Amikor volt már légi mentés de még nem volt a korházak körül leszállópálya a helikoptereknek akkor a fővárosban hol adták át a beteget vagy a sérültet a mentőautónak?
5: Egészen pontosan úgy történt, hogy örültek, hogy lett valami légimentés. Amit először a honvédség gépeivel kezdtek, és utána lett szép lassan sajátja a mentőszolgálatnak. És örültek hogy van valami. Azután szépen lassan hozzá lett igazítva a kórházak infrastrúktúrája. Azért ne feledjük el, hogy nagyérszt (kb. a mai napig is van nem kevés ilyen) vannak olyan kórházak amik még az 1910-es 20-as években vagy még előbb épültek, és ott értelemszerűen nem lehetett ezeket megoldani. Valamikor a 70-es évek közepén végén volt egy nagyobb kórház építési hullám, akkor ami olyan volt gondoltak arra, hogy le tudjon szállni helikopter. de mivel volt akkor az országban max. néhány vidéken ez nem volt igazán szempont. A következő hullám a rendszerváltás környékén volt, akkor meg pénz nem igazán volt. Aztán a 2000-es évek közepe körül épült még jópár kórház ott már ezt figyelembe tudták venni.
Ami máig igaz, hogy helikoptert könnyebb szerezni, mint egy régi (arra nem alkalmas) kórházta átépíteni.
A helikopter akkor is sokat ér, ha nincs helipad.
Eleve gyorsabban halad mint egy autó, nem érdeklik a forgalmi akadályok és az útviszonyok és az ország számos pontjára így jelentősen hamarabb eljut, mint egy esetkocsi vagy motor.
A helikopterek jól fel vannak szerelve, így a helyszínen is nagyon sokat tud tenni a stáb, mielőtt egyáltalán visszaindulnának.
Ezek miatt az, hogy a helikopter 10 perccel hamarabb ott van, egy komolyabb közúti balesetnél életet ment.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!