Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Hogyan van ez a nagyker-kisker...

Hogyan van ez a nagyker-kisker ár?

Figyelt kérdés

Ha van egy vállalkozó aki mondjuk egy csomag kávét bruttó 6000 forintért árul, azt a nagykertől milyen áron szerzi be?

Mekkora haszonnal értékesíti tovább? Ugyanazon (bármely) termék esetében nincsenek nagy különbségek, szóval nagyjából minden kiskereskedő ugyanakkora haszonnal értékesíti tovább. Mekkora ez a haszon?



tegnap 13:03
 1/5 anonim ***** válasza:
Erre nincs általános válasz. Attól függ milyen áron tudja eladni a vállalkozó. Attól függ milyen áron tudja beszerezni a nagykertől. Sok esetben ha sokat vásárol, kap mennyiségi kedvezményt, ez is befolyásolja a beszerzési árat.
tegnap 13:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

“Ugyanazon (bármely) termék esetében nincsenek nagy különbségek, szóval nagyjából minden kiskereskedő ugyanakkora haszonnal értékesíti tovább.”


Ez nem feltétlenül van így. A legtöbb kiskereskedő nem a beszerzési ár alapján árazza be a termékeit, hanem az alapján, hogy mások mennyiért árulják ugyanazt a terméket.


Tehát ha valaki 5000-ért veszi vagy valaki más 3000-ért veszi, attól ugyanúgy mindkettő 6000-ért adja tovább.


Persze, ezek fiktív példák, sok terméket nem lehet ilyen árkülönbségekkel beszerezni, de vannak olyan termékek, termékcsaládok ahol akár sokkal nagyobb különbségekkel is beszerezhetőek ugyanazok a termékek.

tegnap 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
63%
Megnézed annak a kiskereskedőnek az éves pénzügyi kimutatását, amelyikre kíváncsi vagy, és az “értékesítés nettó árbevétele” és az “eladott áruk bekerülési értéke” sorokat kivonva egymásból kijön az árrés, amire kíváncsi vagy.
tegnap 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
76%

A probléma ott kezdődik a megértésben, hogy kijelentésként írsz egy olyat, amit nem kéne, valószínűleg a saját percepcióid alapján mert pont az a legnagyobb változó az egészben:


"Ugyanazon (bármely) termék esetében nincsenek nagy különbségek, szóval nagyjából minden kiskereskedő ugyanakkora haszonnal értékesíti tovább."


Nagyon nem.


A termelő/gyártó, valamint a nagykereskedés mennyiségi haszonra utazik, míg a kiskereskedés tételes haszonra.

Ha normális nagykereskedéseket veszünk (pl. a Metro valahol félúton van csak a normális felé, a Kínából berendelés pedig nagyon nem normális), akkor viszonteladói árlistákban általában több ár található, rendelési mennyiségtől függően.


Legyen a példa egy olcsóbb BL55 búzafinomliszt.

A legtöbb nagykernél, br. 199 HUF körül van darabja.

De ha 100-at berendelsz, akkor csak br. 165 HUF.

Ha berendelsz 500-at, akkor br. 99 HUF.


Viszont ettől még nem látod, hogy a spar/aldi/lidl/egyéb kisker láncok, akik valóban ilyen nagy tételeket rendelnek, 99-165 HUF ársávban adnák ezt a lisztet.

Miért? Mert van rá kereslet, megveszik drágábban is!


De még ha azt is mondaná, hogy a darabos nagyker áron, 199-ért adja...


Egy másik kisker, egy ház aljában lévő, dohánybolt melletti kisbolt, aki viszont a helyi kereslet miatt, mert nem fogy több, legfeljebb 14-et rendel hetente (napi 2), ugyanazt a lisztet kénytelen 199 helyett magasabb áron adni, pl. 230-ért, mert megnézte hogy 220-ért nem igazán érte meg tételesen, 240-ért viszont már nem vitték, de nem lehet biztos benne, nincs raktározási lehetősége, így hetente kell újratöltenie.


Mind a ketten eladják a teljes mennyiséget egy hónapban, így alakulnak a számok:

Kisbolt: 60 liszt egy hónapban. Haszonkulcs: 15%; Nominálisan: 1860.

Szupermarket: 500 liszt. Haszonkulcs: 101%; Nominálisan: 50000.


Tehát hiába ugyanattól a beszállítótól vette ugyanazt a minőséget és márkát, hiába adja olcsóbban, a szupermarket haszna még így is 6,73%-kal nagyobb a havi lisztadagon a kisbolthoz képest.


(Ezek nem pontos számítások, és nem valós árak voltak, mind a haszonkulcsot, mind a nominális hasznot lehetne részletesebben és pontosabban számolni, de ez most nem egy egyetemi mikroökonómia óra.)


Az árképzés egy nagyon bonyolult és részletes dolog. Beleszámít a kisker lokalizációja, vásárlói demográfia, korábbi termékstatisztikák (tehát a kereslet figyelembevétele), a forgalom, a stop-loss stratégia, az adott termék gyártói/nagyker elérhetősége, stb-stb.

tegnap 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
63%

Bocsánat, elírtam egy részt nagyon csúnyán:

"a szupermarket haszna még így is 6,73%-kal nagyobb a havi lisztadagon a kisbolthoz képest"


Nem százalék, hanem szorzó.

A szupermarket haszna még így is 6,73-szorosa a kisboltéhoz képest.

tegnap 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!