Ha lenne lehetőséged, milyen vállalkozásba fognál bele, ami egyedi és lenne rá kereslet?
Én nem tudom mi a cél az ilyen jellegű kérdésekkel, mert ha azt akarod megtudni, hogy mire van igény. Picit másként kell feltenned a kérdést. Megmondom miért, mert a kérdéseddel azokat célzod akik eladnának és nem azokat akik vennének. Ha mégis kapnál valami jó ötletet akkor a válasz írója, nem csak itt a GYK-n teszi ki az ablakba, hanem az egész világ számára kereshető. Ez pedig a többi lehetőséggel de ötlettel még nem rendelkező számára információ. -Azaz már is nem lesz egyedi az ötlet és máris tonnányi lehetséges konkurenciád lehet. Aki ugyanazt akarja eladni mint te, az nem fog tőled venni -valószínűleg.
Tényleg csak egy jó tanács, ha már piacot kutatsz, akkor a lehetséges vevőket kérdezd. Kérdezd azt, hogy mi az amit vennének ha lenne, mi az ami nincs a környékükön és ez bosszantja őket, hogy kukinyimba mennek érte. Mi az ami van, de nincs vele megelégedve ? Mi az amiből sok van, de egy sem az igazi, miért nem ? Mert akkor olyan válaszokat kapsz, amit a termék szolgáltatás, lehetséges vevői írnak. Például nekem nagy lábam van és az én méretemben minden cipő olyan mint úgy néz ki egy anyahajó. Viszont van egy barátom, akinek meg kicsi a lába, neki meg a gyerek osztályon kell nézelődnie, de ha szandált venne magának meg a nőiek között olyat ami nem annyira nőies.
Mi cipőért bejárjuk a fél világot és ez nagyon, nagyon bosszantó. Mivel kevés túl nagy lábú vagy túl kicsi lábú ember van, a gyártóknak nem éri meg velünk foglalkozni.
Egyedileg gyártatva meg horror. Meg kinek van cipő ötlete, nekünk az tetszik ami nincs a méretünkben. Annak meg kb 44-45 környékén vége. Utána jönnek a ronda ladikok. Ha egy jó cipész és egy jó kereskedő összeállna, akkor inkább mennénk hozzájuk sokan akár messzire is, mint, hogy bejárjuk az ország összes cipőboltját hiába. A gyártóknak ugyan kevesen vagyunk, nekik nem éri meg, de ettől még ebből néhány cég nagyon jól megélne. -Csakhogy, hogy értsed miért írtam.
Ha nekem nem lenne lehetőségem és nem vállalkoznék eleve, akkor is várnék a lehetőségre és eszembe nem jutna ezt elárulni neked. Mert akkor én eladni akarnám ezeket a cipőket, de mivel nagy lábon élek, így venni. Szóval ha rám hallgatsz a vásárlói igényeket célozd az ilyen kérdésekkel. Ugyanis nagy cipőt 39-es lábbal is el lehet adni, de nagy cipőt csak nagy lábú ember akar venni, vagy annak akarnak venni. -Megannyi dolog lehet az emberek fejében ami bosszantja őket, hogy nincs és a világ másik végéről oda mennének ha nálad van.
Vagy az agyamra megy, hogy este ha kenyeret veszek, azzal falat lehet bontani, de ha még is friss, másnap atomjaira esik ha vágom, de két nap múlva tuti kidobom. Pedig 1001 pék van a környékünkön. Amire meg ráírják, hogy házi vagy házi jellegű kenyér azon tutira besír az, aki valaha az életében mondjuk evett igazi házi kemencében sütött kenyeret. Vagy agyon bosszantanak vevőként az olyan boltok, amikben 8 szor köszönök az eladónak mire fogadja, amiben vérig vannak sértve ha bemegyek, ha kérdezek
Amikben mindig akkor támad beszélgetni kedve az eladóknak amikor én sorra kerülök, ahol 5 perc mire rám köszönnek, ahol ráírják a szerencsétlenre, hogy értem van meg ő segít, de folyton a hátát látom.... Egyszer tényleg rájuk írom, hogy segíthetett volna ha megfordul. -Bármit is árul, akármit, ahol eladói jelenlét van oda megyek, a többi meg pletyizzen és pakolja a polcot. -Felőlem.
Egyszer leteszteltünk reggel egy péket egy bevásárló központban 10 percig néztük az eladók hátát. -Soha nem tudtunk ott semmit venni. Biztos sírnak, hogy sok a pék meg válság van. Szóval a jó ötletek vevőként születnek és nem eladóként, hiányból, hiányérzetből, bosszúságból, elégedetlenségből. Az eladni vágyókat a pénz hiánya vezérli. Ám a vevőt, az, hogy kell a termék és a szolgáltatás, te a vevőt keresed és nem az eladót.
Te is vevő vagy és bizony ezer egy ötleted lesz vevőként, hiányból, bosszúságból,vagy szükségből míg eladóként talán egy sem, mert akkor másként gondolkodsz. Ahhoz hogy megtudd a vevők mit szeretnének, vevőként kell gondolkodnod, vagy őket kérdezned.
Utolsó!
Köszönöm a válaszodat,nagyon hasznos volt!!! :)
Szakértelem és vagy szakmai tudás nélkül jövedelmező vállalkozást építeni lehetetlen!
Szered meg vagy fizesd meg ezeket!
Ennek egy töredékébe avatott be téged most
Schrödinger macskája
Bármilyen ötleted is támadjon legyen az akármilyen bomba ötlet szakértelem és szakmai tudás nélkül nem tudod azt végig vinni, vagy teljes mértékben kiaknázni!
Másrészt téged idézve: "egyedi és lenne rá kereslet "
Egyediség nem jelenti azt, hogy lenne rá kereslet.
Amire kereslet van pedig nem feltétlen egyedi!
Első hsz-hez pedig csak annyit fűznék, hogy nyilván rengeteg siker történet van szakértelemmel rendelkező pékek, asztalosok, kőművesek...stb től akik a saját szakmáikban építettek fel sikeres vállalkozásokat,
De egy hozzáértő nevezzük "szakmai tudással rendelkező" embernek mindig globálisan gondolkodik, az értéket teremt és nem szűkül be semmilyen szempontból!
(Szekunder rendszer a minőségi piac kutatás!) amire neked induláskor szükséged van
És mindezek mellett attól is függ, hogy milyen vagyok.
Ha linkóci és lassú, akkor más vállalkozás passzol nekem, és megint más, ha szőrszálhasogatóan precíz és gyors.
Nem hittem a kiszállított ebédben annakidején - ma él és virágzik az üzlet.
A palackozott teában sem hittem - ki az a bolond aki nem megfőzi, hanem megveszi? Kiderült van az a bolond, aki szereti, ha mindig ugyanazt az ízharmóniát kapja. Egyik nap nem édesebb, másik nap nem savanyúbb.
Sőt, most sírunk, hogy válság van, és sz@rul megy nekünk, de 15 évvel ezelőtt el nem tudtam volna képzelni, hogy az ivóvizet is palackozva, Coca-Cola áron vesszük, és nem a vízcsapból engedjük...
miért mondom el mindezt? Lehet olyan dolog is nagy profitot hozó jó ötlet, amiben semmi fantáziát nem látsz - most
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!