Egy mosodának a kivételéhez és üzemeltetéséhez mik kellenek, egyáltalán megérni?
Figyelt kérdés
2009. jún. 2. 20:48
1/1 anonim válasza:
Elsősorban engedélyek: pl. vállalkozói igazolvány vagy cégalapítás. Aztán telephely engedély, amit az önkormányzattól kell kérni és akkor adják meg, ha az összes szakhatóság - tűzoltó, környzetvédelem, ÁNTSZ, kéményseprő, érintésvédelmi szakember - jóváhagyja a feltételeket. Aztán kell egy bérleti szerződés a helyiség kivételéről vagy egy adásvételi szerződés amellyel megveszed a helyiséget. Mosodához a víz- és csatornamű üzemeltető engedélye is kell. Mielőtt mindebbe belevágsz,azt neked kell kiszámolnod, hogy megéri-e. Egyik oldalon számolnod kell a felmerülő költségekkel (itt nem soroltam fel még a szükséges berendezések, anyagok költségeit!) a másikon fel kell mérni azt a potenciális ügyfélkört, azokat az embereket, akik ott fogank mosatni és mennyi munkát fognak hozni és mennyit hajlandóak az elvégzett munkáért kifizetni. Számba kell venni azt is, hogy esetleg találsz-e ipari megrendelőt pl. étterem, egészségügyi intézmény, öregek otthona, gyermekotthon stb. akik folyamatosan ellátnak nagyobb volumenű megrendeléssel. Az, hogy a mosoda üzemeltetése megéri-e csak ekkor fog kiderülni. Mindenesetre mielőtt belelvágsz, feltétlenül mérd fel a terepet és számolj!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!