A fogyasztói magatartás (az, hogy nem ismerhetem előre) bezavar az árképzésbe, mi a megoldás?
Elterveztem, megvalósítottam. Gyártás elindult, webshop hamarosan.
A koncepcióm szerint újdonság, minőségi termék, új egyedi márka miatt egy az adott piacon magasnak számító árat lőttem be.
Szikla szilárdan állta a helyét a terv marketing és üzleti szempontból is, de a napokban elbizonytalanodtam.
Tartsam magam az eredeti, jól átgondolt tervhez?
Vagy vegyem lejjebb az árat (rontva ezzel a márka értékét) a több vásárló reménye miatt?
A (magyar) piacon pont ilyen termék nincsen, csak hasonló. Azok mind alacsony-közép árkategória. Külföldi webshopban van szintén nem ugyanilyen, csak hasonló felső árkategória.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elég homályosan fogalmazol, ezért nehéz értékelhetö választ adni.
De ha közel azonos árért egy (ismert) márkás terméket kapok, akkor nem fogok (sem én, sem más) megvenni ugyanannyiért egy no-name terméket.
Erre csak akkor lenne reális esély, ha közismert lenne atermék kiemelkedö minösége, akkor lenne néhány ember, aki azonos ár mellett a jó minöségü, de ismeretlen terméket venné, de a többség csak akkor próbálkozna ezzel, ha az ár jóval kedvezöbb lenne.
Adott esetben - a webshop indításakor - érdemes lenne elgondolkodni egy bevezetö ár megadásán, ami az elsö pár hónapban lenne csak érvényben, amíg megismerik a terméket.
Igen, bocsánat, tényleg elég nehéz jól fogalmazni úgy, hogy nem mondjam el a terméket.
Arról van szó, hogy nincs másik márkás termék.
Vállalkozók gyártják BRAND nélkül, többfélét.
Én viszont brandet építek, és egyedi terméktulajdonságok lesznek, amelyek a többi úgymond "tucattól" eltérnek.
(És a tucat semmiképp nem azt jelenti, hogy nem jó vagy szép, hanem azt hogy sok van csak nem ilyen mint az enyém).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
brandet építesz ez oké, de első körben hiába nevezed el a terméket, az is noname lesz. Ha nem durrantasz valami nagyon nagyot, akkor a vásárlók csak azt fogják látni, hogy drága de ugyanazt tudja mint a többi.
Az egyedi terméktulajdonság nem tudom mit jelent nálad, így nem tudok nyilatkozni. Ha csak annyi, hogy a tiéden lesz egy piros csík, akkor az nem segít.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tehát nem mered elárulni mi a termék, mi a neve, miért jobb a hasonló terméknél, stb. Mindez OK!
Másrészről:
Hogy akarsz eladni egy terméket, amit nem mersz megmutatni a vevődnek?
Miért nem mersz reklámozni, hirdetni, vagy bármi infót kiadni róla?
Erős a gyanúm, hogy megint a drogokkal bizniszező kérdezőbe, vagy a kamionos tételű energiaitalos kérdezőbe futottunk bele :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tök jó lehet az egész, ha le se mered írni, mi az...
Indíts akkor egy picit alacsonyabb bevezető árra, legyenek kezdevezmények, X hónapig felhasználható kuponkód, bármi, hogy van-e egyáltalán érdemi érdeklődés a menőmanó termékedre.
:) Nem arról van szó, hogy nem merem megmutatni.
Hanem arról, hogy nem szeretném, hogy ellopják az ötletet amíg nem zajlik le a levédetési procedúra ;-)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!