Miért nem vonják ki a Flirt vonatokat a forgalomból?
Hát hallod, elég nagy bajban lenne a vasút, ha a Flirteket le kéne állítani, mert nagyon sok van belőlük. A klíma önmagában még nem baj, a kérdés az, hogy van-e benne szűrő. Elvileg ha nincs, úgy nem is üzemeltethetnék, szóval kéne hogy legyen, úgy meg nem keringeti a vírusokat. A repülők is azért biztonságosak járvány szempontjából, mert a légkeringető berendezésükben jó a szűrő, a légáramlás pedig okosan van kitalálva. Meg mert figyelnek a maszkra.
A nyitott ablak meg nagy sebességnél nagyon zajos, kellemetlen. Kb. 100 km/h fölött kezd nagyon gáz lenni.
Egyébként a vasút pont azért szerez be motorvonatokat, mert az utasok többsége ezt szereti. Szerintem például a Bhv-kocsik régi műbőr borítású ülése nagyon kényelmes, és a műbőr jól is tisztítható. Csak légkondícionálás kell mellé, hogy ne ragadjon hozzá az ember bőre. De a többség számára a plüss ülés jelenti a modernitást, szóval az terjed a vasúton. Ez van.
Hogyan kapott engedélyt? Szerinted akik gyártják, azok kifejezetten arra törekedtek, miképpen lehet ártalmassá tenni egy egészséges közlekedési eszközt? Meg az a sok más ország, ahol ugyanilyenek vannak?
És a metrónk? És a Desiró? És a RailJet kocsik? És a…
Nagyon sok ilyen korszerű és kényelmes közlekedési eszköz van. Ha csak elővárosi közlekedésben járatnák, akkor az ülésekkel sem lenne gond, de ez most nem ide tartozik.
Nem vagyok virológus, de nem hinném, hogy nagyobb kockázata lenne egy Flirt-utazásnak, mint mondjuk egy légkondicionált irodában dolgozni. A légkondik igazoltan veszélyforrások, és nem a vírusok és baktériumok miatt. Ha a kialakításuk nem megfelelő, ha nincs előírás szerint karban tartva, rendszeresen tisztítva, akkor betegségeket okozhat. Ha túl hűvös levegőt csinál, az sem jó. De ez megint nem ide tartozik.
Nézetem szerint egy helyesen viselt maszk visszatart annyi vírust, ami már jelentősen csökkenti a veszélyt. És aligha szippantja be a légkondi, hogy elvigye máshová. A szabad légáramlás (nyitott ablakok) viszont ezen a téren sokkal hatékonyabbak lennének.
#5, mi a baj a tuskós fékkel? Az egyik legjobb vasúti fékezés, alig csúszik meg, sőt télen az általa generált hő melegíti a kereket, ami olvasztja a jeget a sínen.
A vasreszelékkel régen se volt gond, csak tudták őket mosni. És tuskót cserélni is abszolút könnyebb, mint tárcsát.
Van a BDV-motorvonat, na is az tárcsás, egyik forró nyáron úgy elszállt a fékhatás, hogy azt hittem, nem tudok megállni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!