Érdemes alkalmazni a freemium üzleti modellt?
Egy havi díjas szolgáltatást tervezünk hamarosan elindul a cég az gondolkodtunk ,hogy érdemes e 1 hét próba időt adni a felhasználóknak és csak utána fizessék a havidíjat?
Mennyivel érhető el ezzel nagyobb konverzió átlagban?
A freemium nem ezt jelenti. Az a freemium, ha van ingyenes szolgáltatásod, ami végig ingyenes marad időkorlát nélkül, de más korlát lehet, csak legyen valami ingyenes rész. Amit te írsz, az az ingyenes próba, nincs köze a freemiumhoz.
Pl. Mailchimp hírlevélküldő szoftver végig ingyenes 2000 feliratkozóig időkorlát nélkül, ha viszont túlléped, már fizetni kell. Ez a freemium. Ha csak 30 napig lenne ingyenes, az nem freemium.
Vagy a Dropbox ami végig ingyenes, de ha túlléped az ingyenes tárhelyet vagy extra funkciókat akarsz, akkor már fizetni kell.
Az ingyenes próbaidő az jó ötlet, nyilván kell, hogy kipróbálja az ügyfél, előre a semmire nem fognak fizetni. De 1 hét próba kevés, már nem ismerem a szolgáltatást, de fontold meg, hogy inkább 2 hét vagy 1 hónap legyen. 1 hét alatt ki tudják próbálni?
Nem tudtam ilyen szépen a különbséget a két modell között, úgyhogy köszönöm az előzőnek, hogy felvilágosított.
Egyébként a témához szólva: én biztos szívesebben fizetnék elő, ha lenne előtte valamennyi próbaidő. Ettől csak akkor tekintenék el, ha már vettem volna a cégtől valamit és azzal elégedett vagyok - akkor már bízom benne, hogy az új is rendben lesz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!