Milyen bejelentési kötelezettségei vannak az egyéni vállalkozónak, miután megkapta a vállalkozó igazolványt?
Üdv! Tehát, 1 hete megkaptam az egyéni vállalkozói engedélyemet és szeretném tudni, hogy milyen bejelentési kötelezettségeim vannak így az elején a NAV, illetve egyéb hivatalok felé? Pl.: minimál béren (bruttó 114 ezer Ft) foglalkoztatnám magam - ezt be kell jelentenem valamilyen formában, vagy a befizetett járulékokból tudni fogja a NAV? (Valóban minden hónap 12-ig el kell küldenem a 1253-as nyomtatványt és ez után befizetni a járulékokat?)
A NAV honlapján hol találom azokat a folyószámla számokat, ahová a járulékokat meg kell fizetni? (SZOCHO, TB, nyugdíj)
Köszönet a válaszokért :)
Kedves Judit! Köszönöm szépen a választ. Igen, főállásban vállalkozom, tehát mindent magamnak kell intézzek.
Beszéltem már egy ismerős könyvelővel korábban, de hogy őszinte legyek, nem voltam elragadtatva a kapott információkkal :(
(Ezért is tettem fel most itt a kérdésemet.)
Azt hiszem, keresek egy másikat hamarosan, de addig is jó volna tudni az induláshoz elengedhetetlen információkat.
Még egyszer köszönöm a választ!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!