Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Szerintetek sikerülhet, van...

Szerintetek sikerülhet, van értelme egyáltalán?

Figyelt kérdés

A párommal már hónapok óta dolgozunk egy hamarosan induló vállalkozáson. Az alap tevékenységi kör weboldal üzemeltetés lesz, eleinte egy nagy ötlettel dolgozunk, de még ezévben szeretnénk még másik 1-2 oldalt létre hozni. Mivel fiatalok vagyunk, meg szeretnénk pályázni a fiatal vállalkozókat támogató új pályázatot is (tisztában vagyunk már a követelményekkel is). Az első weboldal júliusban indul, az ötlet már külföldön bevált, itthon azonban még nem igazán.

Mindent összevetve nagyon sok a kétely bennünk, vajon beválhat ez az üzlet, hozhat annyi pénzt 1-2 éven belül, hogy ne kelljen más munkahelyen dolgozni mellette?! Szerintetek mennyit lehet keresni egy weboldallal (nem Startlap vagy Origo méretűre gondoltunk, hanem pl napi 2-5 ezer látogatóval rendelkezőre). Tapasztalatokra lennék kiváncsi, illetve hozzáértők (üzlethez vagy weboldal üzemeltetéshez értők) véleményére. Mennyire lehet erre üzletet alapozni?


2013. jún. 23. 12:20
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Te nem arra vagy kíváncsi hogy szerintünk ez sikerülhet-e, hanem megerősítést arra hogy sikerülni fog. De megmondom őszintén én se jósolok nagy jövőt az egésznek...
2013. jún. 23. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 A kérdező kommentje:
Na megint megjött a napi lehúzás. Köszönöm. :D
2013. jún. 23. 14:44
 13/20 anonim ***** válasza:

És megint megjön a napi irdatlan hosszú válaszom egy picit másként gondolva..


Megint csak azt mondom egy vállalkozás nem egy helyzet.

Azt hogy mit lehet keresni 2-5.000 látogatóval az igencsak szubjektív. Nyilván nem fogjátok elárulni a kow-how-t.

Ám indulásnak 2-5.00 látogatót elérni igencsak szép teljesítmény. Első körben azt nézzétek meg, hogy egyáltalán van-e ennyi napi kereslet összesen az adott kulcsszavaitokra.

Az hogy mennyit keresel vele, az nagyban attól függ, hogy a weboldalad, hogyan és mi módon termeli a pénzt és főleg konverzióként mennyit. Mert nem mindegy, hogy a weboldalon egy saját terméket és szolgáltatást hirdetsz vagy mások reklámjai jelennek meg. Ha a reklámokat nézed és azt hogy néhány százalék konverzióval, néhány forint bevételed van konverziónként. Akkor kezdetben nyilván nem tudtok főállásban ebből megélni. Mert jó esetben napi pár száz forint hasznotok lesz.

Ám tegyük fel, hogy ti ezt a látogatásszámot eléritek, mert tudjátok hogyan, abban van potenciál. Az az igazi érték és semmi nem zárja ki, hogy ilyen látogatás szám mellett ti, saját terméket vagy szolgáltatást is reklámozzatok, főleg ha ezt több weboldallal is megtudjátok csinálni.

Ugyanis az van, hogy így a termékedről, szolgáltatásodról, így olyan hirdetési szöveg is megjelenhet, amelynek a kulcsszavaira soha nem keresnének a látogatók. (Mert a kulcsszó még ismeretlen) Mivel teszem azt egy ismeretlen ötletről szolgáltatásról vagy termékről van szó, amelynek így építed fel a piacát. Ha ekkora látogatást eltudtok érni, több weboldallal gyorsan akkor nyilván megfelelő hirdetés szöveget is tudtok fogalmazni. Akár partner szolgáltatást is nyújthattok és segíthettek másoknak új termékük, szolgáltatásuk felfuttatásában némi százalékért, stb..

A lényeg az, hogy tudtok-e valójában akkora forgalmat elérni amit szeretnétek vagy sem. Ugyanis ekkora forgalmakkal, ha később lesz egy vagy több egyedi ötletetek, már el lehet érni valamit.

