Kezdőoldal » Állatok » Lovak » Átmenet vágtából ügetésbe,...

Átmenet vágtából ügetésbe, lépésbe és álljba?

Figyelt kérdés

Elég kezdő vagyok még és pont ezt gyakoroltuk ma is, de nem igazán megy. Az edző mondja a dolgokat, hogy mit kéne csinálni, meg akkor csinálom is, de így az elején mindent megjegyezni... az addig oké, hogy rövidíteni kell, de hogyan? Légyszi valaki részletesen(ügetést, lépést, álljt is) írja le, hogy kell csinálni. Tudom, hogy netről nem lehet megtanulni végrehajtani, de legalább elméletben tudjam, hogy ne kelljen rajta gondolkozni, meg mindig kérdezni...

A válaszokat előre is köszönöm!

2012. jan. 3. 19:12
 1/8 anonim ***** válasza:

Vágtából ügetésbe: Kicsi félvelvétel (külső szár megtart, belső húz-enged-húz-enged szivacs szerűen)-> De ezt nagyon finoman, kívülről kb. nem is szabad látszania semminek, csak neked kell érezned, meg természetesen a lónak. Emellett meghúzod a derekad, azaz a csípőddel nem kövedet tovább a vágta ritmusát, hanem megfeszíted, ellenállsz a mozgásnak. A félfelvétel után pedig mindkét szárat finoman megtartod, a csípőd még mindig meghúzva. Így vágtából visszaveszed ügetésbe a lovat.

Ügetésből lépésbe ugyanez, lépésből álljba szintén.

2012. jan. 3. 19:52
 2/8 anonim ***** válasza:
2. szó *félfelvétel
2012. jan. 3. 19:53
 3/8 anonim ***** válasza:
És térd erősen szorít.
2012. jan. 3. 19:57
 4/8 anonim ***** válasza:

Ügetésből lépésbe sarkad lenyomod, térded szorít, csípőd megfeszít, hátradőlsz kicsit, majd egy kicsit a szárat is meghúzod, de elvileg erre nincs szükséged, az iskolalovak a csípősegítségre is megállnak.

Lépésből állásba ugyan ez. Sarok lent, térd szorít, csípőd megfeszíted, hátradőlsz.

2012. jan. 3. 20:27
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm az eddigi válaszokat, de egy kicsit félreértettetek. A kérdésem arra vonatkozik, hogy vágtából ügetésbe, vágtából lépésbe, és vágtából álljba váltásnál milyen segítségeket kell adni, hogyan rövidítsem stb.
2012. jan. 3. 21:22
 6/8 anonim ***** válasza: