Egy szobafestő vállalkozást, hogy kell beindítani?
Képezd magad marketing témában. Ugyan nagy hiány van szobafestőből, de akkor is kell magad hirdetni. Miért? Mert hiába van hiány, ha jó a marketinged, akkor több pénzt tudsz elkérni. Ilyen szakemberes vállalkozások elég rosszak marketingben, legtöbbjüknek még honlapja sincsen, legtöbben gyakorlatilag nulla marketing tevékenységet végeznek. Namost ha te feléjük tudsz emelkedni jobb marketinggel, akkor el tudsz kérni sokkal többet az ügyfelektől. Persze mellette nem árt becsületesen, jó minőségben dolgozni...
Igen kell könyvelő, de nem ez a lényeg, a marketinget tanuld meg. Legyen egy jó honlapod saját domain névvel, meg Facebook oldalad. Hirdetsd magad piactereken is, pl. joszaki.hu. A honlapon legyen fenn a referenciák, képekkel együtt, elismerő ügyfélidézetekkel (korábbi ügyfelek ajánlásai). Legyen fent az elérhetőség, árak, szolgáltatás részletes leírása. Részletesen írd le, hogyan kell szobabestőt választani, mi a jó szobafestő vállalkozás ismérvei, és hogy hogy nem, a te vállalkozásod pont meg fog felelni ezeknek a kritériumoknak.
Vannak dolgok, amikkel sokkal profibbnak tűnik egy ilyen cég:
-saját logós, egységes munkaruha. Nemcsak szedett-vedett koszos ruhában jelensz meg az embereiddel, hanem szép, egységes saját márkát munkaruhában, máris sokkal profibb leszel
-névjegykártya, amit tudsz osztogatni, vagy akár szomszédok postaládájába bedobni (oda jobb a szórólap)
-sokkal profibb leszel, ha van ÁSZF-ed (általnos szerződési feltételek), ami részletesen szabályozza a fizetés feltételeket, garanciát, minőségi kifogásokat, stb.
-legyen egy jó garanciád
-hosszabb munkákhoz jó, hogyha visztek magatokkal mobil WC-t, mert milyen gáz már, amikor a munkás a megrendelő saját WC-jét használja
-érdemes a saját autóra autómatrciákat tenni, ahol hirdeted a weboldaladat, elérhetőségeket, szlogent
Persze ezek pénzbe kerülnek, de sokkal profibb leszel, mint a többiek. Mondom, a legtöbb ilyen cég marketingje és profizmusa gyakorlatilag nem létezik.
Számold ki, hogy kb. mennyi bevételed lesz, mennyi költséged lesz. Ha viszonylag kevés költséged lesz, akkor érdemes KATA-t választanod. Évi 12 millió bevételig jó.
Évi 8 millió bevételig alanyi áfamentes lehetsz.
Havi 50000-el le van tudva a TB és szinte az összes adó. Plusz ktg a kamarai tagság (5000/év), plusz iparűzési adó (2%, bevétel 80%-a vagy tételes 50000 ft évi 2,5 millió bevételt feltételezve).
Beszelsz konyvelovel es letrehozod a cegedet.
Nevjegykartya az alap es legyen honlap, facebook oldal.
Hirdesd magad a polod hatuljan, autodon legyen matrica. Ha oreg autod van amit hamarosan lecserelsz akkor ne marticazd fel, majd az ujabbnal megcsinalod.
En megszoktam kerni az ugyfeleimet hogy ajanljanak ha megvannak elegedve a munkammal.
Eleg ha facebookon egy helyi csoportba kiirjak hogy teged ajanlanak.
Ezektol a merketing megoldasoktol ne varj csodat mert az emberek ajanlas utan keresnek festot de arra jo hogy felismernek es megjegyeznek az emberek.
Ha nem tudsz marketingre kolteni akkor csak kezdj el dolgozni es egy ido utan beindul a dolog es az emberek ajanlgatni fognak. Elkezded reszmunkaidoben es ha sok lesz a megrendelesed akkor teljes allasban tudod csinalni.
Dolgoztam tobb festonel is. Volt aki nehany eve kezdte el a vallakozast de annyi munkaja volt hogy hirdetnie se kellett. Egy szemelyautoval jart dolgozni, nem volt felmatricazva, nem volt neki nevjegykartyaja sem, se honlap, semmi, csak ismerettseg es rengeteg ajanlas.
"Dolgoztam tobb festonel is. Volt aki nehany eve kezdte el a vallakozast de annyi munkaja volt hogy hirdetnie se kellett. Egy szemelyautoval jart dolgozni, nem volt felmatricazva, nem volt neki nevjegykartyaja sem, se honlap, semmi, csak ismerettseg es rengeteg ajanlas."
Ezt írtabb fentebb, hogy ez nem jó! Elhiszem, hogy marketing nélkül is van elég munkája, de ha még mellette hirdetné is magát, akkor magasabb áron tudná eladni a munkáját!
aztán mi lesz, ha egyszer csak már nem lesz ilyen jó dolga (bejön egy újabb válság, visszajönnek külföldről a szakemberek, növekszik a konkurencia stb.)? Akkor ott fog állni minden nélkül. Kell egy jó honlap, amit folyamatosan karban tart, és az összes referenciát vezetni kell.
Mutatok egy jó példát: [link]
ez költöztető-szállító cég, nem szobafestés, de az a lényeg, hogy szakemberes cég. Na valahogy így néz ki egy jó honlap. Optimalizálva van mindenféle releváns kulcsszóra, van rajta sok tartalom, elégedett ügyfelek véleményeit gyűjti. Elmondja, hogy miért őket kell választani a konkurenciával szemben stb.
A legtobb ember nem hirdetesbol keres szobafestot hanem ajanlasok utjan.
Pl dolgozol a szomszedodnal es az elmondja a testvereinek, kollegainak es azok is hivnak festeni. Mindenki akit ismerek ugy hiv festot hogy hallotta hogy X Y jol dolgozik, nem ugy hogy latta az ujsagban, interneten a festot aki hirdet.
En kulfoldon lakom ezert nem tudom a szuleim hazat kifesteni de pont mondta anyam hogy tavasszal szol annak a festonek aki apa unokatestverenel festett mert mondtak hogy meg voltak elegedve a munkajaval.
Az osszes festot akivel dolgoztam mind igy szerzett munkakat. Senki sem hirdetett, az autojukon se volt matrica, weboldaluk sem volt.
Csinalj meg nehany szobat olcsobban baratoknak, rokonoknak es kerd meg oket hogy ajanljanak masoknak is.
A legnehezebb hogy adokat azonnal fizetned kell ahogy megvan a vallalkozas. 50 ezer havonta, akkor is mkor meg alig van munkad. Legyen sporolt penzed csak arra hogy a jarulekokat kifizesd.
En interneten nezem hogy ki keres festot es ajanlom magam. 1-2 ember hiv is es azok is ajanlanak masoknak. Az hatasosabb mikor az ajanl akinel festtettem, mint amikor en magamat ajanlom mint festo.
Lepj be helyi facebook csoportokba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!