Nyilván mondjuk 5% konverzióval pár forintos hirdetési díjakért nehéz dolgotok van. Ám ha ugyanez az 5% konverzió mondjuk egy 20000 forintos saját tekémre vagy szolgáltatásra vonatkozik. Az mondjuk 30% árrés esetén napi 60.000 forint nyereséggel jár. Ez nagyobb látogatottsággal vagy több ilyen weboldallal már szép summa. Minden attól függ, hogy ezeknek a látogatásoknak hány százaléka jár konverzióval és egy konverzión mennyi hasznotok van. Tehát a cél az, hogy a látogatottságon, a konverziós százalékon és a konverziós hasznon dolgozzatok.


Na már most helyzetben gondolkodva nem fog menni, ugyanis a weboldal indításával nem jár tőrvényszerűen látogatottság Ezért ezt fel kell építeni, eleve egy folyamat elérni ezt a napi 2-5000 látogatottságot és onnan egy további folyamat elérni a többi weboldal hasonló látogatottságát vagy még nagyobb látogató számot.

Eleve egy folyamat megnövelni a konverziót és az is egy folyamat, hogy menet közben olyan ötleteitek legyenek, ami nagyobb konverziós hasznot hoz. Ha ti képesek vagytok az elején ekkora látogatottságot összehozni, akkor nyilván másra is lesznek ötleteitek.


Sikerülhet, mert másnak is sikerült, van háziasszony, aki megtanult oldalakat indítani látogatottságot növelni, ötletei voltak arra, hogy mit kezdjen a látogatottsággal és ma már ebből él. Van akinek nem sikerült. Ehhez nyilván sokat kell dolgozni, sokat kell tanulni és ötletelni.


Viszont ha nincs tapasztalatok ekkora látogatottság elérésében, akkor elég nehéz dolgotok van. Ha viszont van ezt a látogatottságot nagyon sok mindenre fel tudjátok használni, amire nagyjából csak a fantáziátok és a törvények szabnak határt. Főleg eleve ha ez sikerül, ezen képességeteket is tudjátok termékként, szolgáltatásként értékesíteni. Azonban számítsatok arra, hogy kezdetben még nem tudtok fő állásban megélni a weboldalaitok forgalmából. Ám mellék állásban kezdve, nyilván alacsonyabb járulékokkal, ha csak a kezdeti költségeket ki tudjátok termelni, akkor tudtok dolgozni a folyamaton ami egy magasabb jövedelem felé vezet. Aztán először csak egyikőtök hagyja ott a munkahelyét és fő állásban többet tud foglalkozni az üzemeltetéssel, majd ha felépítettétek, akkor mindkettőtöket eltarthat, ha jól csináljátok.


Nagyon sokan sajnos azt hibázzák el, hogy helyzetnek tekintik a vállalkozást: Vállalkozás=magas jövedelem. Ezért csak az indulásra van tervük, de a felvirágoztatásra nincs. Ha megnézed az itteni kérdéseket, nagyon sokan azt kérdezik, hogy mibe kezdjenek, hogy menjen és nem azt kérdezik, hogyan csinálják, hogy menjen amit elkezdtek. Amikor pedig kezdés után nem úgy mennek a dolgok, semmiféle tervük nem lesz a vállalkozás, szolgáltatás fejlesztésére, vevő szerzésre. Itt például nagyon ritkák az olyan kérdések amik egy meglévő vállalkozás felfuttatásáról szólnak, legtöbben a megfelelő ötletben és piac képes termék, szolgáltatás indításában látják a siker kulcsát. -Ám ezek piacát a saját vállalkozásukat fel kell építeni egy folyamattal. -Viszont az erre vonatkozó kérdés ritka. Tehát az emberek erre nem nagyon gondolnak, azért az kiderült, hogy nektek erre vannak terveitek.


