Ti megértenétek a szüleim helyében, hogy ezért lettem hármas, vagy azt hinnétek bunkó voltam, én tehetek róla? Inkább mondjam azt, hogy nem tanultam jól?
Irodalomból hármas leszek. Pedig négyesre számítottam, de ma kihívott a tanár, pedig úgy volt, hogy csak azok felelnek akiknek javítani kell. De végülis jogosan kaptam 1est.
Nem bír a tanár, mert nemrég volt egy beszólásom kint a folyosón az irodalomra, kicsit vergődtem, hogy egy ilyen tárgy miatt nem leszek kitűnő (most ugye meg hármas....) Utána próbáltam menteni a menthetőt, mert elég alpárian fejeztem ki magam (vérbajos, alkoholista, öngyilkos hajlamú emberek írásai) de végül akkor is odalyukadtunk ki (a sok kötekedése miatt), hogy szerintem az irodalom ugyanolyan tárgy mint a rajztörténelem, zeneirodalom, nem feltétlenül felesleges, de azért fontosabb a fizika, kémia, biológia, vagy a történelem, ezeknek van haszna is.
Én tartom a véleményem. Szóval ez a két beszélgetés azt hiszem végleg betett a kapcsolatunknak. Pedig másodjára tényleg normálisan mondtam el a véleményem.
Ha a gyereketek elmondaná ezt, akkor ti hogy állnátok hozzá? Nem őt hibáztatnátok? Mert oké, hogy az osztálytársaim szerint is ezért volt (csak engem hívott ki akik stabil jegyre álltak)
Nem szülő vagyok, végzős középiskolában, de azért leírom a véleményem.
Én mindig is humán beállítottságú voltam és sokat tanultam az irodalom órákon. De nem konkrétan tanultam, hanem bölcsebb lettem, ha szabad ezt mondanom, szélesedett a látóköröm és sokszor továbbgondolom az órán elhangzottakat.
Ennek ellenére ugyanaz a véleményem, mint a kérdezőnek. Az irodalom óráknak így, ebben a formában ahogy tanítják, semmi értelmük. A műelemzés egy nagyon szubjektív dolog, mégsem jó bármi, mégsem lehet bármilyen véleménye a diáknak! Míg rájön az ember, hogy tulajdonképpen mit vár tőle a mai irodalomtanítás, az nagyon hosszú idő és fáradságos. Ilyen szempontból nekem az irodalom pont olyan, mint a fizika, a matek és egyéb reál tárgyak. Nehezen értem meg, nem áll rá az agyam, nem jövök rá magamtól az összefüggésekre. DE a mateknak és a fizikának igenis látom értelmét, hasznát veszem az életben és előrébb viszi a világot. A verselemzést megtanulni is nehéz és időigényes, viszont annak, hogy tudjam mit gondol a mai irodalomtanítás bizonyos költők verseiről, konkrétan semmi értelme. Nem lesz tőle több az életem és nem viszi előrébb a világot.
(De hangsúlyozom, hogy ennek ellenére és rengeteget tanultam irodalom órákon, de ezek soha semmilyen összefüggésben nem álltak a művek elemzésével.)
Ja, és kérdező, szerintem a tanár pont azért hívott ki felelni, mert ő is érzi az igazságtartalmát annak, amit mondtál és ez dühíti.
(Előző voltam.)
Kisfiú/Kislány!
Német-magyar szakos tanárnak készülök, az irodalom az egyik kedvencem volt 13 éven át! Pont az írók, költők életútja miatt írtak olyan műveket és sokszor maga az életrajz érdekesebb volt számomra, mint egy vers. A művészet - így az irodalom is- egyidős az emberiséggel. Szerintem nem véletlenül találták ki... Az egyes jogos, a hármas félévi jegy senkit sem izgat, nem számít felvételibe, csak nehezebb kijavítani, szóval ne fossál. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!