Munkahelyet váltok átszervezés miatt, és jelenlegi munkáltatóm a jövőben is szeretne adni megbízásokat, ha tudok számlát adni, hogyan kezdjek hozzá ehhez az önálló tevékenységhez?
Ezek időszakos informatikai jellegű megbízások lennének, nem állandó. Nincs tapasztalatom ilyen téren, de szeretnék élni ezzel a lehetőséggel így, hogy konkrétan felajánlották. Még nem tudom, mikor lesz meg az új helyem, és nem tudom, mennyi bevételem lenne ebből az önálló tevékenységből, a jelenlegi munkabéremnél kevesebb, annyi biztos. Próbáltam a NAV oldalán tájékozódni, de elveszek abban a sok jogszabállyal körített szakszövegben. Akinek van tapasztalata, javaslata, tud segíteni, megköszönném, akár privátban is, akár itt a kérdés alatt.
Milyen formát érdemes választanom (adószámos magánszemély, egyéni vállalkozó...)?
Hogyan kell majd adózni ezután?
Miket kell figyelembe vennem?
Hogyan kell majd számlát kiállítanom?
Hova kell bemennem, és mennyi idő alatt lehet elindítani?
Mennyi és milyen kiadással számoljak az ebből származó bevételeimből?
Mi az, ami esetleg most nem jutott eszembe, de fontos lehet?
"Még nem tudom, mikor lesz meg az új helyem,"
Addig, amíg nem lehet tudni, hogy az új helyeden hogy dolgozol, milyen munkaszerződésed lesz (próbaidő, óraszám, határozott vagy határozatlan idő), addig felesleges bármilyen, akár adószámos, akár egyéni vállalkozóit kiváltanod.
A vállalkozóit ugyanis vagy fő vagy mellékállásban kell kiváltani, de ha nincs főállásod, akkor nagyon sokat kell adózni. Érdemesebb lenne megvárni az új helyedet és utána lépni. Az elindítás pár óra az illetékes (kerületi) okmányirodában
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!