Belevágtok, és lesz egy helyzet, Domain bérléssel, weboldal bérléssel, sok munkával, ami nem éri meg az elején. Ha helyzetnek tekintitek a vállalkozást, akkor ez esetben ez a vállalkozás nem jött össze. Mert lesz napi pár száz forint bevétel jó esetben, de ez csak egy folyamat állomása. Ám ha ezzel nem vagy tisztában, és nem teszel a tovább lépésért semmit és feladod, akkor ennyi volt a vállalkozói karriered. Itt az a lényeg hogy legyen tervetek arra, hogyan juttok el A-ból, B-be, onnan C-be és melyik állomás mennyi bevétellel jár, meg kell tervezni mit hogyan értek el, és meg kell tenni érte mindent, hogy el is érjétek.

Meg kell tanulni a SEO-t a link építést és sok más dolgot, ami egy folyamat.

Egyébként ha mellék állásban elkezditek és képes az üzemeltetést és a járulékokat kitermelni, akkor már nem bukhattok nagyot. Tehát szerintem, ha elkezditek, ez legyen az első cél. Semmi nem megy elsőre, sem a biciklizés, sem a korcsolyázás, sem az úszás. Ha nem tudsz úszni elmerülsz, vízbe fulladsz, akkor számodra a víz egy borzalmas dolog. Ha tudsz úszni mert egy folyamatban megtanultad, akkor az remek móka és szórakozás. A vállalkozás pont ilyen, ha csak bele pottyansz a mélyébe, hirtelen, elmerülsz és belefulladsz. Előbb tehát meg kell tanulnod "úszni", mert ha tudsz úszni pontosan tudod, hogy milyen mozdulatokat tegyél, hogy fennmaradj, hanem akkor nagyobb energiával csak kapálózol, amivel csak elmerülsz.

Ha úgy látjátok, hogy nincs még meg a képesség, arra, hogy nagyobb látogatottságotok legyen, hogy nagyobb konverziókat érjetek el, nagyobb haszonnal. Azaz nem tudtok "úszni" -Akkor szüneteltessétek a projektet, viszont csináljatok egy saját, az ötlettől független weboldalt, ami pár ezer forint és azon tudtok gyakorolni. Találjatok ki azon valamilyen konverziós célt és gyakoroljátok azon a konverzió növelését. - Így kezdhettek el a "sekély vízben úszást gyakorolni."


Én a helyetekben innentől, ha bármilyen bárgyú ötletem is lenne, mindenképpen leírnám minden reggel egy füzetbe, egy ötletet a forgalom növelésére, egyet a konverzió növelésére és egyet a konverziós haszon növelésére. Majd az indulás időpontjához közel érve, átnézném a füzetet és lehet, hogy pont a legbárgyúbb ötletek adnának egy még jobb ötletet.


A jól működő vállalkozás tehát nem egy helyzet, hanem egy folyamat eredménye és ezt a folyamatot, már az indulás előtt érdemes elindítani, építeni, persze legális keretek között. Azért, hogy mire elindulsz, ne a legnehezebb résszel kezd, hatalmas stresszel, járulékokat fizetve, nulla bevétel. Mert nyomás alatt nehezebb tanulni és felépíteni valamit. Nyilván nem akkor kezdesz megtanulni úszni, mikor már a vízbe estél, hanem még előtte.

2013. jún. 23. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

1. Nem jól látom a helyzetet?

2. A második mondatban válaszoltam a kérdésre.


Vagy akkor olyan választ adok amilyet szeretnél:


Igen ez egy zseniális ötlet, teljesen biztos a siker, milliárdokat fogtok vele kaszálni, ti lesztek az új Bill Gates.


Ilyen válaszokra számítottál ugye?

