Levesezőt szeretnék nyitni Pesten. Mi kell hozzá és mennyibe kerülne nekem ez?
A HACCP pontos előírásokat nem ismerem (ennek utána tudsz nézni), de azok teljesítése - bár nem könnyű, de nem lehetetlen. Én a helyedben inkább a bérleti díjon és a fizetendő adón, esetleg alkalmazott bérén + járulékokon aggódnék...
Iszonyat magasak a bérleti díjak és a munkabérre rakódó terhek - márpedig gondolom nem egyedül főznél, adnád ki, kasszáznál, stb. - ja igen, egy pénztárgép kb. 100 ezer ft.
Meg elő is készítenél, ki is szolgálnál egyszemélyben, vállalnád az adminisztrációt, ügyintézést, beszerzéseket menedzselnéd, stb.. és még betegen is dolgoznál, hogy ne essen ki bevétel? (ellentétesen a HACCP-ben foglaltakkal, vállalva egy fertőzésveszélyt?)
Legalább egy alkalmi munkavállalóba gondolkozz, és aszerint építsd ki a haccp-t, mert feldobod a bacskert napi 18 órás műszakok után, mire mindennel végzel.
Hidd el, a napi 1000 Ft + a munkavállaló napi bére, ér annyit, hogy ne legyenek fennakadások.
Egyébként szakács képesítésed van hozzá? Egytál ételnél kell.
Ha nincs, már kell egy szakképzett munkaerő, anélkül a törvényességi felülvizsgálaton már meg is buknál 90 napon belül, hiába hogy a többi pl. előkészítő helyiség, mosogató, raktárak, személyzeti wc, öltöző, stb. rendelkezésre áll még kiadó ablakos rendszerű helyiségnél is, ahova nem kell vendég wc.
Én az egytál ételeket, köreteket, amik főzést igényelnek tésztákat indukciós főzőlapon oldom meg, 10-20 ezerért már kapsz.
A kérdés inkább a többi része, hogy mit adnál még, és ahhoz milyen munkafolyamatok, eszközök gépek, további engedélyek, szerződések kellenek.
A járásügyi állategészségügyi hivatal a különengedély benyújtását követő 30 napon belül helyszíni szemlét tart. Már a szemle alkalmával kérheti az alábbi információkat:
közmű nyilatkozatokat,
technológiai leírást és elrendezési rajzot,
anyagmozgatási és személyforgalmi és göngyölegtárolási tervet,
az áruszállítás tervezett módját,
tervezett alkalmazotti létszámot,
szakképesítéshez kötött tevékenység esetén az előírt képesítés igazolását,
tisztítási, mosogatási, takarítási utasítást,
melléktermék és a hulladék-kezelési és ártalmatlanítási tervet,
az ivóvíz megfelelőségét tanúsító, 30 napnál nem régebbi vízvizsgálati eredményt,
vendéglátó létesítmény esetében nyilatkozatot arra vonatkozóan, hogy a létesítményben szándékoznak-e előkészítetlen lőtt vadat feldolgozni.
2. Mozgóboltban vagy közterületen történő forgalomba hozatal esetén a külön engedély iránti kérelemhez csatolni kell:
az ivóvízellátás, szennyvízelvezetés, illetve elhelyezés, energiaellátás leírását,
technológiai leírást, mely tartalmazza az árusító helyeket, árusítási módot és a telephelyet,
a kézmosási, WC-használati lehetőség ismertetését,
a mosogatási, takarítási, fertőtlenítési utasítást,
a hulladékszállítás, elhelyezés leírását,
szakképesítéshez kötött tevékenység esetén az előírt képesítés igazolását.
Na végre megjött a "segédem" :D Hurrá, visszatért a Gyakorira Bak Norbert!( a "kis" KATA-s, 2-es)
Bocs, kérdező, csak Ő sokkal profibb ebben - azért örvezndezek :-)
Off: Ne legyen korai az öröm, kicsit csak lazítottam a tempón a hosszú hétvége alatt és után :-), de igyekszek aktívabb lenni majd itt is.
On:
Egyébként igen, 30 napon belül ki fog menni a bejelentéstől számítva:
-tűzoltóság
-Nébih
-Ántsz
- Munkavédelem, NAV kérdéses...
90 napon belül törvényességi felülvizsgálatra szólít(hat)nak fel, ahol be kell mutatni a székhely nyilatkozatot, telephelyre szerződést, hogy jogszerűen használod, önkormányzati határozatot (régi működési engedély) a bejelentésről és annak elfogadásáról, szakképzettséget igénylő tevékenység esetén szakképesítést igazoló bizonyítványt, vagy az alkalmazott munkaszerződését.
A fent leírtakhoz csak annyit, hogy azok mind bekerülnek a HACCP-be és egyéb doksikba, amit ha mindent pattenttül akarsz, akkor nehéz lesz betartani.
Csak egy példa, ha nincs előkészítő helyiséged, mert annyira kicsi az üzlet, akkor csak konyhakész termékkel dolgozhatsz, vagy időben el kell határolni, vagyis nyitás előtt Neked mindent elő kell készíteni, mert utána ha kifogysz az előkészített alapanyagból, már nem nyúlhatsz hozzá, hiába, hogy lenne még raktáron.
vagy ételmaradék elszállítást hogyan oldod meg?
Ki viszi el, kell hozzá szerződés, vagy állatmenyhely befogadó nyilatkozat, ha kutyának viszed haza, akkor állatorvosi igazolás és törzskönyv.
Bőolaj még ettől is bonyolultabb ha "sült krumplizni" akarsz...
Őszintén szólva a kifőzdét én pl. irodaházba kezdésnek jobban bevinném a helyedben, volt pár ilyen jellegű büfé hirdetve nemrégiben, havi pár 10 ezerért, ahol legalább már a helyiségek megfelelnek az előírásnak és feltehetően korábban is volt rá HACCP, amiből lehet építkezni,illetve már tudják az emberek, hogy tudnak ebédidőben étkezni, kiegészítve a Te elképzeléseddel.
Majd utána nagyobb célközönséget elérni.
Ami lemaradt, de ez is benne van a HACCP-ben kell érintésvédelmi felülvizsgálat és tűzvédelmi is a berendezésekhez, gépekhez, elektromos hálózathoz, stb.
+ Navos pénztárgép.
Ántszhez, használt vegyszerek bejelentése 8.000 Ft
+ biztonsági adatlapok 5 évnél nem lehet régebbi.
Berendezés nélkül, számolhatsz ezekre 250 ezer körül,adminisztratív költségeket.
+ a gépek, berendezések attól függ mit honnan, hogyan veszel?
Mennyire köt bele a Nébih pl. élvédőzés bútorokon, tárolásra használt eszközök megfelelősége, szakosított tárolás, stb.
Emellett árukészlet, és amíg nem lesz profitábilis a vállalkozásod némi tőke tartalék sem árt, járulékokra, vállalkozás fenntartásra,könyvelésre, áfafizetésre, bérleti díjra, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!