Milyen alapvető dolgokra van ahhoz szükség hogy saját könyvelőirodát nyissak?
Kedves kérdező,
A cég, egyéni vállalkozás alapításával kapcsolatos dolgokkal mivel közvetlenül, közvetve ezt csinálod gondolom tisztában vagy.
Én egy kicsit másik oldalról közelíteném meg a dolgot. Nem érintette még senki a szerintem legfontosabbat: az ügyfélkörön kívül, a felelősséget. Ha van egy könyvelőirodád, ott az alkalmazottak részéről elvárás hogy szakmailag olyan biztos és nagy tudással rendelkező stabil vezetőség (mármint te magad) állon felettük, aki gyakorlatilag minden felmerülő szakmai kérdésre tudja a választ vagy tudja hol és hogyan kell utána nézni. Ez nem hangzik nehéz dolognak de hidd el az.
Ha egyszemélyes irodában gondolkozol, az a legnehezebb. Amikor szakmailag nem azonnal tudod megvitatni a felmerült kérdéseket, amikor egyszemélyes felelősséggel tartozol az ügyfelek felé.
Maga a vállalkozás létrehozása nem nagy kaland, hiszen ez a munkád biztosan tudod a részleteket, az iroda bérlés sem egy kihívás anyagi oldala van persze.
Ezen kívül soha de soha ne kezdj ilyenbe felelősségbiztosítás nélkül.
Ügyfeleket "szerezni" sem egy könnyű dolog. ez egy nagyon bizalmi szakma, és a legbiztosabb ügyfél is bármikor szerződést bonthat, nincs biztosíték.
Nálam ez úgy működött, hogy munka mellett kis Bt-ben ismerős egyéni vállalkozást kezdtem el könyvelni, majd lett egy két kisebb cég, majd nagyobbak. Utána mikor már a kettő (a munka melletti vállalkozás) nem fért össze, akkor kezdtem el főállásban a sajátot csinálni. Így nem estem abba a hibába bele hogy a ténylegesen kiszámlázott bevételből megmaradt tiszta nettó pénz meglepő módon semmire sem volt elég.
Az anyagi feltételekről picit:
Magának az irodának a fenntartása az iroda bérleti, rezsi költségén kívül természetesen a végtelen mennyiségű irodaszer kiadások, ezen kívül a számítógép, nyomtató költsége, maga a könyvelőprogram is induláskor egy nagyobb tétel lehet, anélkül viszont nem fogsz tudni dolgozni.
Annak a te vállalkozásod nevére kell szólnia, más által megvásárolttal nem igazán ildomos könyvelni.
Akár a szakmai továbbképzések, a szakmai kiadványok, megfelelő szakmai fizetős fórumok és még hosszan lehet sorolni mindazt ami eltünteti a bevételed.
Köszönöm az utolsó hozzászólást, amely tényleg tartalmas és segítőkész.
Kicsit úgy hallik ki az írásodból, mint ha ebből meg sem lehetne élni, mint ha ez egy eleve halott dolog lenne belevágni. Szerintem azért ha főállásban csinálod, meg lehet azért élni belőle.
Természetesen én is úgy indulnék, hogy munka mellett, aztán majd ha úgy alakulnak a dolgok akkor főállásban. Ezek egyelőre tervek, szeretnék mindent megtenni azért, hogy valósággá is váljon. Köszönöm még egyszer a hozzászólásod :)
-saját iroda, ahol lehet fogadni az ügyfeleket
-telefonvonal, internet az irodában
-elég nagy tárolóhelyiség, ahol lehet tárolni a rengeteg iratot, ami keletkezik (legyen biztonságos is)
-könyvelőprogramok legálisan
-számítógépek, amiken futnak a programok
-rendszergazda, aki garantálja a számítógépek helyes működését, biztonsági mentéseket
-saját honlap
-különböző tagságok
-felelősségbiztosítás
-szakmai továbbképzések, különböző szakmai kiadványokra előfizetés
-belső szabályzatok, dokumentumok, engedélyek
-terv arra, hogyan szerezz új ügyfeleket
-munkatársak
-támogató külső emberek (pl. ügyvéd, könyvvizsgáló)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!