2013. jún. 23. 14:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 A kérdező kommentje:
Kedves 13-as, köszönöm az értelmes választ, ilyesmikre számítottam. :) Igen, tudom, hogy nem könnyű és hogy sokat kell dolgozni rajta, mire hoz annyi pénzt, amiért megéri a fáradtságot. A pályázatnak ebben annyi szerepe van, hogy pályázati pénzből tudnánk költeni fejlesztésekre, hirdetésre, reklámra, plusz fedezi a járulékokat is. Addig pedig, míg ki nem derül, mi lesz a pályázattal, úgy terveztük, hogy édesapám egyéni vállalkozásába vesszük be a weboldal üzemeltetését (mint tevékenységi kör bővítés), így megússzuk egy csomó plusz járulék fizetését.
2013. jún. 23. 15:20
 16/20 anonim ***** válasza:
Ha ugy erzed midnenki lehuz nem lehet hogy veled van a gond??? Te kerdeztel valamit tobben is irtuk mi lehet benne a buktato nagyvonalkaban es ezek utan neked nem tetszik??? Akkor ne kerdezz ilyen vagy fogalmazd ugy a kerdest amilyen valaszokat szeretnel kapni... Palyazati penzek eleg jol bevannak hatarolva mire kolthetok illetve komoly onero is szukseges... nah mindegy TE mar eldontotted, hogy irto sikeres dolgot talaltal ki ami nem kizart de a nagyszamok torvenye alapjan ezzel a stilussal inkabb a futottak meg kategoriat erosited! Udv, 2ev mulva
2013. jún. 23. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

Ebben az esetben viszont:

A weboldal és a domain is édesapád cégének a nevére kerül.

Mert ugye vagy magánszemélyként vagy cégesen hozol létre egy weboldalt. Mivel az a cég üzemelteti kezdetben, minden a nevükre kerül. Amit én nem tudok, az az, hogy ebben az esetben nektek mennyire lesz egyszerű, majd a saját cégetek neve alá áthozni az egészet, mégpedig úgy, hogy az üzemeltetésben közben ne legyen nagyobb fennakadás. Vagy egyáltalán a domain lejárata előtt áttudjátok-e hozni, mert ezzel nem vagyok tisztában. Ennek mindenképpen járjatok utána, mert ez okozhat kellemetlen meglepetéseket nektek. Ugyanis ha pályáztok és pályázatot nyertek, akkor már szükségetek lesz a weboldalra. Mert általában ezeknél a pályázatoknál x időn belül el kell kezdened a tevékenységet, általában valamilyen határidőre adott bevézelt is kell produkálnod az adott tevékenységből. Tehát szerintem nem tudod azt megtenni, hogy a weboldalt másik cég üzemelteti, de te az erre nyert pályázatból finanszírozod annak járulékait és fejlesztési költségeit. Mert ha én jól tudom, akkor elég gyorsan el kell kezdened és adott évben bevételt produkálnod belőle. Ráadásul ugye a költségekkel is el kell tudni számolni. Indulásnak jó, ha valóban gyorsan át lehet íratni, de ha nem -és szerintem nem biztos-, akkor valami más megoldást kell találnotok.

2013. jún. 23. 15:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 Aladárkiss válasza:
Szerintem elég kemény dologba fogtok. Túlkínálat van kereslet viszont nincs. A cégek többsége bartelt akar, pénzt nehéz belőlük kihúzni. Max úgy mehet ez, ha valami nagy muftik vagytok és nagy ismerősi körötök van. Mert ismeretlen cégeket keresel meg el fognak hajtani. Neten meg valami olyat kell kitalálni ami még nincs és érdekli a célközönséget 6 ként elindulni ugyanolyan dologgal értelmetlennek látom.
2013. jún. 24. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 A kérdező kommentje:
Eleinte csak Adsense-szel és társaival szeretnénk némi pénzt szerezni, így ebben a fázisban a látogatottság minél nagyobb növelése a legfontosabb. Ezerrel reklámozni fogunk, eleinte az ingyenes helyeken, aztán ha megnyerjük a pályázatot, pénzért is hirdetni fogunk interneten, újságokban. 3 hónapon belül létre akarunk hozni mobil verziót is az oldalhoz. De pl a logot is grafikusokkal csináltatjuk, úgyhogy nem egy kis gagyi próbálkozásnak szánjuk az oldalt. :)
2013. jún. 25. 17:09
 20/20 Aladárkiss válasza:
Sok siket hozzá! De készüljetek mentő övvel is mert egy olyan piacra léptek amiben nem egyedülállóak vagytok és kemény munka bizonyítani a cégeknek miért választanak titeket.
2013. jún. 25. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!