Hogyan keres a Pláza bérlőket?
Szakdolgozatomhoz keresek forrást arról, hogyan zajlik a bérlő keresése, és a bérbeadás menete egy plázában, ha megüresedik egy üzlethelyiség.
Valaki tud erről valami információt? Legjobb az lenne ha linket kapnék ahonnan tudok erről informálódni. Előre is köszönöm szépen :)
Alapvetően 3 féle retail lease forma létezik.
Az egyik, amikor a plázát/üzletközpontot üzemeltető cégen keresztül, közvetlen bérelsz üzlethelyiséget. Ez a legolcsóbb megoldás, mert nincs bevonva sem ingatlan közvetítő sem ingatlan fejlesztő. Ilyen módszer érvényesül a Tesco üzletsorain.
A második megoldás elsősorban régiós szinten közkedvelt, amikor az adott pláza egy helyi vagy környékbeli ingatlanközvetítőt bíz meg az üzlethelyiségek bérlésével. Ilyenkor kis és közepes alapterületű üzleteket lehet gyorsan és sikeresen bérbeadni. Pl. ázsiai üzlet, szolárium, ajándék bolt, kisebb butik üzlet. Ez a módszer vidéken közkedveltebb , szombathelyen a Savaria Plaza így keres bérlőket.
A harmadik a long terme leasing, általában nagy neveket-nagy márkákat hívatott keresni. Hosszú távra, azaz több évre. Itt már tudatos bérlői mix építés folyik, ügyelve arra hogy az állandó látogatói számot közkedvelt, népszerű üzletekkel tartsák fent.
Ilyenkor nemzetközi ingatlan fejlesztők lépnek színre. Pl. J.L. Lasalle, DTZ, ABLON stb.., akik célzottan keresik a lehetséges bérlőket az adott bevásárlóközpontba. De ez fordítottan is működik, ugyanis szintén célzottan keresik az üzlethelyiségeket a partnereik számára.
Nagyobb márkák H&M,C&A,Bershka stb. így terjeszkednek.
Az adott márka, üzletkoncepciójának megfelelő alapterületet, megjelenést és elhelyezkedést vár el. Éppen ezért pl. H&M,vagy C&A, fsz vagy afeletti emeletekre költözik.
A H&M kétféle koncepciót kedvel, egyik az összefüggő emeleti üzlethelyiség 1000-1500 m2 alapterületen, a másik pedig a két szinten egymás felett lévő üzlethelyiségek 800-1000 m2 szintenkénti alapterületen.
Ez utóbbiakat közvetlen mozgólépcsővel kell összekapcsolni, így jelentősebb kivitelezést igényel. Ez a koncepció inkább az új építésű plázákra érvényes, mert ott már az építésnél figyelembe veszik a bérlő kívánságait (pl. üzlet belsőben mozgólépcső). Utólagos szerkezet megbontás nem jellemző és nem is ajánlott.
De az első koncepció bárhol és bármikor kialakítható rendelkezésre álló üzlethelyiség esetén. És persze megfelelő vásárlóerővel rendelkező üzletközpont esetén.
A harmadik „lease” módszert nagyobb üzletközpontok használják pl. Árkád,Aréna,Westend stb.
Remélem közérthető formában írtam le.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!