Hogy mérjem fel a piacot?
Van egy ötletem. Jobban mondva van egy problémám, ami szerintem nemcsak nekem problémám, hanem sok más embernek.
Hogy derítsem ki hogy ez másnak is probléma? Hogy kérdezzem meg őket? Online kérdőív, leszólítsak embereket az utcán?
Ti hogy csinálnátok?
(Tegyük fel, hogy nincs pénzetek piackutatással megbízni vállalkozásokat.)
Köszönöm szépen a választ. Megfontolásra érdemes, amit mondasz.
Szívesen leszólítanék embereket az utcán csak egy kicsit gátlásos vagyok, mert ismervén az átlagos mentalitást lehet hogy meg sem állnak, vagy azt hiszik hogy pénzt akarok, vagy cigit.
Facebookon létrehozol egy csoportot, ami a téma köré szerveződik. Fórum szerűen, az ott elhangzókból le tudod szűrni az információt, hogy van-e szükség arra, hogy szolgáltatást hozzál ezért létre.
Megéri-e fenntartani erre egy vállalkozást, a csoporton belül a fizetőképes kereslet van e akkora, hogy a vállalkozásod fenntartási költségeit kitermelje.
Ha van,akkor meg ott van a törzsvásárlói csoportod, akik meg ismernek Téged már a hetek, hónapok alatt és tudják továbbvinni a híredet, hogy Neked ilyen probléma megoldó szolgáltatásod van.
Így nem kell nagyon "kilincselni" a marketinggel és azon agyalni, ha meg is van a vállalkozásod, hogy ki veszi majd meg a szolgáltatásodat.
Egy példa:
Öko filmklub indult nálunk a városban 5-10 fővel. Ott megfogalmazódott az egészséges élelmiszerek és a termelői termékek iránti igény pár emberben, elindult a Batyu vásárlói közösség Facebookon. Lassan, de biztosan halad a megvalósítás úján a szervezett szállítás és rendelési lehetőség, mivel jelenleg 374 tagja van, akik egy városon belül élő családok. Erre pl. már lehet alapozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!