A fogyasztói magatartás (az, hogy nem ismerhetem előre) bezavar az árképzésbe, mi a megoldás?
Elterveztem, megvalósítottam. Gyártás elindult, webshop hamarosan.
A koncepcióm szerint újdonság, minőségi termék, új egyedi márka miatt egy az adott piacon magasnak számító árat lőttem be.
Szikla szilárdan állta a helyét a terv marketing és üzleti szempontból is, de a napokban elbizonytalanodtam.
Tartsam magam az eredeti, jól átgondolt tervhez?
Vagy vegyem lejjebb az árat (rontva ezzel a márka értékét) a több vásárló reménye miatt?
A (magyar) piacon pont ilyen termék nincsen, csak hasonló. Azok mind alacsony-közép árkategória. Külföldi webshopban van szintén nem ugyanilyen, csak hasonló felső árkategória.





Elég homályosan fogalmazol, ezért nehéz értékelhetö választ adni.
De ha közel azonos árért egy (ismert) márkás terméket kapok, akkor nem fogok (sem én, sem más) megvenni ugyanannyiért egy no-name terméket.
Erre csak akkor lenne reális esély, ha közismert lenne atermék kiemelkedö minösége, akkor lenne néhány ember, aki azonos ár mellett a jó minöségü, de ismeretlen terméket venné, de a többség csak akkor próbálkozna ezzel, ha az ár jóval kedvezöbb lenne.
Adott esetben - a webshop indításakor - érdemes lenne elgondolkodni egy bevezetö ár megadásán, ami az elsö pár hónapban lenne csak érvényben, amíg megismerik a terméket.
Igen, bocsánat, tényleg elég nehéz jól fogalmazni úgy, hogy nem mondjam el a terméket.
Arról van szó, hogy nincs másik márkás termék.
Vállalkozók gyártják BRAND nélkül, többfélét.
Én viszont brandet építek, és egyedi terméktulajdonságok lesznek, amelyek a többi úgymond "tucattól" eltérnek.
(És a tucat semmiképp nem azt jelenti, hogy nem jó vagy szép, hanem azt hogy sok van csak nem ilyen mint az enyém).










brandet építesz ez oké, de első körben hiába nevezed el a terméket, az is noname lesz. Ha nem durrantasz valami nagyon nagyot, akkor a vásárlók csak azt fogják látni, hogy drága de ugyanazt tudja mint a többi.
Az egyedi terméktulajdonság nem tudom mit jelent nálad, így nem tudok nyilatkozni. Ha csak annyi, hogy a tiéden lesz egy piros csík, akkor az nem segít.










Tehát nem mered elárulni mi a termék, mi a neve, miért jobb a hasonló terméknél, stb. Mindez OK!
Másrészről:
Hogy akarsz eladni egy terméket, amit nem mersz megmutatni a vevődnek?
Miért nem mersz reklámozni, hirdetni, vagy bármi infót kiadni róla?
Erős a gyanúm, hogy megint a drogokkal bizniszező kérdezőbe, vagy a kamionos tételű energiaitalos kérdezőbe futottunk bele :)





Tök jó lehet az egész, ha le se mered írni, mi az...
Indíts akkor egy picit alacsonyabb bevezető árra, legyenek kezdevezmények, X hónapig felhasználható kuponkód, bármi, hogy van-e egyáltalán érdemi érdeklődés a menőmanó termékedre.
:) Nem arról van szó, hogy nem merem megmutatni.
Hanem arról, hogy nem szeretném, hogy ellopják az ötletet amíg nem zajlik le a levédetési procedúra ;-)










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!