Hogyan kell elkezdeni az ügyintézést?
Már biztosan mindenen túl vagy.
Tapasztaltból tudom (sajnos)a dolgokat:
A halotti bizonyítvánnyal és az elhunyt személyi igazolványával valamint a lakcím kártyájával a helyi okmányirodában kell jelentkezni (az anyakönyvi ügyintézőnél). Ott bevonják a lakcímkártyát és a halotti bizonyítvány egyik példányát, a személyi igazolványt pedig érvénytelenítik. Megkapod a halotti anyakönyvi kivonatot, azzal tudod majd a további ügyeket rendezni(pl. a temetést is, amit neked vagy megbízottadnak kell rendezni). A halotti anyakönyvi kivonattal jelentkezni kell az illetékes önkormányzatnál a hagyatéki leltár felvételére. A többi már megy automatikusan. Ettől függetlenül praktikus a végrehajtóval is felvenni a kapcsolatot (ha érintett) és tájékozódni a NAV ügyfélszolgálatánál is. A földhivatali eljárást a kijelölt közjegyző által lefolytatott hagyatéki tárgyalást követően a közjegyző hivatalból rendezi - neked "csak" fizetni kell az eljárási díjakat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!