Bevan gyullad 3 fogam is. Szedek ra antibiotikumot plusz cataflam. Ha ki idegeltetem tobbe nem fog begyulladni?
21-es csak egy valamit mondanék ehhez: A 200-300 ezer ft. csak az implantátum anyagára nagyon alsó hangon. Erre jön rá az orvosi költség, az ínyformázó kezelés ára, a fejecs, majd a korona ára (ez az a 60-100 ezer). Nagyon jó esetben is, a végső ár több mint duplája az implantátum anyagárának. Ja és ha esetleg sinuslift csak egyéb csontpótlás szükséges, annak az anyagára grammonként 100 ezer. Plusz a gyógyulási idővel együtt, a kezelés időtartama legalább fél év.
"Mielött szóbajönne, nem nem azért mentik magànban, mert az a dràgàbb." Ezt totál félreértetted (meg egyébként sok minden mást is). Nem azt írtam, hogy a fog megmentése drágább lenne. Csak a magánorvosnak jobban megéri először szépen gyökérkezelni, csap, csonk, koronázni (aztán majd egy pár év múlva kihúzni és új pótlást csinálni), mint azonnal egy jóval drágább garanciális kezelést elvégezni. Közben tudva mindazt, hogy a páciensére a fogápolás terén nem hatnak az észérvek, csökönyösen ragaszkodik a saját igazához és hiába halmozza el jó tanácsokkal, a következő alkalommal ugyan olyan lepedékes fogazattal fog megjelenni. Aztán meg később csodálkozik hogy a lepedék és a fogkőmennyiség alatt miért rohadt el a koronázott fog, miért lazult ki az implantátum, amikor ő mindig megmosta a fogait. Nem mintha nem lenne ellenpélda, aki a hosszas kezelések után valóban megtanult JÓL! fogat mosni. De a fogorvosi székben nem ők töltik a legtöbb időt, érthető okok miatt.
Azért nem semmi, hogy megnyilatkoznak olyanok, akik egyetlen egy élmény alapján olyan konzekvenciákat vonnak le, minthogy az sztk-s orvos állat, kontár, de azért, hogy elkerülje a felháborodást, odaírja, hogy ritkán van kevés kivétel. Ugyanez az általánosítás mindenkire elmondható, a tanárra, az autószerelőre, a könyvelőre ugyanúgy, mint a kőműves segédmunkásra. Csak nem biztos, hogy értelmes ember tesz ilyen kijelentéseket azért, mert általános iskolában egy tanárnő gonosz volt vele, vagy mert szerinte az autószerelő a márkaszervízben becsapta.
A körzetis orvosnak is az az érdeke, hogy minél több fizetős betege legyen. Egy jól menő magánorvosnak viszont nincs szüksége az időpont nélkül beeső gyökérkezelésre, amikor egy körhídcsiszolás ül a váróban. Ez teljesen téves filozófia, amit valaki itt fentebb levezetett. Az emberek döntő többsége már egy sztk-s rendelésen cirkuszt csinál, amiért várnia kell. Hozzàteszem, sokszor jogos, elvégre miért a fegyelmezett, időpontot kérő beteget szivatják várakoztatással, mikor az az ember, aki csak úgy beesik a legritkább esetben olyan, hogy valóban akutan lépett fel a problémája (pl pofára esett kisgyerek kitört foggal), a leggyakrabban évek óta rohasztott és aszalt fogakkal esnek be, amelyek a legritkább esetben ugranak ki a helyükről ránézésre. Beesik a rendelés elejére egy íny alá tört foghúzás és rögtön 40 perces csúszással indít az ember. 40 perc. És ez csak egyetlen egy akut eset volt és azt sem kalkuláltuk bele, hogy a kezelések időtartama nem jósolható meg előre. Bejelentkezik valaki tömésre és ott szembesülnek vele, hogy gyökérkezelés. Kapásból nem 20 perc, hanem 45.... most őszintén, elmentek magánfogorvoshoz, ne mondjátok már, hogy jó pofát tudtok vágni ahhoz, ha 1-2 órát kint várakoztatnak titeket, mert ti ugyan kértetek időpontot már egy hónapja, ehhez igazítottátok a napotokat, de a magánorvos mégis a reggel beeső beteggel foglalkozik helyettetek. Nem, ez tévedés. Akinek jól megy a magánrendelője, annak nincs szüksége az utcáról beeső gyökérkezelésre/foghúzásra.
