Mit tehetnék még, hogy működjön az üzlet? Vagy ténleg ennyire szerencsétlen lennék?
Gondolom honapokig csak piackutatast vegeztel, azert nyitottal ceget olyasmire, ami szerinted is tultelitett, sok ceg csinalja, te meg kb. zero fogalommal vallalkozasrol, marketingrol, ugyfelkor nelkul a nullarol akarod beinditani.
Igy kell ezt, nem veletlenul megy csodbe minden negyedik ceg az elso evben...
Nem mondtam h most kezdtem.. nar 6 eve kb evel foglalkozom , es volt 3 evig irodam is kinyitva csak bizonyos problemak miatt el kellett koltozzek az uj helyre (6 honappal ezelott... viszont a koltsegeim mar annyira magasra tornek az uj helyen...h egyszeruen caak fele jon ki annak aminek ki kellene jojjon
Szeretem amit csinalok csak vhogy nem latom h haszna is lenne :(
(Telwfonrol irtam)
" megnyitottam az irodáman a városom egyik forgalmas helyén...
próbálkoztam facebook célzott reklámmal,google célzott reklámmal...
de nagyon kevesen jöttek el akiket tenlegesen érdekelte"
Nos, így első körben, amit látok, az az, hogy szerintem felesleges a város legforgalmasabb helyén - nyilván jó drágán - működtetni egy ilyen irodát, ha úgyis az interneten "halászod" az ügyfeleket.
Menj kevésbé forgalmas, és drága helyre - ettől még működhet a dolog - kivéve, ha az ügyfeleid többsége az utcáról "esett be", amit nem hiszek :-)
mi az a bróker biztosítás? Brókereket biztosítasz? Ez egy elég szűk szegmens.
Gondolom, inkább biztosítási brókerként tevékenykedsz. Hát az tipikusan nem az a terület, ahol az utcáról esnek be az ügyfelek. Az helyes, ha van irodád, és nem egy gyorsétteremben fogadod az ügyfeleket, mint sok kollégád, de annak tényleg nem kell a legforgalmasabb helyen lennie.
Nem tudom, milyen biztosításokkal foglalkozol. Magánemberek az ügyfeleid, vagy cégek? A cégeken belül esetleg spéci szegmens? Lehet, hogy nem ott hirdetsz, ami az adott célcsoportnak megfelelő.
A leírásod alapján a probléma, hogy "nagyon sok konkurens cég van". Nem kötözködésből kérdezem, hisz ezek egy vállalkozás beindításának az alap kérdései, de:
- jobb vagy, mint a konkurensek?
- olcsóbb vagy, mint a konkurensek?
- gyorsabb vagy, mint a konkurensek?
- többet nyújtasz, mint a konkurensek?
- "minőségibb érzést" adsz, mint a konkurensek?
Ha telített piacra lépsz be, ott nagyon nagyot kell alkotni valamiben. Ezek közül a kérdések közül legalább egyre úgy kell tudnod válaszolni, hogy nem úgy kezdődik, hogy "Igen, de..." vagy úgy, hogy "Hát igen, csak...".
Nem vagyok szakember, de a 150-150 euro amit ráköltesz a reklámra az rengeteg, bőven meg kéne térülnie, ha nem meddő szórással dolgozol. Nem tudom, hogy havonta, vagy fél év alatt, de én havi 5000ft-ot költök reklámra facebookon és nyereséges mindkét vállalkozásom.
Mint mondtam, nem vagyok szakember, de két vállalkozásom van, mindkettő hasonló szegmensben, teljesen online. Az egyik a konkurensekhez képest olcsóbb, szinte a legolcsóbb az egész piacon, gyors és relatíve ehhez képest minőségi. A másik drága, de iszonyat profi weboldala van, az egész rendszer ami köré van építve, a marketing "prémium" érzést ad az ügyfeleknek, ez pedig emiatt sikeres. Legalábbis én így látom az ügyfélkörökből.
Eső után köpönyeg, de mielőtt vállalkozásba kezdesz mindenképp rá kell jönnöd - azon felül, hogy mihez értesz és hogy van-e benne pénz -, hogy miben tudsz jobb/több/gyorsabb/minőségibb lenni, mint a konkurensek. Még egyszer mondom, ez nem tankönyvi anyag, lehet, hogy totál hülyeség annak aki ezt tanulta, de nekem ez a tapasztalatom 6 év alapján.
Sok sikert!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!