Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Mennyit számít a reklám?

Mennyit számít a reklám?

Figyelt kérdés

Tegyük fel, hogy van egy boltom. Évente 10 millió a haszon.

Ha mondjuk 1 milliót reklámra költök, akkor tippre mennyi lesz a következő évi hasznom?

Most tegyük fel, hogy nincs infláció... stb.stb


2015. febr. 10. 20:18
 1/5 anonim ***** válasza:

Sokat számít.

A potenciális vevők(most nem vesz de van pénze) számától függ. Illetve a reklám minőségétől, terjesztésének helyétől nem lehet erre konkrét számot adni infó nélkül.

2015. febr. 10. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
88%
Milyen boltról van szó?? azért kérdezem mert ha pékség, vagy élelmiszer bolt akkor nem valószínű, hogy a reklám miatt átmennének a város másik felére a vásárlók. Ha olyasmi, ami rendelős bolt, tehát szállít megrendelésre akkor mindenképpen megéri a reklám, de érdemes utána nézni, hol érdemes, mert nem mindegy mit árul és melyik réteget lehetne célba venni.
2015. febr. 10. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 schocko ***** válasza:
A reklámnak is van hátránya: pénzbe kerül. Például Németország legkedveltebb és legolcsóbb söre, az Oettinger, egyáltalán nem költ reklámra, mert csak így tudja elérni a legalacsonyabb árat (s persze a megfelelő termeléssel és szállítással), s ezzel a stratégiával sikerült ennek a családi vállalkozásnak mindenkit leelőzni...
2015. febr. 10. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim válasza:
72%
Előző. Az teljesen más kategória. A multik megrendelik, és mivel olcsó....azért multi támogatása mellett nem is reklámoznék én sem, ezért is mondta, hogy nem mind1 milyen boltról, vagy termékről van szó. Pl cigit se reklámoznék nyilván.
2015. febr. 10. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
65%

Valóban a terméktől és a célközönségedtől függ. Létezik egy un. "4p modell" nézz utána, hogy tisztább legyen a kép. Ha célzott a reklám, akkor hatékonyabban tudod elkölteni az 1 milliót, mint összegszerűen meghatározni ezt és ami belefér nyomi összevissza olyan helyeken, ahol nem is a Te célközönséged található zömében. Ha ismered a piacod, ismered a vevőidet, azok szokásait, stb, akkor nem lesz nagy költsége a reklám kiadásaidnak, a ha igen, akkor arányosan nagyobb lesz a hatékonysága.


Egy példa, ha árézékeny a vevői köröd és tudsz olyan árakat adni a korábban már említett költséghatékony üzemeltetési megoldások mentén és azon felül is mozgósítható költséghatékonysági tényezőkkel, akkor célszerű lehet árösszehasonlító oldalon megjelenni díjmentesen. Ez a reklám nem kerül pénzbe, de hoz plusz vásárlót, akik ugyanazt a terméket keresik, amit más is árul, de olcsóbban. És Te ott vagy az első találatok között vele. Ugyanez, lehet csak "behívó termék" is,pl. a legnépszerűbbekre nem téve hasznot, vagy minimálisat, --ne adj isten áfa nélkül beszerezve, áron alul eladni- annak reményében, hogy mellé vesznek más terméket is tőled, ami lehet máshol olcsóbb, de abban a termékben meg Te vagy a legolcsóbb adott területen. A többi termék árrése kompenzálhatja a bevételi csökkenésed az egy adott termékre adott kedvezményednek.


Ugyanakkor célszerű nem keverni a hasznot, az árréssel.

2015. febr. 10. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!