Ha a gyereknek baja van (pl. megkésett beszédfejlődés) tényleg a szülők kapcsolatáig kell visszaásni, mint az okok gyökeréhez?
A pszichés, azaz lelki problémák adódhatnak a szülők közötti konfliktusokból, hiszen a gyerekek nagyon gyorsan megérzik a feszült légkört és ez nyomot hagyhat a viselkedésükön.
A megkésett beszédfejlődés okai között (logopédus vagyok) ritka az előbbi! Sokkal inkább öröklődés (ha pl. volt már a felmenők között valamilyen beszédhiba), lelassult általános fejlődés, fejletlen mozgásszint, akár egy kismértékű hallássérülés és még sorolhatnám azokat az okokat, amelyek gyakoribbak.
Kedves Logopédus! (remélem visszajössz ide:-) )
Nincs a családban példa rá. Sőt, mindenki nyelvtanár :-( A neurológusok és gyógypedagógusok (már aki nem teszi szét a kezét hogy nem tudja) azt tippelik, hogy éretlen az idegi kapcsolat a teste és az agya között. Kb. 2 évesen maradt el, és most 4 évesen is kb. azon a szinten van. Kis előmozdulások vannak (heti 4Xdolgoznak rajta gyógypedagógusok és 6X tornáztatjuk TSMT-vel), de egyre jobban aggódom. Állítólag suliig behozza, de én már egyre távolabbinak látom ezt a dolgot.
Most egy természetgyógyász ismerősünk elhintette, hogy nem a gyereket kéne nyúzni, hanem a férjemnek és nekem családterápiára járni, mert esetleg ott lehet valami.....
Nem válunk, nem vagyunk rosszban (mondjuk nem is bensőséges a viszony)....vajon mit érezhet ebből egy gyerek hogy így blokkol????? Egyáltalán hihető ez? Ha jobban szeretnénk egymást a férjemmel akkor meggyógyulna a gyerek????
Ilyen szoros kapcsolatot a két dolog között és nem látok (jó pár éves tapasztalattal a hátam mögött).
Azt mondhatom, a szülők között rendeződő viszony egyértelműen javítja a gyerek érzelmi életét és ezzel minden téren a teljesítményét is. De pusztán ettől várni egy komolyabb fejlődésbeli elmaradás (zavar) javulását, sőt, megszűnését oktalanság volna!
(Azt viszont szülőként jó tudni, hogy ha különösebben nem jó a házasság, akkor – főleg a lelkiismeretes, odaadó, kicsit szorongásra hajlamos anyukák - elkezdenek fokozottan figyelni a gyerekre, és kisebb-nagyobb hiányosságokat felfedezni, a meglévőket felnagyítani. Tehát először is: nyugalom! Ha azt mondták a szakemberek, hogy 2-3 év múlva kijavul, akkor azért van is erre remény:). Ezek a változások mint ahogy írtad is, csak lassan, szinte észrevétlenül következnek be, érdemes naplót vezetni ezekről, akkor sokkal reálisabban látjátok a legapróbb előrelépést is. Különben hajlamosak vagyunk természetesnek venni egy-egy újdonságot.)
Írtad, gyógypedagógus foglalkozik vele, de kimondottan logopédushoz jártok-e? Az „okosító torna” nagyon jó mozgásterápia, a beszédközpont fejlődésére is hatással van, de lehet, hogy párhuzamosan be kellene kapcsolódnia a logopédusnak is.
Miben látjátok a legnagyobb elmaradást a kicsinél?
Nekem most 8 éves a kisfiam, 2. osztályba jár és 4 éves koráig egy szót sem beszélt. Nálunk nem vizsgálták a viszonyunkat, nem volt semmi probléma köztem és a férjem között. Sok "szakértő" elkönyvelte autistának -130-as IQ-val, stb. Az ok nem derült ki. Semmi probléma nem volt sem a terhességem sem a születése körülményei alatt. A szakértői véleményeknek köszönhetően nem akarták felvenni sehová oviba, de én minden évben, hol a polgármester, hol a jegyző segítségével járattam az intézménybe. Az év végén a vezető óvónő úgy nyilatkozott, hogy ezentúl a gyereket ismeri meg elöszőr és nem a papírokat, amit a bizottság kiállított.
Foglalkozott vele fejlesztőpedagógus, logopédus és jelenleg az osztály legjobb tanulója, matekból jóval előrébb tart mint az osztálytársai (pedig nem tanítja senki plusszban). Olvasás-írásból is jó, nem lett diszlexiás, mint ahogy bezengték.
Kitartás, biztos sokat fog fejlődni a gyereked. (Azt nem írtad mennyi idős.)
A kislanyommal azota sok kort futottunk, napi szinten tornaztattuk, logopedushoz is vittuk es pszichiaterhezhez is.
Eloszor ertelmi fogyatekosnak diagnosztizaltak. En egy idegosszeroppanas utan felalltam es vittem tovabb. Nem hittem el. Erztem hogy nem az. A kovetkezo diagnozis autizmus volt iszonyu mgas iq.val. Ezt a papirt is fiokba dugtam es vittem tovabb. Nagyon sokat fejlodott azota, es nagyon akar is.Most 2.os egy kettannyelvuben ugy hogy senki nem tud az eloeletunkrol. Tokeletesen beszel, csodalatos szorgalommal tanul. Szeretik ot es sok baratja van. En tudom csak hogy magasan funkcionlo autista. Egyebkent csak kisegito iskolaba jarhatna.
Buszkek vagyunk ra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!