Én arra vagyok kíváncsi, hogy találkoztatok-e már online hálózatépítéssel?
A tisztánlátás érdekében csatolok egy bejegyzést, ami arról szól, hogy mi az, amit sokan annak hisznek, és mi az, ami valóban az online mlm-hez tartozik.
Kérném, hogy csak ezután kerüljön megválaszolásra a kérdésem.
Köszönöm :)
Ahogy írtam is, abban az értelemben, ahogy a linkelt cikk meghatározza, nem.
A cikk ugyanis ott húzza meg a határt, hogy ügyfelet vagy munkatársat szerez az online marketing segítségével. Munkatársat szerző online marketinggel még nem találkoztam.
Olyannal már sokkal, ahol ügyfélként akartak beregisztráltatni. Üzlet sosem lett belőle, mert ugyanaz a nyomulós hülye hívott fel, aki amúgy is betalálna hideghívással. Talán úgy tudnám megfogalmazni röviden ennek az egész iparágnak a rákfenéjét, hogy egy sikeres kereskedelmi tranzakcióhoz az kell, hogy mindkét fél egyformán érdekelt legyen. A vevőnek is jó, hogy megveszi a terméket, hiszen nem szart adnak el neki, és az eladó is nyer rajta. Az MLMes tranzakciókban viszont az eladó sokszorosan jobban érdekelt.
És ennek az oka pont az a két dolog, amit fentebb már leírtam: a termékek nem érnek egy fabatkát sem, a jutalék(árrés) rajtuk pedig irreálisan nagy.
Ami én ilyen onlinet ismerek, ott pl a terméken nincs árrés.
Viszont nagyon szépen köszönöm az időd,és a válaszaid <3
Én úgy látom, hogy az online marketing nem igazán járható út. Az a baj vele, hogy nem tőled személyesen hallanak róla először az emberek. Ha találnak egy "reklámot", akkor ahelyett, hogy egyből téged keresnének fel, inkább utánanéznek a neten és -mint tudjuk- az internet nem abból él, hogy támogatja az MLM-et. Tehát a potenciális kliens tovább is áll. Talán akkor lesz létjogosultsága, ha majd az emberek megértik és elfogadják az MLM-et, mint vállalkozási formát.
Persze lehet, hogy tévedek.
#24
A jutalék meg az árrés két, egymással össze nem hasonlítható, s egymásra nem is hasonlító dolog.
Olyan, mint a tyúk meg a körtefa. Ugyanazon az ingatlanon van mindkettő, de semmi közük egymáshoz.
Árrés a hagyományos kereskedelemben létező fogalom, akkor keletkezik, ha kereskedőként valamit megvásárolsz, s drágábban eladod. Ezt a legtöbb MLM-cég tiltja is, a saját termékeire vonatkozóan. Egy MLM-hálózatépítő nem kereskedő. Nem vásárol másnak, s nem ad el termékeket árréssel növelve.
Egy MLM-hálózatépítő forgalmat generál a partnercégének, s ezen forgalom után a cég jutalékot fizet neki. Tehát, ő nem vásárolta meg a termékeket, hogy árréssel növelve továbbadja, hanem fogyasztókat regisztrált a partnercégéhez (ugyanúgy, mint bármelyik biztosító, hitelintézet stb. értékesítője), a partnercég kiszolgálja ezen új vásárlókat, s a keletkezett forgalom után jutalékot fizet annak a hálózatépítőnek, aki által létrejött ez a forgalom.
A vásárló tehát nem a hálózatépítőtől vásárol árréssel növelt árú termékeket, hanem a gyártó vállalattól, többnyire nagykereskedelmi áron, de legalábbis törzsvásárlói kedvezménnyel.
A többieknek, akik azt hiszik, hogy egy MLM-termék drágább, mint a bolti, patikai stb, azok nagyon tévednek.
