Manapság megéri kisbuszos vállalkozást csinálni? Vásárolni mikrobuszt és Baranya-Ausztria-Németország között szállítani a kint dolgozó embereket?
eléggé kétesélyes, pláne hitelből fenntartani. egyrészt eléggé telített már ez a terület.(az, hogy pontosan Baranyában mekkora lenne a kereslet-kínálat aránya, nem tudom, csak sejtem).
az a probléma a hitellel, meg úgy a vállalkozás kiadásaival, kötelező szervízköltségekkel, hogy azok rendszeres fix kiadást jelentenek, ellenben neked nem 100%, hogy mondjuk minden utadnál tele lesz az autó.
ha mondjuk csak odafelé lesz 3-4 utasod, visszafele meg egyáltalán nem jön senki, már eleve bukó a dolog, hisz gondolom nem várnál 1-2 napot, hátha visszafelé is jönne valaki(vagy fordított esetben, üresen kell kimenned Németbe, mert a visszaútra már jelentkezett 5 fő), és nem is mondanád le az utat, mert az meg hosszabb távon megpecsételi a megbízhatóságod
ráadásul az árakban is meg van kötve a kezed.
én például oszkáron nagyon sok ilyen külföldi fuvarost látok, aki olyan árakon dolgozik, hogy annyi erővel repülővel, gyorsabban és kényelmesebben is haza tudok jönni, mert annak az árával vetekszik. maximum annyi a többletköltség, hogy valakinek fel kell jönnie értem a repülőtérre, de ha meg valaki időben megveszi olcsón, akkor még az is lehet, hogy a reptéri hazafuvarozással is jobban megérné.
Mint ex-vállalkozó mondom: Előre(!!!) át kell számolnod a kiadásokat! Szerintem új kisbuszt hitelből ezért venni nagyon nagyon rossz ötlet, és nem fogja kitermelni.
Felmérés tárgya: mennyien járnak ki egyáltalán Baranyából, kicsit nyomozni, lenne-e erre egyáltalán igény? Mivel járnak haza? Mert ha saját autóval, akkor bukta. Milyen gyakran járnak haza? Kb. hány emberre lehetne számítani? Ezeket nem kocsmai beszélgetésekből kell megtudni, mikor a Józsi azt mondja neked, hogy "Ja, persze, öcsém, megcsinálod a vállalkozást, aztán te fogsz majd kivinni minket!". Ez a legnagyobb linkség, erre nem lehet építeni, soha nem fogod Józsit kivinni, akkorra sehol sem lesz, vagy sajnálni fogja a pénzt, ezt csak mondja.
Vállalkozás kiadásai: adók, járulékok, ha egyéni vállalkozó vagy: KATA, (átalányadózás) 50 e/hó, ha tételes adózó, akkor 75 körül. (Ha katás vagy, egy évből csak 10 hónap számít a nyugdíjba). Iparűzési adó, ha kell, telephely, adózni a gépjármű után, eleve megvetted a gépautót hitelre, ami jelent havonta vagy 50 ezer törlesztőt. Eddig, amit leírtam, ki kell fizetned vagy 130-at havonta és még nem ettél. A lakásod, a rezsid, a kajád, ha sajátban laksz, legalább 150 ezer, de inkább több. Eddig 280, és lehet alábecsültem. Ezen kívül üzemanyagköltség, gépjármű szervizelése, ha alkalmazottad van az ő bére, és járulékai, a szállásának, ellátásának biztosítása a külföldi utakon, az autóra biztos, hogy más biztosítást kell kötni, ha rendszeresen külföldre jársz vele és személyt szállítasz, eleve a személyszállítás miatt engedélyekre lesz szükséged, és itthon is másképp kezelnek. Most kb. ennyi jutott eszembe, ami mögötte van. Fent említett összegeket ki kell termelned. Kapcsolatokat kell kiépíteni, ki kell nyomozni, milyen útvonalat érintsél, hol állj meg, melyek a csomópontok, a népszerű pontok, hol találsz szervizt, ha baj van, hol lehet megszállni útközben, ha északra mégy két sofőr kell, váltás, alvás biztosítása, gondolom tachográf is kell, az újabb pénzkiadás. Ja, tudni kell németül. Kell, hogy jusson önfenntartásra, enned kell, fentebb leírtam. Most ennyi, kb.
Előző vagyok, még egy fontos dolog kimaradt: fenti kiadások tekintetében mennyiből tudnál kihozni egy fuvart, hogy nyereséges legyél, pénzednél legyél? Gondolom több megálló lenne a célországban, kérdés fejenként mennyit kérnél a fuvarért, és hogy vélhetően ez megérné-e az utasoknak. Összevetéshez: kiszámolod a költséget autóra, ha vki saját kocsival jön-meg, elosztod esetleg arra az esetre, ha többen jönnek egy kocsival, majd megnézed vonatra, buszra, repülőre, és más cégek, hazai cégek honlapját is megnézheted. Itt Kelet-Mo-n, ahol lakom láttam ilyen céget, aki flottával csinálja, megnézheted, ők mennyiért dolgoznak. Így láthatod, hogy kb. mennyi az az összeg, aminek alá kell menned, (kocsi, tömegközlekedés), de hol van az, ahol neked még megérné. Csakhogy a hitel az nagy gond. További kiadás neked még pl. a reklámköltség (facebook, google, stb.). Valamint a kérdés, hogy Baranyából nem többen járnak-e dolgozni a közeli Ausztriába, mint Németországba. Ez esetben jobban meg tudják oldani maguknak a közlekedést is, mert olcsóbb.
Összességében szerintem jobban jársz, ha kimégy dolgozni németbe. (így látatlanba - bocsi).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!