Autókölcsönzőt nyitni mennyire éri meg szerintetek?
A férjemmel egy kis városban lakunk, ami kb. 16 000 főt számlál. Szeretnénk saját vállalkozást indítani, és nemrég támadt egy olyan ötletünk, hogy bérautókkal kellene foglalkozni.
Jelenleg nincs saját kocsink, és próbáltunk itt a lakóhelyünkön bérelni egyet a barátnőm esküvőkére. Egyetlen egy helyen lehet autót kölcsönözni a kis városunkban, és ott is 11 000 ft / nap árban, és ebben még nincs benne az üzemanyag sem. Mivel a interneten utánanéztünk az áraknak és rájöttünk ez NAGYON drágának bizonyul, szöget ütött a fejünkbe: talán érdemes lenne ezzel foglalkozni?!
Mivel a városunkban egyetlen cég foglalkozik ilyesmivel, és ez is csak úgy mellékesen, mivel eredetileg használt autó kereskedő...
Hatalmas kertes házunk van, a kert részt át tudnánk simán alakítani és garázst és egy irodahelyiséget építeni, na meg indulásra 2 autóra beruházni... Mindezt persze hitelből.
Árban nem lenne nehéz alámenni ennek az autókölcsönzőnek, mert ki az, aki ennyit kiad egy bérautóért?! Szerintünk kereslet lenne rá.
Szerintetek érdemes ebbe belevágni, vagy van esetleg valamelyikőtöknek tapasztalata e téren? Gondolok itt buktatókra, vagy olyan dolgokra amikre mi, még laikus szemmel nem igazán gondoltunk. Még a jogi részét sem ismerjük, hogy mik a feltételek hozzá, hiszen az ötlet még annyira friss, hogy nem kérdezgettünk itt helyben utána.
A válaszokat előre is köszönöm!
ma 12:55
Amúgy szerinted miért drága?
Talán azért, mert nem néztél utána, hogy ebből az egészből mennyit szippant be az állam havonta, és mennyi marad a szerencsétlen vállalkozónak aki örül ha valaki kibérli tőle a kocsit havonta 2 napra.
Nővérem 3 év autókölcsönzőbe dolgozik ( ~20 autójuk van).
Utánaszámoltál már annak a 11.000 forintnak, hogy miért is olyan hűde sok az?
Először is helyből fizetsz belőle ÁFÁ-t, iparűzési adót, min. egy ember után járulékokat (havi ~ 50K) és természetesen az autókölcsönzőknek nagyon ritkán van saját autójuk, lízingelni szokták őket, mert így nincs a javítással és egyéb költségekkel gond.
Tegyük fel 11.000 forintért kiadsz egy autót. Ha abból lejön az áfa az 8,800 forint / nap. Legyünk optimisták és mondjuk azt, hogy 25 napot tudod kiadni havonta a kocsit (egyébként ez elég optimista becslés). Akkor lesz havi 220.000 forintod / kocsi. Két autó 440.000 / hó.
Ebből lejön az összes adó, ami területenként változó lehet (pl. iparűzési), illetve a vállalkozás fix költségei (alkalmazott járulékok, iroda fenntartása, internet, telefon, fénymásolás, nyomtatás), illetve az autók lízindíja (vagy megvétele).
Mindenesetre akár veszitek akár lízingelitek az autót, 2-3 évente új autókat kell felmutatni, met egy 5 éves autót senki nem vesz ki (ráadásul bérelt autónál gyakoriak a sérülések, így egy 5 éves gép már úgy néz ki mintha megjárta volna Szibériát...). 3 éves futamidőre pedig akár lízing akár vétel havi 120-150E közötti törlesztővel kell számolni.
Tehát NAGYON optimista becslés:
bevétel: 440e / hó
Költség: 50E (vállalkozás) + 30e (rezsi, papír, stb) + 2x120e (autó) + helyi adók = ~ 350-400e
Tehát láthatod, hogy 2 autón kb 40E forintot lehet keresni, hogyha majdnem csutkára van járatva és akkor ez egy optimista becslés.
10 autó alatt nem igen éri meg belevágni ilyesmibe, főleg nem egy kisvárosban ahol ritka az autóbérlés. Nővéreméknél az autók 80%-át turisták vagy nagy cégek bérlik, nem utcáról beeső emberek. Sőt, az kifejezetten ritka.
Taxizás mennyire megy a városban?
Mert ha taxizásra kilehet adni, nincs szükség írodára, meg semmire, azért az meggondolandó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!