Annyit még hozzátennék, hogy az sztk-s orvosnak maximalizálva van, hogy hány kezelést hajthat végre egy hónapban. Vagyis, ha a körzetes orvos nem marad benn a munkaidején kívül, az nem csak azért van, mintahogy ti sem túlóráztok nulla forintért, hanem azért is, mert ha az orvos több kezelést jelent le, mint ami a maximum, akkor megbüntetik. Nemhogy nem fizetik ki neki, még az orvos az, aki mínuszos lesz miatta. Magánorvos annyit dolgozik, amennyit akar, ha neki kedve és motivációja van valakit a nap végén fogadni, rendben, de az sztk-s orvost szabályok kötik, be nem tartása esetén büntetik. Ahogy azért is, ha rendelési időn kívűl rajtakapják, hogy dolgozik, hiába épp a körzetes beteg fogát kezeli.
Az a magánorvos pedig, aki a körzetes kollégákról negatív kritikákat mond, azt etikátlanságnak hívják a szakmám belül. Aki pedig a saját kollégáival szemben etikátlan, arról nehezen feltételezhető, hogy a pácienseivel szemben viszont 100%ban korrekt és előzékeny.
23 értelmező olvasás: "Több sztk rendelöben megfordultam csak rossz tapasztalataim vannak. Van néhânz rendes orvos ott is, de igen ritka. " - itt hol olvastad, hogy egy rendelő és egy kezelés??? melyik az a sor. de kiszámoltam neked, 6 sztk rendelő 6 orvos alapján ez a véleményem (és volt akivel sajnos "több élményem" is volt, amig nem volt pénzem magánra). A van néhány rendest is arra, irtam, hogy itt is írják és ismerősöm is van aki sztk-val elégedett. Kb. 25 emberből 1.
"Akinek jól megy a rendelője nincs szüksége az utcáról beesett gyökérkezelésre" - Már bocs, de 7 éve ugyanaz az orvosom. Ergo ha felhívom, hogy sos baj van nem az utcáról esek be.....
Nem mondott negatívat a körzetes fogorvosról, volt annyira korrekt. Én láttam a különbséget, hogy voltak előtte összegányolva a fogaim (fog oldalán kifolyatott, megkötött amalgám pl) és milyen lett egy normálisan elkészített tömés pl.
Én a 11-es és a 22-est válaszokat írtam. Fogászati asszisztens és dentál higiénikus vagyok. Dolgoztam már körzetben, magánrendelőben és körzetis gyermekfogászaton is. Vagyis sok helyen jártam már, és ezek a kis lopások és csalások, szakmailag etikátlan hozzáállások sajnos mind igazak. A hátterük viszont jóval bonyolultabb.
A körzetis fogorvosokról elmondanám, hogy mostanra már szinte teljes létszámban (egy-két kivétel van, főleg idősebb fogorvosoknál) magánvállalkozásban működnek. Ez azt jelenti, hogy a beteglétszámot, a rendelő helyszínét és annak karbantartását (nem mintha 20 év alatt történt volna bárminemű felújítás, még egy festés se az ország körzeti fogászati rendelőinek 90%-ában) az államtól, illetve az önkormányzattól kapja. Minden mást, a 10 milliós széket, a tartozékait (kb. 20x500ezer ft.), a bútorokat és az összes kisgépet és sterilizálható, fogyó és eldobható eszközöket, a reszit, a takarítást, a veszélyes hulladék tárolását és elszállítását, a gépek karbantartását és felülvizsgálatát és a műszaki engedélyek kiadását (csak a kisröntgené 1 millió) mind a magánvállalkozásából állja. Erre kap havonta 800 ezer forintot, amiből még ki kell fizetni az asszisztenst és saját magát is. És még így sem soroltam fel az összes kiadást. Többek között arra akarok ezzel kilyukadni, hogy konkrétan saját magától nem tudja az eszközöket és az anyagokat ellopni. Például ha el akarja adni a körzetét, akkor akár a kezelőszéket is elviheti magával, jogilag ennek nincs akadálya (hacsak a szék nem az önkormányzat tulajdona, de erre tudtommal nincs példa). A lopások leginkább a szakrendeléseken (fogszabályzás, szájsebészet... stb.), és a fogászati ügyeleteken történnek, ahol a fogorvos csak egy alkalmazott, a tulajdonos pedig vagy önkormányzat vagy szakellátó klinika/kórház. Szemét dolog, igen, de valamilyen szinten érthető, ha az alapellátó fogászaton (körzetis) a foghúzásért kapott 300 forintból 260 az anyagköltségre megy rá. A magánrendeléseket azért nem keverném ide (pedig ott is aztán fű alatt mennek a csalások), mivel ott szigorú leltár van minden eszközről és jóval gyakrabban kapnak ellenőrzéseket is. Nem véletlenül, hiszen az ÁNTSZ az egész magyar egészségügyet csődig büntethetné és lenne is miért - nálunk a kötelező, évenkénti higiéniai festés a körzetis rendelőben 20 éve nem történt meg - egyébként az önkormányzat feladata volna - és akkor még nem is beszéltünk a mellékhelységek állapotáról.
Témát váltva a szakmai etikátlanságról nekem az a véleményem, hogy a magán kontra körzetis esetében ez egy szimpla (és csúnya) marketingfogás. Egyébként láthatóan működik, hisz a többségnek különösebb saját tapasztalat nélkül is negatív véleménye van a körzetis fogorvosokról.
Kérdező - ha még olvasod a válaszokat. Kicsit elszálltunk a témával, ez azért van, mert szakmabeliként sokakat érzékenyen érint a magán kontra körzetis téma. Laikusként kizárt hogy ebbe bárki olyan szinten belelásson, mint aki évek óta ebben dolgozik. Egy magánrendelőben, ahol minden eszköz kéznél van, tökéletesen működik, a recepción csörög a telefon és nem a rendelőben teljesen más dolgozni, mint egy körzetben, ahol minden honnan csak a frusztráció éri az orvost és az asszisztenst is. Ez rengeteg pici, apró dolog, ami összegyűlik és sokszor pont a páciens látja a kárát. Kezdve onnan, hogy az asszisztensnek egyszerre kell az orvosnak asszisztálnia, a dokumentációt intézni (számítógépes és kézi naplót is vezetni kell!), a telefonokat felvenni, az eszközök fertőtlenítését és sterilizálását elvégezni, további naplókat vezetni (fel nem sorolom, annyi van), az anyagmegrendelést intézni és még sorolhatnám. Magánrendelőben minden adminisztrációs feladatra ott van a recepciós, az asszisztensnek tulajdonképpen 1 feladata van: az orvos kezébe dolgozni. Ez sokkal gördülékenyebbé teszi a munkát: az orvosnak nem kell az asszisztensre várnia, miközben gyűlnek a betegek az ajtó mögött és azon agyalnia, hogy most vajon működni fog-e a 10 éves turbina, vagy hívni kell a szerelőt, belefog-e törni a fog gyökere (amit aztán exhaustor és csontfúró hiányában nem fog tudni kiszedni), mennyi lesz a rezsi stb. Kicsit olyan a helyzet, mintha egy szír új audit hasonlítanál össze egy +20 éves +200 ezer km-es "örülökhabeindul" autóval, miközben mindkettőhöz ugyan az a B kategóriás jogsi kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!