Foxposttal és szamlazz.hu-val kapcsolatos kérdések webáruház indításakor - utánvétkezelés, díjfizetés, keltezés stb. ; A részletes kifejtést lásd alul. Teszek ide kérdőjelet, mert csak úgy engedi kiírni?
Üdv, most indítottam be álmaim webshopját (első vállalkozásom), eddig minden szipi-szupi, csörgedeznek is az első megrendelések, és ezek kapcsán az alábbi kérdéseim lennének csomagfeladás-díjfizetés-utánvét kérdéskörében:
Foxpost
1. Az utánvétből (azaz a Foxpost vagy a megbízásukból dolgozó futárszolgálat által beszedett összegből) automatikusan fizetődik-e maga a csomagfeladás-szolgáltatás díja?
Azaz: Volt már két rendelésem, összesen kb. hatezer ft értékben, mindkét vevő utánvéttel fizetett. Ezt az összeget már látom is a Foxpost fiókomban. Viszont közben magáról a két kézbesítésről is kiállított a Foxpost díjbekérőt számomra.
Külön ki kell-e ezt fizetnem, vagy majd leboxolja egymás között magát a két tétel; levonják-e az utánvétből engem illető összegből az ő szolgáltatásdíjukat? Ha nem, és külön kell kifizetnem a kézbesítést: csak utalással tudom fizetni, nincs bankkártyázásra lehetőség?
2. És egyáltalán: az utánvét után engem illető összeget ki kell külön kérni, vagy majd valamikor átutalja a Foxpost a vállalkozásom számlájára?
3. Hol tudom módosítani a foxpostos email-címem? Még cégnév@gmail.com-ot adtam meg a kezdet kezdetén, azóta lett rendes, céges, de a legnyilvánvalóbb felületen nem lehet (nem engedi) módosítani a fiókomban - és elég komolytalanul néz ki a kinyomtatott címkéken a gmailes cím a feladónál...
4. Mókás kérdés: Ti mivel ragasztjátok oda a címkét a dobozra/borítékre - cellux vagy stiftragasztó a nyerő? Vagy a felülettől (fényes/matt) függ?
Számlázz.hu
1. Helyesbítő számlát állítottam ki (életem legelső szamlazz.hu számlája volt, és, bár külön tételként szerepeltettem a vevőnek felszámolt szállítási díjat, de nem írtam oda, hogy közvetített szolgáltatást tartalmaz a számla), de az, úgy látom, hogy nem az eredetit módosította, hanem mintegy sztornózta az eredetit, mivel ugyanaz az egész, csak negatív összeggel/előjellel - jelenleg 0 ft ennek a számlázásnak az egyenlege. Még egyszer nem akarom elcseszni - mit tegyek, generáljak egy harmadik számlát is ugyanezen vásárlásra, de immár külön (nem helyesbítő) számlaként és minden oké lesz könyvelésileg?
2. Milyen dátummal kell kiállítanom a számlát? Úgy gondolnám, hogy aznap, amikor a vevő ténylegesen kifizette. De utánvétnél ugye nehezebb kvetni, mert a Foxpost vagy a vele együttműködő futár szedi be és nekem a Foxpost fiókomban jelenik meg a beszedett összeg. Ilyenkor nincs mese, ki kell bogarásznom a fiókomból, hogy mikor történt az utánvét beszedése, és aznapra kell kiállítanom a számlát?
3. Számlakiállítással tehát nem érdemes bíbelődni a kiállítási-teljeítési-fizetési dátumokkal (határidőkkel), legyen minden aznapra állítva, amikor a vevő ténylegesen fizetett, 'sztjónapot?
4. Ha a könyvelő nem kéri papíralapon, akkor elég, ha csak emailben küldöm el a vevőnek a(z elektronikus) számlát, mert az úgyis hiteles-hamisíthatatlan etc.?
Köszi annak, aki végigolvasta - és esetleg válaszra is méltat; szép napot!
Szia!
Kaptál kérdést a válaszaidra?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!