Honnan lehet tudni, hogy sikeres lesz-e egy egyéni vállalkozás?
Reális üzleti terv és annak megvalósulása...
Előre ezt nehéz megmondani, maximum tervezni lehet "ezer meg egy" tényezőt figyelembe véve, kivétel az előre nem látható események (pl. kormányzati döntések, vagy makrogazdasági tényezők változása)
Attól függ hogy mi a siker, és milyen az üzleti terv.
Vannak olyan vállalkozások amivel biztosan sikeres lehetsz, HA:
A siker marha alacsony
És olyan erőforrásokat teszel pénzé amik nem termelnek költséget... => Sok sok meló, kevés pénz... :D
Máshogy is lehet, csak nehéz megmondani hogy mi lesz belőle. Nem azért mert x vállalkozási formában nem lehet sikereket elérni, csak az emberek különböznek. Van aki simán sok profitot termel, meg van aki nagy veszteséget, meg átvereti magát, büntetést szerez stb.
Hogyne tudnád.
Nem az a lényeg hogy pontos számot kapj, de eléggé lehet valószínűsíteni.
Teszem fel pl:
Kötsz egy üzletet. Van 5 db egyforma terméket, pl bukósisakot vagy bánom is én...
Ránézel, azt mondod kapós. Szép, és jó áron van. Jó üzlet lenne. Körbenézel, felméred a terepet. Milyen évszak van, hol fogod hirdetni, hogy tervezed eladni. Megnézed másoktól mennyit vesznek, viszonyítassz.
Ha versenyképes az ár, és ott hirdetsz ahol ők, akkor tippelhetsz hogy mennyit fognak venni kb. Ezenfelül eladod az 5 sisakot, és az tovább segít kalkulálni.
Felméred hogy egy év alatt kb, (10-et tudsz eladni)
Kötsz egy szerződést, vagy egy jó üzletet, veszel 10 sisakot. Kiszámolod hogy mennyi költséged lesz vele kb. Mindent vegyél számításba.
Megnézed hogy így 1 évre mennyi tőkét köt le, mennyi költséged lenne, és mennyit hozna.
Értéke nem esik láthatóan.
Kész a viszonyítás. Ezt minden termékre, és kész is vagy. Óriásit nem lőhetsz mellé.
Pontosabbat akkor sem mondhatnál sokkal ha már egy éve menne a vállalkozás, mert az hogy idén mennyi ment el, nem határozza meg hogy jövőre mennyi megy el.
Inkább, az egyedi körülményeidtől függ. A merketingtől, a temrékeidtől, az áraktól a divattól stb.
De ahhoz hogy tudj kalkulálni nem kell hogy boltod legyen.
Ha látod hogy marha jó üzleteket tudsz csinálni, és nagyon jó áron beszerzel jelentős mennyiségű árut, látod hogy kelendő, és gyenge a konkurencia, képes vagy minimalizálni a költségeid azzal hogy értessz a logisztikához, fuvaroztatáshoz, alkudáshoz, üzletkötéshez, biztosításhoz, bankoláshoz, jogi dolgokhoz, marketinghez, és értessz az emberek nyelvén, akkor érzed hogy az átlagot amit fölözni kellene, felülmúlod.
A tőkéd, időd, mázlid függvényében várható a profitod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!