Gyerekcsoportok vezetésébe szeretnék kezdeni aktív, nappali felsőoktatási tanulmányok (jelenleg Msc, később állami ösztöndíjas PhD) mellett. Milyen lehetőségek vannak (alább részletezem)?
Szeretnék gyerekcsoportokat vezetni, nekik előadásokat tartani úgy, hogy számlaképes legyek. A csoportok kb. felében a szülők fizetnének nekem, az esetek másik felében pedig iskolai / óvodai pályázatok révén kapnék pénzt.
Tenném én ezt ősztől úgy, hogy 2019.júniusáig Msc hallgató vagyok, nappalin, államin; majd 2019 szeptemberétől doktorandusz, PhD hallgató leszek nappalin, állami ösztöndíjjal.
Hogy érdemes ezt csinálni? Szellemi szabadfoglalkozást végezzek egyéni Adószámos Magánszemélyként, VAGY PEDIG váltsam ki az egyéni vállalkozóit?
Ami várható:
A) Rendszeresség:
1) Alapesetben úgy gondolom, hogy 2 erős hónapom lenne április végétől június elejéig, továbbá gyenge hónapok lennének a július, a szeptember és az október. Többi hónapban nem várható semmilyen bevételem.
2) Bár a bevételeim zöme április-május-júniusban származik majd, de meg tudom oldani (kicsit a tavaszitól eltérő módon) azt is, hogy minden hónapban legyen valamennyi bevételem.
B) Üzletszerűség:
Várhatóan 1 évre vonatkoztatva kezdetben 200.000 Ft - 1 millió Ft jövedelem (bevétel mínusz költségek) között fogok keresni, tehát az éves doktori ösztöndíj összegem alatt maradnék. Tudom, nagyon tág intervallum, egyelőre ennél konkrétabban nem tudom megsaccolni. A csoportok zöme 20 ezer Ft / csoport áron jönne hozzám, és 1 csoport mindössze 1, ritkán 2 alkalommal jönne hozzám 1 évben. A bevétel több, mint fele április-június között érkezik.
C) Költségek: szeretném leköltségelni a munkavégzéshez szükséges tárgyakat, azonban ezt meg tudom oldani úgy is, hogy nagyon minimális legyen, ha úgy éri meg. Ha a cél az, hogy minél nagyobb összeget tudjak leköltségelni, akkor az már kissé problémásabb, mert vagy nagyon olcsó dolgok kellenek, vagy nagyon drágák (2-3 millió Ft közöttiek).
D) A Cél: