Magánszemélytől vásárolt használt termék értékesítése hogyan kivitelezhető?
Ha nem tud számlát adni, elegendő egy igazoló átutalási vagy pénztárbizonylat?
Az áfát hogyan fizetem meg, illetve ha a beszerzés külföldi illetőtől történik, akkor hogyan kell eljárni?
Kevés az info, és ami van, az sem teljesen egyértelmű. Veszel magánszemélytől használt dolgot, amit aztán értékesítesz másnak?
Te, aki megvásárolod, milyen minőségben teszed azt? Magánszemély, vagy gazdasági társaság, egyéni vállalkozó stb.?
"Személyes találkozónál még csak-csak"
Egy adás-vételit kézzel is meg lehet írni ott helyben.
"de ha külföldről vásárolok, akkor nem kivitelezhető"
Kivitelezhető. Távol levő felek is köthetnek szerződést. Már a postát is feltalálták, ahol az eredeti dokumentumok küldhetők ide-oda.
"mindazonáltal nem hiszem, hogy könyvelésbe betehető, mert az egy szerződés, nem pedig számla, vagy bizonylat."
Attól, hogy te nem hiszed, az adás-vételi a könyvelésbe betehető számviteli bizonylat, költségként elszámolható.
Ha nem értesz a számvitelhez/könyvvitelhez, legalább ne okoskodj benne; vagy keress rá a neten, hogy: adás-vételi szerződés számviteli bizonylat.
Csak úgy mellesleg:
"Ha nem tud számlát adni, elegendő egy igazoló átutalási vagy pénztárbizonylat?"
Nem elegendő. Az csak a pénzmozgást igazolhatja, az áru eredetét nem.
Az utolsó válaszoló pontosan leírta, de itt pontosan azért kérdeznek, mert "nem értenek hozzá".
Így van, adás-vételi szerződés, ez postával a világ másik végén is megoldható. És nem csak adásvételi, hanem más szerződések is.
A szerződés is "hitelt érdemlő" könyvelési bizonylat, mivel a törvények is tudják, hogy egy magánszemély nem "számlaképes", ettől még adhat és vehet dolgokat. Mivel a magánszemély nem alanya az ÁFA-nak, ezért itt most nincs ÁFA.
Elnézést a tudatlanságomért, épp ezért szeretnék tájékozódni mielőtt könyvelővel beszélnék, hogy ilyen alapvető kérdések világosak legyenek a számomra. Sajnos nem találtam az interneten erre vonatkozó konkrétan megfogalmazott jogszabályozást, pedig a nav oldalát is böngészem. Ezért aki ebben jártas megköszönöm, hogy segít, biztos másoknak is jól jön.
Tehát ha jól értem, ha a magánszemély eladóval aki adás-vételit íratok alá, az megfelelő bizonylat. Erre van valamilyen szabvány, formanyomtatvány, vagy csak egy adott esetben számlán is megtalálható adattartalommal kell feltölteni? Illetve szükséges-e a +2 tanu aláírása? Mert már láttam olyan nyomtatványt is, amin ezt nem tüntették fel.
Tulajdonképpen "nem szükséges" a két tanú, de vita esetére nem árt, ha van, aki a két szerződő fél állítását valahogy megcáfolja, vagy erősíti...
Nincs rá formanyomtatvány, az a lényeg, hogy az áru eredetét igazolja, az érte adott összeg rajta legyen, és minden egyéb "apróság", amit a két fél fontosnak tart.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!