Kezdőoldal » Egészség » Betegségek » Megoldás lenne a család/testvé...

Megoldás lenne a család/testvérek szétválasztása? Hogy boldogan éljen az egészséges testvér és az apuka?

Figyelt kérdés
Nagyobbik gyerekünk valószínűleg autista, most megyünk vizsgálatra. Van egy kisebb testvére, aki neurotipikusnak tűnik. Azon gondolkoztam, hogy el kellene váljunk a férjemmel, hogy ne menjen rá erre az egész család, én nevelgetném, ellátnám valahol, ők meg éljék az életet, mert megérdemlik, és a kicsit is féltem nagyon. Rettenetesen hiányozna, de az érdekében megtenném, csak neki(k) legyen jó. A férjem is nagyon jó ember, megérdemel egy egészséges családot, társat, még van ideje találni, ha most lépnénk. Tudom, nagyon bizarr dolognak hangzik, de más kiutat nem nagyon látok ebből. :/

ápr. 9. 07:24
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Nagyon köszönöm a tanácsokat, tapasztalatokat, teljesen igazad van. Nem tudom miért gyártok horrorsztorikat, muszáj ezt elengednem, nagyon megijedtem ettől az egésztől, DE... Tisztában vagyok, hogy túltolom, csak még nem jöttem rá, hogyan kezeljem.. és igen, tartok az SNI státusztól, hogy valamitől elesik, megbélyegzik, hátránya lesz, féltem őt. Nyilván valószínűleg elkerülhetetlen, és egyébként is lehet, hogy szükség lesz rá. Pl. felsőoktatásban nem számít az SNI? A többinél tudom, hogy jelentősen szűkül a kör, de ezer meg egy a kérdésem, igyekszem ezekben is megfelelően tájékozódni.

Az önállóságra visszatérve, igyekszem ebben is mindenbe bevonni, már az alapoktól. Legyen az akár az öltözködés, tisztálkodás, testvére körüli tennivalók, stb., nyilván az ő fejlettségi szintjéhez és életkorához mérten. Nagyon köszönöm még egyszer!

ápr. 14. 11:04
 12/16 anonim ***** válasza:
SNI: kb. oviban van (lehet) még értelme, de ott sem feltétlenül. HA tudnak biztosítani gyógypedagógiai asszisztenst ill. JÓ autizmus specifikus fejlesztést, akkor és csak akkot van értelme. DE: a szakképesítés egy dolog. Az empátia, elfogadó személyiség egy másik. És ha kifogtok egy rossz gyógypedagógust akár óvodában, akár iskolában, nincs mese, kötelező hozzá járni, akkor is, ha bizonyíthatóan árt. De a gyakoribb az, hogy kap valamilyen általános gyógypedagógust, aki fejlesztés címén csinál valami teljesen feleslegeset heti x órában, ami csak még jobban terheli az egyébként is túlterhelt gyereket. Ismétlem, ebben az oktatási rendszerben, ilyen szakemberhiány mellett az SNI-nek nincs sok értelme. De ami a legnagyobb gond, hogy alig van olyan oktatási intézmény, ahol fogadnak SNI-státusszal autistát. Viszont hidd el, rengetegen vannak az oktatási rendszerben kód nélkül, vagy a fiók mélyén heverő kóddal, akár úgy is, hogy az iskola tud is róla. Mert titkolni nem érdemes, úgyis észreveszik és én úgy voltam vele, hogy nem akarom olyan helyre vinni a gyerekemet, ahol nem látják szívesen. Minden tanára tudott a diagnózisról, ami egy idő után a fiók mélyére került. Ami kedvezmény meg járna (pl. plusz idő), arra úgy negyediktől nincs szükség, így is elsőként adta be a gyerekem a dolgozatait. A gimnáziumi felvételinél sem volt rá szükség, kedvezmény nélkül is összehozott egy jó felvételit. Egyetem meg... Nincs tervben magyarországi egyetem. Egy 3 nyelven beszélő fiatal miért akarna itt tanulni? Az egész osztályából senki nem tervez magyar egyetemen továbbtanulást, nem azért járnak kéttannyelvűbe, hogy itt szívjanak, szóval ezért igazán kár lett volna megtartani azt a tök felesleges kódot.
ápr. 14. 11:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

