"Súlyos betegségek korai felismerése" kezdetű cikkecskék, szlogenek, felhívások, szűrővizsgálatok plakátokon való propagálása: voltaképpen a lakosság pszichológiai terror alatt tartása?
Pontosan igy latom en is. Ez a tudatalatti elme tokeletes programozasa. Utana jobban el lehet adni a gyogyszereket, mert mar LESZ kinek.
Dobbenet ami itt folyik. Kiserletekkel bizonyithato, hogy a tudatalattink mindent raktaroz, mig a tudatos elmenk eszre se veszi ezeket az uzeneteket... Youtube-on erdekes videok vannak rola.
Pl: [link]
Én pszichológusként azt kell mondjam, hogy ezzel nincs semmi gond.
Nyilvános propagandával pszichológiai szemmel 2 korcsoportot lehet befolyásolni:
21 alattiak és az 55 felettiek
A 21 alattiak általában nem törődnek annyira az egészségükkel, nem fognak csak a reklámozás miatt több tízezres "gyógyszereket" venni. Vagy ha törődnek is vele, és bejön náluk, nagyrészt akkor sincsen rá pénzük.
Az 55 felettiek már gyakrabban beleesnek ebbe a befolyásoltságba, hiszen a koruk miatt egyre inkább bennük van a gondolat, hogy könnyebben lehet valami bajuk. Azonban náluk talán nem is baj, hiszen az ő szervezetüknek az egészségkárosító ételek/italok/élvezeti szerek ténylegesen(!) egészségkárosítóak.
Aki pedig 21 és 55 között ilyenekkel befolyásolható, arra azt kell mondjam még pszichológusként is, hogy meg is érdemli! A tudatalattid hiába rögzíti, ugyanis a "gyógyszereket" már tudatos döntésből veszed meg. A tudatalattid sem "kényszerít" a megvételére!
A pszichológiai terror fogalmával pedig (szakmai értelemben legalábbis, - köznapi használatban lehet, hogy a tiéd is megfelelő -) nem teljesen vagy tisztában. Különböző szintjei vannak a negatív megragadásnak:
-Megrázás: Ezek a nem túl durva plakátok, melyeknek a negatív elemeit csak továbbgondolás után érted meg. Például az állatmentős, 1%-ért kuncsorgó és egyéb könnyű plakátok. Azonban mindegyik csak rövid ideig kelt rossz hatást az emberben, egyszer eldönti a végkimenetelt, utána szinte eszébe sem jut.
-Sokkolás: Ezek azok a szövegek, plakátok, melyek a köznapi értelemben is sokkolóak. A dohányáruknál a megroncsolódott tüdő/gége képek, a "halált okozhat" feliratok, vagy ha az 1%-ért kuncsorgó alapítvány egy kórházban fekvő agyoncsövezett gyermeket mutat, vagy egy torzulásig bántalmazott kutyát, vagy óriásplakátokon autópályáknál az autóroncs, vagy véres minta. Ezek jobban sokkolják az embert, akár napokig elgondolkoztathatnak, vagy legalábbis ha nem egyhuzamban, de gyakran visszatérő gondolat lesz.
-Terror: A terror az, mikor azt érik el, hogy hosszú távon (és itt ténylegesen heteket, hónapokat kell érteni) szinte 0-24 ezen fog járni az agyad. Jelenleg magyarországon tudtommal (bár nem ott élek életvitelszerűen, de sok időt töltök ott) nincsen terror-reklám. Akkor lenne terror, ha már a munkádat sem tudnád normálisan végezni, mert azon a bizonyos reklámon járna az agyad. Még ha folyamatosan gondolkozol is rajta, de attól még a mindennapi életviteledet nem befolyásolja (tudsz tőle enni, dolgozni, filmet nézni, zenét hallgatni, etc.), addig az nem terror, csak hosszútávú sokkolás!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!