Egy MLM-termék és egy hagyományos termék esetében nagyságrendben pontosan ugyanannyi az előállítási költség és a fogyasztói ár közötti százalékos különbség. Amit a hagyományos kereskedelemben a különböző nagykerek, területi képviseletek és a többi láncszem nyel be, addig az MLM-ben ugyanezt a százalékot azok között osztja szét az adott cég, akiknek a munkája révén jött létre az adott forgalom, s olyan arányban teszi ezt, amilyen arányban a különböző szinten levő tagok közreműködtek annak a forgalomnak a létrejöttében.
El kell fogadni, a minőségi, sokszor prémium termékeket gyártó és forgalmazó MLM ( = network marketing) 2019-ben ugyanolyan része a gazdaságnak, mint bármelyik másik kereskedelmi forma, csak sokkal rugalmasabb, sokkal modernebb, pénztárcabarátabb. Maga a kereskedelmi ágazat pedig sokkal igazságosabb, gazdaságosabb és hatékonyabb a hagyományosnál.
"Egy MLM-termék és egy hagyományos termék esetében nagyságrendben pontosan ugyanannyi az előállítási költség és a fogyasztói ár közötti százalékos különbség."
Akkor tulajdonképpen ha én, aki nem vagyok közgazdász, és csak ezen a koszlott fórumon fejtegetem a személyes véleményemet, hadd nevezzem már úgy, ahogy akarom.
"A többieknek, akik azt hiszik, hogy egy MLM-termék drágább, mint a bolti, patikai stb, azok nagyon tévednek."
Ez szerintem nem igaz, de nem akarok erről vitázni, mert így általánosságban nincs is értelme. Azt viszont állítottam, hogy ezek a termékek általában szarabbak mint az MLM vállalkozók (muhaha) állítják, és 99 százalékban nem tudják azt, amivel megpróbálják eladni őket.
#26
Általánosságban ilyet sem állíthatsz, mert nevetségessé válsz.
A hagyományos kereskedelemben sem minden termék j minőségű, sőt! Ehhez képest az MLM-termékek valóban kiváló, sok esetben prémium minőségűek. Ha nem így lenne, nem lennének versenyképesek.
Csakhogy, manapság egyre több ember inkább a minőséget választja, nem véletlen az MLM-ek térnyerése. Pontosan az igényesebb réteget célozza, s elég jól egymásra is találnak.
Egyébként, egyáltalán nem mindegy, hogy melyik MLM-céget választod, hisz azok között is vannak kiválóak, s kevésbé kiválóak.
Aki biztosra akar menni, az megnézi az adott cég múltját (a több évtizedes múlt már garancia a megbízhatóságra és a minőségre), megnézi a termékpalettát, megnézi az üzleti tervet, s dönt.
S miután döntött, attól függően, hogy mi a célja, olcsóbban vásárol, vagy lébecol kicsit az üzletben, esetleg belead apait-anyait, s profivá válva hatalmas karriert csinál.
Minden csak az egyénen múlik...
"Én úgy látom, hogy az online marketing nem igazán járható út. Az a baj vele, hogy nem tőled személyesen hallanak róla először az emberek. Ha találnak egy "reklámot", akkor ahelyett, hogy egyből téged keresnének fel, inkább utánanéznek a neten"
Ezt bármelyik cég esetén megtehetik. Ugyanúgy a hagyományos módon működőkkel, mint az onlinemarketingessel.
Többivel egyet értek, sok a negativitás az MLM-el kapcsolatban. Azonban, ha alapos az illető, nem csak a neten tájékozódik, a leírtak alapján, hanem megkérdez hús-vér embereket is. (Igen ez ritka)
"22es: ha nincs rajta árrés, miből lesz a jutalék?"
Az előállítási és az eladási ár különbsége a bónusz elszámolási alapja.
Tehát, te,én bárki x forintért jut hozzá, nem úgy, mint sok helyen, hogy aki nincs regizve, az kisker áron, aki regizik, nagyker áron, aki minősül, még olcsóbban... (Aminek egyébként a logikája is érdekes szerintem, mert hát épp azért csatlakoznának az emberek, hogy pénzt csináljanak, és kapásból ők jutnak hozzá a legdrágábban)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!