Ha így utólag értékelnem kellene a kód hasznosságát, akkor oviban sokat ért, de hozzá kell tennem, hogy sajnos ez nagyon egyedi esetnek számított, szerencsések voltunk, és ott is csak az ovi utolsó évében alakult ki. Azóta sajnos ki is vették az autizmust az alapító okiratból és meg is értem, mert sajnos visszaéltek vele és nem integrálható autistáknak jelölték ki tömegesen, ami kezelhetetlenné vált.

Iskolánál kaptam egy nagyon jó tanácsot: ne iskolát válasszak, hanem tanítót. Az alsós tanító nénink egy csoda volt. A gyógypedagógusokat hagyjuk... Már ha egyáltalán volt. De esküszöm, jobb volt, amikor épp nem volt utazó gyógypedagógus, mert százszor többet ártottak, mint használtak.

Én egy dolgot tudok nyomatékosan javasolni: ha tényleg jót akarsz az autista gyerekednek és a családodnak, akkor nagyon gyorsan húzzatok el külföldre. Még iskolakezdés előtt. Ezt szülőként és tanárként javaslom.

ápr. 14. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:
Megmondom őszintén mi teljes mellszélességgel a magánfejlesztést támogatjuk és biztosítjuk neki természetesen, de manapság már az ovi követeli az SNI-t, nyilván érthető, túl vannak terhelve, csökkentené a létszámot, stb. De igen, én is hallom, olvasom, nem sokat ér sokszor az állami fejlesztés, vagy kevésnek bizonyul. Nem tudom, hogyan fognak hozzáállni, meglátjuk, és hogy mennyire fognak kötelezni a "kódozásra". Köszönöm a tanácsokat!
ápr. 14. 12:35
 15/16 anonim ***** válasza:

Nem csökkenti a létszámot. A gyakorlat inkább az, hogy ha túl sok a "papíros" gyerek, akkor a fenntartó egy tollvonással megemeli a max. létszámot. Nálunk a suliban évente csinálták meg úgy, hogy minden osztályban volt 5-8 "papíros" gyerek, de ettől még simán lehettek 30+ fős osztályok. Attól, hogy nő a papírosok száma még nem lesz több pedagógus, sőt...

Én nem azt állítom, hogy az állami fejlesztés kevés, hanem azt, hogy sokszor ártalmas. És az még az enyhébbik eset, ha csak felesleges dolgokat csinálnak. Pl. nálunk egy évig az volt az "autizmus-specifikus" fejlesztés, hogy a gyerekemnek másolnia heti 2-3 órában, amíg az osztálytársai pihentek meg játszottak. Neki ilyenkor nulla pihenéssel kellett végigtolni a napot.

És ez volt a jobb! Volt olyan gyógypedagógus, akit többen összefogva fel akartunk jelenteni, mert bántalmazta a fejlesztendő gyerekeket. És amikor ezt jeleztem, meg a gyerekem mindig sírt és nem akart menni, azt mondták, hogy csak lusta és kötelező mennie, ellenkező esetben engem jelentenek fel. Több hónapba telt kimenekítenem a gyerekem ebből a helyzetből és még egy évvel később is rémálmai voltak.

Mert az állami fejlesztés kötelező, akkor is, ha nincs megfelelő szakember és akkora a hiány, hogy még a legrosszabbakat is kénytelenek foglalkoztatni.

Soha nem az auti gyerekekkel van a gond, hanem az oktatási rendszerünkkel! És azóta még romlott is a helyzet...

ápr. 14. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 A kérdező kommentje:
Szomorú ez az egész... És ebbe a spirálba fogunk bekerülni. Hát nagyon nem várom a folyamatos küzdelmet. De nyilván hosszú az út, remélem viszonylag sérülésmentesen teljesítjük. Szörnyű, amiket meséltél...külföldre készül a gyermeked? Egyetem, fősuli? Nagyon szurkolok nektek!
ápr. 14. 16:55
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!