságát keresd.
Most nem a hülyébbeknek kell tetszelegned, hanem az okosabbaktól tanulnod. A kiválasztott tárgyakból járjál versenyekre. Érj el kiemelkedő eredményeket.
ha 18 vagy, mész tovább tanulni?
A gimis társaság máris felbomlott.látod ???!!!!!
Nem akarod magad hülyének tartani, tanulsz, csak nem azt, amit kéne. Az alapelmélet erről az, hogy félsz megméretni magad, ezért eleve nem is készülsz órákra, és rossz jegyeket szerzel, de nem úgy, hogy a maximumot beleadod, és csalódásként ér az, hogy mégsem kapsz jó jegyet,- ez lenne az alapfélelmed, - így eleve a rosszra készülsz fel és ha véletlenül mégis jobb jegyet kapsz, azt saját önkéntes zsenialitásodnak tudhatod be.
A tanárok egyébként sokszor nem a tudást értékelik, vagy azt, hogy mennyire vagy érett, milyen önálló a gondolkodásod. Ledarálnak egy anyagot, és aki ügyesen bemagolja, az ötöst kap. Megoldás lehet az, hogy átolvasod ezt az anyagot és találsz benne valami érdekeset, és beépíted a tudásbázisodba, valamire még jó lesz alapon. Vagy bemagolod te is, aztán elfelejted. Persze ez idő és munka, de a jegyek fontosak, hacsak nincs haldokló milliomos nagybácsikád, vagy biztos protekciód. Egyébként ha szeretnél tudományos kutatást fojtatni, vagy hasonlót, akkor az iskolai tanulásra is rá kell gyúrnod, mert akik nem ismernek, ez alapján ítélnek meg.
Magyar irodalmat tanulok, egyik tanárunk mindig arról áradozik, hogy József Attila mekkora zseni volt, értette a relativitáselméletet, stb. Kit érdekel? Attól még egy élhetetlen senki marad néhány tűrhető verssel, és egy egyetemet sem volt képes elvégezni a teljesítménygátlása miatt, - holott legalább 4-be belekezdett. (És tévhit, hogy kirúgták, nem történt semmi ilyesmi, egyszerű megrovás és beváltatlan fenyegetés volt az, amit Horger Antal művelt.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!