Hogy tudom online elintézni, hogy én fizetem magam után a TBmet?
Ez az ügyintézés nem szerepel a NAV elektronikus
ügyintézési lehetőségei között. Csak személyesen intézhető, mert az igényléshez több okmány bemutatása is szükséges.
„Bejelentkezés a járulék fizetése alá
Az egészségügyi szolgáltatási járulék fizetésére kötelezett magánszemélynek be kell jelentkeznie az adóhatósághoz a ’T1011-es nyomtatványon (2015. évre vonatkozóan a 15T1011-es nyomtatványon) a változást követő 15 napon belül. Az adatlap feldolgozását követően az adóhatóság az adózót nyilvántartásba veszi, és a befizetéshez szükséges csekkek postázását is biztosítja.
A bejelentkezéshez szükséges dokumentumok (a ’T1011-es nyomtatványon kívül):
- személyazonosításra alkalmas igazolvány,
- lakcímkártya,
- adóigazolvány,
- TAJ kártya,
- meghatalmazás, amennyiben nem az igénylő jár el az ügyben
Az egészségügyi szolgáltatási járulékot a bejelentkezés időpontjától havonta, a tárgyhót követő hónap 12-ig kell megfizetni.
Az állami adóhatóság a járulékfizetésre kötelezett magánszemélyek adatairól havonta elektronikus úton adatot szolgáltat az Egészségbiztosítási Alap kezeléséért felelős szerv részére.”
Erről itt olvashat: [link]
Annyi könnyebbség van, hogy a nyomtatvány letölthető: [link]
ma 09:36-as:
Ha már a kitöltési útmutatót nem olvasod el, legalább a kis ikont nézd meg a linkelt oldalon:
elektronikusan is beküldhető
PDF kitöltési útmutató 2. oldal közepe:
"Az adatlap papír alapon 2 példányban, vagy elektronikus úton is benyújtható."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!