Albérlet lehet egyéni vállalkozás székhelye?
"Albérlet lehet egyéni vállalkozás székhelye?" IGEN
"Szükséges ehhez a tulajdonos hozzájárulása?" IGEN
Igaz nem kérdezted, hogy miért kell ha kell, de ezt is megválaszolom neked! Tehát elég 1szerű dologra gondolni pl. kukadíj. Jelen esetben nem tudom panelről vagy sima házról van szó, panel esetén nem ismerem az árakat sem, ezért házról fogok beszélni.
Házhoz bejelentett cég esetén fizetni kell a sima kuka díjat (ez lakhelytől függ, hogy mennyi), illetve mivel van 1 cég is az adott címen a cég is kifizeti ugyan ezt a díjat! (Annak ellenére is, hogy ezért nem kap 1 külön kukát! Amennyiben a cég veszélyes anyagokkal dolgozik a díjtétel emelkedik!)
Gondolj bele te csinálsz 1 céget az ürge fejére, és minimum megdupláztad a kukadíját. Ezek után fogod magad és elköltözöl, de a céget nem szüntetted meg. A kukadíj a duplája marad :) Okoztál ezzel kárt a tulajnak? Szerinted örülne neki? Ezek után szerinted kell-e az engedélye? IGEN/NEM?
Szerinted???
Ha nem a tiéd lakás..akkor miért kérdezel baromságot?
Kicsit off lesz, de leírom:
Egyéni vállalkozó esetében abszolúte semmi értelme nincs ennek a székhelyes mizériának.
Csak arra jó, hogy a székhely-szolgáltató cégek könnyű pénzt tudjanak bezsebelni.
Egy egyéni vállalkozónak nyilván van egy állandó lakhelye és esetleg egy tartózkodási helye is. Ha dolgozik – márpedig dolgozik – akkor az iratai is nála vannak, tehát fölösleges még külön székhelyet is bejelenteni.
Az hogy valaki bérbead egy lakást, és nem járul hozzá ahhoz, hogy ott az albérlő székhelyet létesítsen, holott a bérleti díjat épp abból a vállalkozásból termeli meg – abszurdum.
Ezért is fel kellene számolni ezt az egész székhely-létesítési kötelezettséget, és annyi kötelezettsége legyen az egyéni vállalkozónak, hogy egyértelműen simán bejelenti, hogy az iratait az állandó vagy ideiglenes tartózkodási helyén őrzi.
Azt írod:
"Ezért is fel kellene számolni ezt az egész székhely-létesítési kötelezettséget, és annyi kötelezettsége legyen az egyéni vállalkozónak, hogy egyértelműen simán bejelenti, hogy az iratait az állandó vagy ideiglenes tartózkodási helyén őrzi."
Látszik, hogy nem szakmabeli a hozzászólás.
Az ingatlan tulajdonosnak egyáltalán nem kötelessége tűrni, hogy az albérlőhöz (vállalkozóhoz) érkező NAV, hatóságok, de akár csak a postás zavarja a következő lakót.
A székhelyszolgáltatás arra való, hogy ezeket a feladatokat átvegye.
Ha ezt megteszi ingyen a tulajdonos, csak az albérleti díj fejében, akkor tegye.
És mi van akkor, ha az albérlő elfelejt fizetni?
Akkor a tulajdonos szaladgáljon az után, hogy a székhelyet is szüntesse meg a volt albérlő? Elég az ideiglenes, vagy az állandó lakcímmel kapcsolatos kijelentés ügyintézése is.
A vállalkozónak is megéri, mert, ha akarja így sűrűn válthatja az albérletét is. A székhely marad. Nem is beszélve arról az előnyről, amit csak a székhelyszolgáltató tud nyújtani: Az érkezett levelekről azonnali értesítést tud küldeni. (akár szkennelve is.) Nem kell a vállalkozónak a munkát abbahagyva szaladgálnia a postára.
Ja még egy fontos dolog:
Ha egy lakcímen vállalkozás székhelye van, akkor az ingatlan tulajdonosnak megszűnik az ingyenes kéményseprési szolgáltatása.
Meg még egy:
A vállalkozás székhelyét cégtáblával kell jelölni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!