4,59 az átlagom irodalomból. A tanár meg szokta adni a jobb jegyet de félek hogy nem, erre megadhatja az ötöst? 4,60 volt az átlagom de be írtak egy négyest random.
Mit jelent az, hogy "random"? Valami apropója csak van...
Ha egy 4-essel csak 0,01-ot csökken az átlag, bizonyára sok jegyed van.
Ha meg szokta adni, megadhatja, de őszintén: félévkor nem mindegy?
Az évvégi jegyek számítanak.
Na persze. Az atlagot ugy szamolod hogy jegyek osszege per jegyek szama.
Eddig volt 4.6, akkor barmilyen jegyeid is voltak, az 4.6n / n, ahol n a jegyeid szama. Most (4.6n + 4) / (n + 1) az uj atlagod, ez 4.59. Megoldva n = 59. Tehat ebben a felevben 59 jegyet kaptal irodalombol. Osszesen sincs ennyi ora egy felevben.
4; vagy legalábbis a jegyek összsúlya 59 (kb)
Ne feledjük, valahol a TZ 200% v 300%, míg a nagydoli 150% stb. De persze ezzel együtt sok, mert alsóhangon 20 jegyet biztos jelent.
6; igen, de azt se feledd el, hogy amit totál korrekten kiszámolt a 4-es (elismerés érte; mint matekban járatos, mondom), az a csutka átlagot jelenti. Ha pl 57 jegye van, akkor is kerekítve ugyanez lesz a szitu.
Persze, az a 20 egy nagyon erőteljesen alulbecsült szám a részemről. Haa 100-300% körüli súlyokat nézünk, akkor az sokkal inkább 30-35 jegy lehet, mennyiségüket tekintve.
4 es 6 vagyok. Nyilvan ha nem pontos atlagos adott meg, akkor aszerint skalazodik le vagy fel a jegyek szama, amennyit tevedett a kerekitesben, pl ha valojaban 0.02-t rontott, akkor eleg kb 30 jegy, ha meg 0.005-ot, akkor 120 korul.
Feletve hogy nagyjabol pontos az adat, a 30 jegyhez az kell, hogy pl mindegyiket duplan szamitsak. Az nyilvan annyira eletszeru, mint 59 db sima jegyet kapni. Temazarok, nagydolgozatok, hat az lehetett vagy 2-3 egy felevben anno, es a magyartanarok nem arrol voltak hiresek hogy a sajat dolgukat nehezitsek mindenfele szazalekos sulyozgatassal. De ez a 90-es evekben volt, lehet hogy azota kikepeztek magukat altalanos iskolai matekbol.
Ami engem illet, én tanítottam...
Nálam a 4,5 már 5, tehát a Kérdező által felvetett 4,59 nem gond (megjegyzem: itt más jellegű problémát sejtek).
Volt kb 1 tizedes mozgás, 4,4-4,5 között, ahol képlékeny a dolog. Ebben az esetben az adott illető hozzáállása alapján döntöttem el, melyik irányba vigyem a jegyet. Figyelt órákon? Lelkesen, alázatosan írt az órákon? Mindig volt felszerelése? A házi feladatokat megcsinálta? Ha valamit nem tudott, nem értett, igyekezett utánajárni a dolgoknak, ha kellett kérdezett, kért segítséget? Ha hiányzott, hogyan kezelte az anyagpótlást? Időben elkérte vagy esetleg miután újra suliban volt, akkor kezdett el észbe kapni, hogy el kellene kérni az anyagot, addig persze mentességet kért? Összességében ő maga kihozta magából a maximumot?
Ezek összességében oly mélyen megmutatják, hogy is áll az illető a tanuláshoz és azt, hogy hozzáállásával megérdemli-e a jobb jegyet.
Hangsúlyozom, a 4,59 nem ez az intervallum.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!