Mennyire és meddig etikus a kliensnek gyakran telefonon hívnia a pszichológusát/pszichiáterét?
Amit az ismerősöd orvosa csinál, az nem jellemző. Minden elismerésem, hogy ennyire türelmes.
A legtöbb esetben a terápia elején ezt tisztázzák. (Ha csak azért hivogatja, mert rosszul van, az a többségnél egyáltalán nem fér bele.)
Általában megadják a munkahelyi telefonszámot, amit sürgős esetben (pl. súlyosbodó tünetek, mellékhatások jelentkezése...), munkaidőben lehet hívni. Kivétel az időpontegyeztetés, amit az asszisztens intéz.
Ez az általános eljárás, azonban a pszichológus dönthet úgy, hogy megadja a saját telefonszámát, amit a kliens sürgős esetben hívhat. Nálam ez történt. (Megjegyzem, eddig nem hívtam egyszer sem.) Azt mondta, hogy ő is nyugodtabb, ha "krízis helyzetben" elsőként értesül róla, hogy baj van és segíthet.
A gyakori hívás viszont sosem elfogadható!
A pszichoterápia egy ugyanolyan szolgáltatás, mint a hitelügyintézés, vagy az ingatlaniroda. Az ingatlanost sem szokás felhívni, csak abban az esetben, ha az ingatlannal merül fel valamilyen akut probléma (pl. megrongálták az albérletet, nem használható valamelyik berendezés). A terapeutát is csak abban az esetben kell értesíteni, ha a problémának konkrétan a kezeléshez van köze, és feltétlenül szükséges megvitatni. Pl. értesítenek, hogy X kliensem öngyilkosságot kísérelt meg, ebben az esetben lehet hívni egy új, korábbi időpont egyeztetése miatt. Minden egyébre ott van a 112, ott tudnak biztosítani akut ellátást.
Csak úgy felhívni a terapeutát, mert a kliens rosszul van? Nem lehetséges. Válaszolni pedig etikátlan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!